Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Je hebt de tekeningen en ik denk ook wel wat hout.En terwijl jij nouw so flink aan't slacht is, stuur sommer een China toe!![]()
Dank je Heinrich. Ze zijn veel te breed daar heb je gelijk in. Vond ikzelf ook. Echter de tekeningen die ik van jou heb tellen 6 gangen. Daar heb ik mij ook aan gehouden. Eigenlijk moeten de planken ook overlappen dat doe ik ook al niet. Ik zal er eens over nadenken hoe ik hier verder mee moet. Aan de achterzijde buigen ze weer van de spanten af omdat ze zo breed zijn op die korte bochten. Misschien ga ik nu verder met jouw advies en beplank verder met 3 mm. Goed opgelet HeinrichHello Stephan. De 1mm dikte klopt, maar de 5 mm breedte is veels te breed. Op Kolderstok se model en op die Falkonet longboat (wat 120 cm lank is) is de breedte van de hout 3mm wat dan nog verder verjong word tot ongeveer 2mm. Zo maakt dit de beplanking aansienlik makliker.
Dat had ik al gezien en ik ben kundig genoeg om de vorm er ook in te krijgen. Al doe ik een week over een gang. Dat maakt mij niks uitHet bootje van Ab Hoving wat je hier laat zien is een computer gevormd beeld, en zelfs een computer kan dit niet met rechte planken, alleen maar met voorgevormde planken,
wat trouwens ook al aangehaald is in diverse verslagen hier op het forum.