Begonnen aan de Ra houten. De grote Ra als eerste.
Eerst een beuken duvel stok in model gebracht 12 mm naar 10,5 mm en 42 cm lang is het geen kleine jonge en past het ook maar net in de proxxon. Hoort eigenlijk 11 mm te zijn maar dan past hij dus niet in de proxxon.
Hiervoor had ik in AutoCAD een rahout getekend in het juiste formaat. Met de curve tool in AutoCAD heb ik de ronding getekend die nagenoeg overeenkomt met de rondingen v. Yk In de tekening heb ik per helft 7 meetpunten aangegeven (om de 35 mm de doorsnede op dat punt) En dit heb ik in de draaibank ingesneden in de stok. Daarna met de dremel en de schuurschijf en draaiende proxxon de vorm naar de referentiepunten in vorm gebracht. Resultaat dat links en rechts nagenoeg gelijk zijn. een verschil van 0,1-0,2 mm. Verwaarloosbaar.
Toen alle kleine onderdelen gemonteerd en gemaakt.
vast gezet met houten pennetjes
de nokken door en door in het rahout.
houten geleider blokken voor de gordings en die zijn erg klein. het schijfje is 1,5 mm x 2,8 mm, dit op de draaibank gedraaid uit een beuken stok van 3 mm.
ook de oogjes voor de reeflijnen en de geleider blokken zet ik misschien ook nog vast met een houten pennetje. Eerst maar eens de lijm goed laten uitharden.
overzichtsfoto is niet makkelijk met 42 cm lengte