Bouwverslag ME109 Adolf Galland 1/4 Brian Taylor

Hallo vliegers en bouwers,

Aankomend najaar begin ik met de bouw van een Me 109 1/4.
Ga proberen weer zo goedkoop mogelijk bouwen door zoveel mogelijk alles zelf te maken zoals motorkap, cannopy.
Mijn grote vriend Ronald Kunenborg heeft mij overgehaald om de kist te gaan bouwen.

Mvg Jasper Toet.

Wow, hele gave kist Jasper, Ronald heeft een goede invloed op je ;) en een mooie match voor zijn 1/4 Spit. Een flink vergrote Brian Taylor ME-109E, dat ga ik weer volgen!

Detail: vergeet de asbak in de cockpit niet! ;)

Groeten, Ramses

Laatst bewerkt:
Wow, hele gave kist Jasper, Ronald heeft een goede invloed op je ;) en een mooie match voor zijn 1/4 Spit. Een flink vergrote Brian Taylor ME-109E, dat ga ik weer volgen!

Detail: vergeet de asbak in de cockpit niet! ;)

Groeten, Ramses

En de welbekende sigaaraansteker!!! hahaha

Groeten Jasper.

@Jasper.

Nog effe en dan kunnen we een 'rotte' vormen.
Ben lekker aan het doorbouwen aan de FW 190A5 1/4 Meisterscale.
Adolf G heeft ook met de FW gevlogen, is eigenlijk nog beroemder dan z'n Me.

full

Groet Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
Damn, nu moet ik echt gaan doorbouwen :wink:
Leon en moi hebben dan zowizo een 'rotte'. :mrgreen:

Mooie Me109E trouwens met de typische 'Galland' kap, goeie keus :wink:

En als Ronald je een beetje achter de broek aanzit zal die wel snel gebouwd zijn Jasper.
Welke aandrijving ga je gebruiken?

Groet Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
Damn, nu moet ik echt gaan doorbouwen :wink:
Leon en moi hebben dan zowizo een 'rotte'. :mrgreen:

Mooie Me109E trouwens met de typische 'Galland' kap, goeie keus :wink:

En als Ronald je een beetje achter de broek aanzit zal die wel snel gebouwd zijn Jasper.
Welke aandrijving ga je gebruiken?

Groet Ger.

Hoi Ger,

Het wordt de ME 109 nog met vierkante cockpitkap,zoals Galland hem vloog in de zomer van 1940 tijdens The Battle of Britain.

De aandrijving wordt een benzine motor,welke weet ik nog niet.
mss DLE of 3W.

Jasper

Oke Jasper.

Brandstof dus :wink: right, dan zou ik toch met een scheef oogie naar de 90cc 4 cilinder lijn van brownbear kijken, past heel mooi in de kap en powerrrrrrr zat, maar ja, dat zou ik doen :wink: en dan dat geluidje erbij he :wink: kippenvel.

Ger.

Oke Jasper.

Brandstof dus :wink: right, dan zou ik toch met een scheef oogie naar de 90cc 4 cilinder lijn van brownbear kijken, past heel mooi in de kap en powerrrrrrr zat, maar ja, dat zou ik doen :wink: en dan dat geluidje erbij he :wink: kippenvel.

Ger.

Wat kost dat?

Damn, dit wordt dan een mooie Jasper! heb zelf helaas geen tijd meer om in de krim mn gezicht te laten zien, dus zal als ie af is na werk wel is langskomen opt vliegveld. ik ben benieuwd!!

Back