Bouwverslag Macchi C.202 Folgore

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door W@CC0, 28 aug 2007.

1. P51d man

P51d man Guest

Hebben mensen nog kerst versiering?????

Prachtige foto's:D:D!!!

2. W@CC0

W@CC0

Lid geworden:
    19 sep 2006
    Sorry Ton

Ik heb jou tutorial met veel interesse gelezen en ik ga het nog doen, maar het is er nog niet van gekomen. Dit heeft voorlopig even voorang ;) build-off-contest-ii-1-6-scale-de-havilland-dh-88-comet

Ja p-51d man, die kerstverlichting blijft daar gans het jaar hangen. Raar he :)

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  3. W@CC0

W@CC0

Lid geworden:
    19 sep 2006
    Goed nieuws voor de Macchi fans.

De Macchi short kit is beschikbaar bij Manzano Laser Works.
    Prijs is $74.95.

Manzano Laser Works

Tom

4. Gary27

Gary27

Lid geworden:
    1 jul 2006
    Dat is maar €48... sommige Revell bouwdozen zijn duurder :)
    Ben niet zo thuis in de electro. Wat heb je er nog meer voor nodig..?
    -stuurstangen
    -ontvanger
    -3 servos
    -regelaar
    -accu
    -motor
    -glasvezeldoek
    Vergeet ik wat...? Is het mogelijk het model met een sterkere motor uit te rusten zodat het vanuit de hand kan worden gestart?

5. W@CC0

W@CC0

Lid geworden:
    19 sep 2006
    Het is een short kit.
    Dus je moet zelf ook nog het hout voorzien om hem te beplanken en 3 hardhouten liggertjes van 5x2.
    Hout om hem te beplanken zijn 4 plankjes van 2.5mm voor de romp en 6 van 1.5mm voor de vleugel dacht ik.
    Ik heb hem met 4 servo's gemaakt. 2 kleintjes (9gram) in de vleugel, 2 15grams servo's. Ik denk dat je hem ook kan bouwen met 1 centrale servo voor de rollen. Of als je wil het richtingsroer vast maken. Maar ik heb graag een rchtingsroer.

Ik denk dat hij te maken is zodat hijmet de hand te lanceeren is. Misschien wel door het lichter te motoriseren. In de dewoitine gebruik ik nu een kleinere buitenloper motor die minder verbruikt en minder weegt voor ongeveer dezelfde prestaties. Als je hierop dan aan kleiner batterijpack achter zet gaat het totaal gewicht omlaag, wat altijd goed is bij handstart.

Of gewoon met een buitenloper ipv een binnenloper. Zodat je een grotere schroef kan draaien. 11x8 ofzoiets. Dan moet hij zeker uit de hand te lanceren zijn. Met een Typhoon 29-10 of een axi 2820/10 bvb

En ik denk dat dat ongeveer alles is :)

Laatst bewerkt: 25 apr 2008

Deel Deze Pagina