[bouwverslag] Hoverthings Flip FPV frame: Het ideale dji f450 upgrade frame ? + Manual instellen Naz

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Psygho (Emil), 13 okt 2013.

1. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Heb je ooit je failsafe getest?

2. Schobbejak

Schobbejak

Lid geworden:
    16 sep 2013
    Nee, daar ben ik eerlijk gezegd nog niet aan toegekomen. Ik heb in totaal pas 3 minuten met de quad gevlogen haha
    Hoe is dit 't best te testen, gewoon op een meter hoog gaan vliegen en de failsafe activeren en hopen dat 'ie niet geheel weg vliegt? :p

3. Helitony

Helitony

Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Had je niet per ongeluk de manual schakelaar omgegooid?

4. Schobbejak

Schobbejak

Lid geworden:
    16 sep 2013
    Nee, dat zeker niet! Het rare is dat 'ie eerst heel stabiel vloog en daarna opeens om leek te slaan.
    Ik bedenk mij nu dat het misschien ook kan komen doordat de accu met twee klittenband riempjes vast zit, dat deze misschien ietsjes naar voor of achter zou kunnen schuiven in midflight, wellicht dat dit de spontane onbalans zou kunnen veroorzaken dus ik leg er nu stukjes antislip mat tussen voor de zekerheid.

Ik wil weer de lucht in om het uit te zoeken, maar met deze wind schiet dat niet op! :(

5. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Update van vandaag (27-10-2013) in post #4

6. DannyMetall

DannyMetall

Lid geworden:
    14 jul 2013
    ziet er goed uit die zwarte regelaars !! :vamp:

7. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Update 03-11-2013:
    Momenteel bezig met een MAJOR update. De update is erg veel en komt dan ook in delen, en verspreid over de begin posten (kijk even het hele topic weer na voor de zekerheid als je niets wilt missen).....

Ik gok dat ik tegen de late avond wel klaar ben vandaag....... Het kan dus zijn dat niet alles klopt en dat er nog een veelvoud aan type fouten in zitten. Graag hier geen melding over maken.... ;)

Hij zit in elkaar en moet enkel nog ingesteld worden en dan kunnen we de maiden doen..

Laatst bewerkt: 3 nov 2013
  8. DannyMetall

DannyMetall

Lid geworden:
    14 jul 2013
    Heeeel Sexy die Flip .. maar ben niet anders gewend van je
    met die LEDS zal wel helemaal gelikt uit zien s'avonds

:idea: wil em graag voor je testen hoor :vamp:

9. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Thnx, ik had eerst echt in me hoofd om hem wat sneller te bouwen met wat minder oog voor detail, maar op de een of andere manier kan ik dat dus niet...

Ach ja een dezer dagen alles even controleren , instellen en dan proberen de maiden te doen.

Dan zal ik ook de instel procedure gaan doen in dit verslag.
    Ik heb wat verschillende props in 9" en 10" inch, (dji -graupner- HQ) en accu's (3s en 4s) in verschillende capaciteiten... Hier wil ik ook wat mee stoeien, en posten. Als laatste worden dan ook de gain instellingen en de verschillende setups (accu type en capaciteit / prop combi) gepost.

Dus ik heb nog wel even te gaan.... Ik hoop dat het weer wat meewerkt....

10. Helitony

Helitony

Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Ziet er weer gelikt uit.
    Ik ben benieuwd naar je testjes helaas zal het weer deze week niet meewerken.
    Succes

11. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Update: maiden flight in post #6

12. DannyMetall

DannyMetall

Lid geworden:
    14 jul 2013
    nice maiden!!
    waarom vindt je em *'ODD' aanvoelen in de bochten?

*raar/oneven/vreemd/eigenaardig

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Zijn "kontje" wiebelt wat naar benee... En hij zakt dus dan een stukje. Vertical gain mag nog een stukje tot een stuk hoger, maar deze had ik niet op een remote gain gezet... Ook de attitude gain van de sticks mag nog het een en ander aan veranderd worden.. Pitch en rol gain gingen remote per 10% en niet per %, (fine tuning) Vindt hem ook wat underpowerd. Had geen andere props of accu's bij me voor te testen... Was omdat het net droog was en net voor dat het donker was, ik zal en moest vliegen!

Dit was echt snel vliegen en snel weer weg... Echt goed en uitvoerig heb ik niet kunnen (fine) tunen..Was slecht voorbereid ten ijs gegaan. kortom, het was droog,en ben direct de deur uitgegaan... Ter plekke de gps gecalibreerd, en vliegen!

Het zal de combinatie van alles hierboven zijn... Daar ben ik van overtuigd ;) ..

14. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Update. Prop testen en filmpje van de test flight met een 4s 2200mah lipo...

