[bouwverslag] Hoverthings FLIP FPV

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door menno, 15 jun 2013.

1. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Lijkt me wel heel zwaar?

2. FGRacer

FGRacer

Lid geworden:
    25 jan 2007
    Beeld is een beetje vertekend denk ik, het is van aluminium en weegt bijna niets, dat klittenband gaat er vanaf als ik hem gebruik of ik gebruik het om de mount vast te zetten, dat moet ik nog even bekijken, maar heb het er nu nog even op laten zitten want als het er 1x af is dan kan het niet meer terug. Ik denk dat het 10-15 gram weegt.

En voor de GoPro 3 gebruik ik ook een lichtgewicht alu frame wat stukken lichter is als de case.

3. 2stimpy

2stimpy

Lid geworden:
    25 jul 2013
    Ik heb vanmorgen met mijn flip ondervonden dat mijn muvi camera stoort op de gps van de naza. Heb hem uit een boom moeten vissen (zat best hoog) : (
    Gelukkig alleen maar 1 prop kaput en ik leef nog.

Ik heb trouwens ook wel erg veel jello nu.
    Ik had eerst de camera met M3 trillingsdempers vast gezet.
    Hierdoor trilde het beeld erg, maar geen jello. Daarna houder vast aan frame geschroefd, geen direct trillingen meer, maar wel jello.
    Als laatste heb ik de klem gebruikt om hem op de beugel te klemmen met foam er tussen.
    Dit gaf erg veel jello. Wel allemaal op 1080p trouwens.

Eerst maar weer denken hoe hem nu te monteren, en op zoek naar een bescherming voor de gps.

4. FGRacer

FGRacer

Lid geworden:
    25 jan 2007
    Wat je kan doen is deze onderstaande gps behuizing erop zetten en daarin een plaatje materiaal inknippen en onder de gps antenne leggen wat het signaal afschermt.

Od zelf even aan de slag....

Other Mounting Method

Of course you can also use other methods to mount the GPS module, such as:

Use the 0.2MM double-sided copper-clad boards to make a double layer shielding
    Connect the shielding to the cathode, make sure the two ground wire connect separately to battery cathode.

Then search for GPS satellite: The red light single flash for 43 seconds, red light completely went out 80 seconds

http://wiki.dji-innovations.com/en/index.php/WooKong-M_GPS_Mounting

Laatst bewerkt: 14 aug 2013
  5. FGRacer

FGRacer

Lid geworden:
    25 jan 2007
    Voor wie in het donker wil vliegen heb ik misschien nog een leuke tip, hij past precies tussen het frame, maar kan ook nog voor- of achterop en geeft super veel licht en kan je helpen bij de oriëntatie van je frame, en heb je hem niet meer nodig dan klik je hem er zo weer vanaf.

6. 2stimpy

2stimpy

Lid geworden:
    25 jul 2013
    Hmm, misschien dat ik zoiets kan maken uit aluminium, op de draaibank.
    Denk dat het alleen niet verstandig is om het stangetje er ook gelijk aan te draaien ivm geleiding.

7. FGRacer

FGRacer

Lid geworden:
    25 jan 2007
    Je moet de "shielding" aarden aan massa, anders werkt het niet las ik in de Wiki.

8. frank1960

frank1960

Lid geworden:
    1 apr 2012
    leuk, paar besteld

9. FGRacer

FGRacer

Lid geworden:
    25 jan 2007
    Als je met de tijd nog wat andere boutjes nodig hebt dan kun je deze eens overwegen, de kop is breder en draag ook over een groter oppervlak, ongeveer €5,50 voor 100 stuks inclusief versturen, de mijne zijn al onderweg met nog wat andere hebbedingetjes.;-)

10. 2stimpy

2stimpy

Lid geworden:
    25 jul 2013
    Waarvoor bedoel je deze te gebruiken? In het frame is namelijk geen m3.
    Ik heb toevallig vanavond nog geprobeerd of m3 in de busjes ging.

