bouwverslag MTS Geulstroom 1:40

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Kostas_vl, 18 sep 2015.

1. pnj

pnj

Lid geworden:
    16 sep 2009
    Ziet er leuk uit hoor.

2. Kostas_vl

Kostas_vl

Lid geworden:
    13 sep 2015
    Inmiddels zijn er wat details toegevoegd in de stuurhut, ook is de uitlaat deels gemaakt en zijn er 2 ramen/luiken gemaakt naast de uitlaat. Ook fe ventilatiekokers van de keukens en wc’s zijn toegevoegd. Deze zijn gemaakt van ouderwetse houten punaises waar het kopje van af is gehaald. Ook de onderste basis van de kachelpijp staat er, hier moet nog een soort gaas en deksel op worden gemonteerd.

IMG_0876.JPG IMG_0883.JPG IMG_0880.JPG

Tot zover deze update

Marc w vindt dit leuk.
  3. Tazz 19

Tazz 19

Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Hoi, af en toe spiek ik even in dit draadje om te zien hoe je vordert. Gaat wel prima zo maar wel een aandachtspuntje...
    Probeer eerst wat details af te werken alvorens je verder gaat met het volgende. Ik zie veel grove delen waar je later met verven of afwerken niet meer bij kunt.
    In de stuurhut zou je in het vervolg eerst een primer kunnen aanbrengen voor je de lakverf aanbrengt. Nu ziet het er uitgeveegd uit. Als je primer gebruikt smeert de lakverf niet zo uit.

Succes met het vervolg

4. k-k

k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Mooi om het schip zo te zien groeien Kostas. Net als Jeremy raad ik je aan om details wat anders te bouwen. Voor kleinere voorwerpen raad ik je aan om kunststof te gebruiken. Dat werkt misschien niet zo gemakkelijk als balsa, maar al je het in de vingers hebt kun je schuren, plamuren en primer vergeten. Alleen ontvetten is dan voldoende. Althans op mijn manier van werken. Kijk of je hier en daar wat (reclame) kunststof plaatwerk kunt scoren. Helaas ben ik door mijn restanten raamlamel heen. Daar heb ik met bouwen veel plezier van gehad en de gekste dingen, zoals ankertjes, van gemaakt. Succes verder met het afwerken. Gr. Klaas.

Deel Deze Pagina