15. DannyMetall

DannyMetall

Lid geworden:
    14 jul 2013
    Woww op 4S wil die wel echt vooruit!!!!

looks very Good :cool:

16. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Opmerkelijk dat op de dji motoren alleen de 10inch props voor je goed uitpakken op 4S. En dan heb je geen gopro on board. Waren die punch outs in atti mode alleen?

wat voor prop testen ga je doen? Zou interessant zijn om wat meer vergelijkingen te doen.

17. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    In manual mode werken 9"ook meer dan prima, en is 10" weer teveel. Gezien ik dit als "puur update frame" gebruik neem ik de manual mode van de Naza niet mee.

Naza heeft nog al wat limitaties op atti en gps wat betreft stijging (+/ 6 meter per seconde) en hoek. (+/-40 graden op gps en +/-45 op atti).

Je moet dit zien in de juiste context. Het is niet een bouw van scratch, maar meer of een flip een leuk update frame is voor de beginnende vlieger..
    Hordes hebben een f450. Men heeft immers bijna al het materiaal al liggen, en is op deze manier "goedkoop" te realiseren.
    Niet iedereen heeft zo even wat geld liggen om een Flip van de grond af aan op te bouwen. Anderen zijn zo verkocht aan de naza dat ze niet meer anders willen. En sommigen willen de 2 laatste combineren.

Zou je van scratch beginnen dan zou je idd een totaal andere setup nemen, maar dat neemt niet weg dat er met gebruik van de f450 materialen, wat leuks van te maken is. (al kom je soms op wat andere setup uit)

Daarnaast is een en ander nog eens persoonlijk van wat je verwacht en wilt. Die hards, Die hard fpv-ers, of gewoon rustige vliegers.. Dat maakt nogal wat, en dat zie je terug in verwachtingen, wensen, materiaal en component keuze...

Punch out is idd in Atti / gps gevlogen. Filmpje is een mix van GPS en Atti. Vanwege de doel van het filmpje ben ik niet in manual geweest.

Laatst bewerkt: 8 nov 2013
  18. xyzquad

xyzquad

Lid geworden:
    25 okt 2013
    Beste Emil,
    In jouw verslag zie ik staan dat je een miniem drupje Lockbond gebruikt.
    Op de bijsluiter van Lockbond van Bison staat: “ niet geschikt bij toepassingen van kunststof”. Ook bij navraag bij Bison werd geen garantie gegeven.
    Op een ander forum schreef een gebruiker dat de kunststof door Locktite flink aangetast was. Dus kreeg ik argwaan.
    Bison test de Lockbond niet op kunststof en kan derhalve geen uitspraken doen. Dus ben jij zo’n beetje de enige ervaringsdeskundige. Vandaar mijn volgende vragen:
    Wat bedoel je met miniem? Zodanig dat er niets op de kunststof terecht komt?
    Hoe lang gebruik je het al?
    Heb je al die tijd al eens iets gemerkt van aantasting van de kunststof?
    Gebruik je het op alle schroeven van de DJI ARF F55o set? Ook op de propellerkop? Gebruik je een wattenstaafje om het aan te brengen?
    Ben benieuwd naar de reactie.

19. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Er staan in mijn andere bouwverslagen wel een foto van wat ik miniem vind. Tis lastig uitleggen, maar laat ik het zo zeggen, op 1/8 - 1/6 van de omtrek van de bout, en dan ongeveer 2 tot max 3 windingen. Mijn ideaal is een spuitje met een injectie naald.
    Dat doseert prachtig.

Ik gebruik lockbond het al jaren. Nog nooit last gehad van het aantasten van kunststoffen. Ook op diverse kunststoffen getest met stukjes afval, hier ook geen enkel probleem ondervonden, ook niet op de lange termijn (3 tot 6 jaar).

Ik gebruik het echter nooit op prop moeren of bewust op kunststof. Puur voor de zekerheid.
    Locktight is een ander verhaal daar heb ik wel problemen van gezien, zeker de rode variant voor het borgen van moeren 243 ? (weet niet uit me hoofd) Vandaar dat ik jaren geleden over ben gegaan op lockbond.

Ik gebruik het op alle metaal metaal verbindingen, dus ook voor de armen, want daar zit een metalen helicoil in.

Als goed alternatief kun je doorzichtige nagellak gebruiken. Dat gaat nog wat makkelijker los, en is ook redelijk "mild"

20. xyzquad

xyzquad

Lid geworden:
    25 okt 2013
    Oke bedankt voor de tip. Bij de motoren gaan de schroefjes echter wel door het kunststoffen frame? Of doe je de lock in de motorgaten ipv op de schroefjes. En ... trillen de prop moeren niet zo snel los? Dat je daar niets doet?

Deel Deze Pagina