Bouwverslag Prins Willem, een zeventiende-eeuwse Oostindiëvaarder Herman Ketting

Ging niet met de wash. Dek door de deense olie dat het niet pakte. We laten het maar zo.
Verder alles afgewerkt, geschut gemonteerd en de masten dryfit erop.

We kunnen gaan tuigen. :)

IMG_1515.JPG

IMG_1516.JPG

IMG_1517.JPG

IMG_1518.JPG

Dank voor de complimenten en likes

Vandaag verder met de onderdelen voor de masten. Eerst de mars, zalingen en ezelshoofd van de grote mast

Eerst de zalingen en mars samengevoegd en het ezelshoofd voorzien van het nodige metaal.
Ik zet eerst onderste deel van de masten samen en tuig dit alvorens verder omhoog te werken. Wil het op die manier doen om niet verloren te gaan in het knopen van weeflijnen. Zo blijft het geheel nog spannend.
De mars en zaling van de fok liggen al in de klemmen te drogen

IMG_1519.JPG

IMG_1520.JPG

IMG_1521.JPG

Ook even gelijk bestuderen waar eventueel blokken komen tussendoor.

Bij Busch in Duitsland heb ik bolfreesjes gevonden van 0.30 mm.
Ik heb bij aliexpress dezelfde gevonden die ik al heb, in 0,3 - 0,5 - 0,7 van ieder 6 stuks, Tungsten staal 12,50 met de verzending erbij. En dat zijn goeie freesjes, gebruik ze al langer. Heb ze gelijk besteld.

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit! Ik zat ook na te denken een proxxon houtdraaibankje te kopen, maar nu zie ik deze toepassing die het nog interessanter maakt.
Waar haal je de buxus? Ik kan het in geen shop vinden, ook niet onder palmhout. Ik wil dit o.a. voor ornamenten gebruiken zoals jijzelf dat ook gedaan hebt.

Ziet er goed uit! Ik zat ook na te denken een proxxon houtdraaibankje te kopen, maar nu zie ik deze toepassing die het nog interessanter maakt.
Waar haal je de buxus? Ik kan het in geen shop vinden, ook niet onder palmhout. Ik wil dit o.a. voor ornamenten gebruiken zoals jijzelf dat ook gedaan hebt.
Bij Aliexpres verkopen ze het in kleine stukken (handvaten voor messen)
En nu had ik een partij op Ebay. Je zal moeten zoeken op marktplaats, Amazone Ebay 2ehands.be of hier https://store.octopus.com.tr/

Mooi kleine boorkolom is die van dremel?
Je smileys worden al wat :)
Netjes hoor!
Danke, dat dingetje heb ik bij het schip erbij gekregen. Is klein en snel krachtig motortje. En eigenlijk heel nauwkeurig en is stabieler dan de dremel die ik heb.
Ben bezig een x,y tafel erbij te maken.

Back