11. FGRacer

FGRacer

Lid geworden:
    25 jan 2007
    Ik dacht dat het ook M3 was, naja voor de rode alu 22mm spacers die ik besteld heb in ieder geval dan, die zijn wel M3, en de de rest van mijn RC spullen.:)

12. B.Dave

B.Dave

Lid geworden:
    8 sep 2009
    Een goede avond mensen (alhoewel een goede avond is het niet echt voor mij)

Mochten er morgenvroeg / middag mensen zich geroepen voelen om op t'sand mee naar mijn quad te komen duiken dan zou ik dat zeer tof vinden.
    Ben namelijk beeld verloren boven het water en hij is dus vervolgens los in het water gevallen en mss met veel geluk toch nog ergens op de zijkanten naast het water maar dat denken we niet aangezien we niets van de beeper enzo hoorden.

Hopelijk vinden Roni en Dirpam op hun gopro beelden nog iets van de gebeurtenis en rijden we deze nacht nog naar daar met pil lichten en anders ben ik daar morgen middag zoiezo om te gaan zwemmen naar de quad.
    Wie dus mee wil zoeken is altijd welkom.

Het gaat om een flip fpv frame inc alle fpv gear en gopro camera. Frame is zwart met oranje poten.

Mvg Dave

13. 2stimpy

2stimpy

Lid geworden:
    25 jul 2013
    Gadver, dat zijn geen leuke berichten.
    Ik zie vaker filmpjes voorbij komen van vliegen boven water, ik denk dan gelijk, als hij valt is hij weg.
    Ik hoop dat je hem terug gaat vinden.

Er moet dus eigenlijk een parachte aan, en een co2 patroon met zak die op blaast als hij te water raakt.

14. FGRacer

FGRacer

Lid geworden:
    25 jan 2007
    Laatst bewerkt: 15 aug 2013
  15. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    Ik heb 3 waterbouys op me tbs;)

16. 2stimpy

2stimpy

Lid geworden:
    25 jul 2013
    Laatst bewerkt: 15 aug 2013
  17. FGRacer

FGRacer

Lid geworden:
    25 jan 2007
    Ik heb inmiddels deze besteld omdat die lichter en kleiner is en herbruikbaar is want de waterbouy is maar eenmalig en daarna kun je ze weggooien.

Voordeel is wel dat de waterbouy bij iedere waterdiepte werkt, maar er zit op de H20 Gear Pro ongeveer 8 meter lijn, wat toch wel redelijk lang is.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  18. 2stimpy

2stimpy

Lid geworden:
    25 jul 2013
    Dat is ook wel een handig apparaatje, en je hoeft er maar 1.

19. FGRacer

FGRacer

Lid geworden:
    25 jan 2007
    De waterbouys zijn alleen bijna overal uitverkocht, ja 1 winkelier op ebay in Down Under land van Skippy, maar die wilde ze niet versturen helaas, dus als iemand ze op voorraad vind dan plaats het hier maar, redelijke prijs voor die dingen is tussen de 10 a 15 euro maximaal.

De uitvinder heeft ook een site met verwijzingen naar winkels, maar allemaal out of stock, en de leverancier is niet erg vlot, deze zou in maart al een verbeterde versie leveren maar die is er nog steeds niet, de Dragons uit dat TV programma waren wel enthousiast, maar volgens mij is het wat bekoeld in de UK...

En ja, H20 Gear Pro die hierboven staat is wel leverbaar, ik heb er zoals vermeld vannacht 1 besteld, voor dat geld is het me dat wel waard, beter als diepzee duiken naar je dure multi als je pech hebt!

20. Harmen-Jan

Harmen-Jan

Lid geworden:
    17 jul 2013
    Ik zie veel schuim matjes en andere jello busters voorbij komen, maar als fotograaf weet ikmdat dit de meest effectieve oplossing is. Tenzij je in duister gaat filmen, ben je hiermee van al je jello af.

http://www.modelbouwforum.nl/forums/showthread.php?t=193879

Gewoon een ND filter ervoor, slutterspeed omlaag en geen jello meer. En met lenzen met een f van 2.0 oid geen probleem.

HD

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015

Deel Deze Pagina