[Bouwverslag] QAV540G

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door ptrtjee, 14 aug 2013.

1. thefatlebowski

thefatlebowski

Lid geworden:
    28 jun 2013
    Bah zonde dat je stopt maar begrijpelijk.

Ik heb wel een vraag, ik heb de qav500 met g10 armpjes, deze schijnen maximaal 10"props te kunnen hebben.
    Nu wordt er op getfpv aangeraden de 4006 motoren te gebruiken met 10"props, echter op ecalc kom ik dan op een hover throttle van 63% met mijn gewicht van rond de 1800 gram.

Klopt dit wel? waarom worden die motoren dan aangeraden met 10"props?

ik hoor het graag want ik ben aan het snuffelen naar een efficientere setup, ik heb nu de sunnysky v2216 800kv.

2. Peter750

Peter750

Lid geworden:
    1 jul 2013
    Stel je vraag is in forum hieronder of 146 paginas doornemen :pc:
    Official QAV500 FPV Quad Frame Thread - CC/CC3D - MultiRotors - OpenPilot Forums

3. ptrtjee

ptrtjee

Lid geworden:
    4 feb 2013
    Je zou inderdaad denken dat motoren met een lager kv wat grotere props nodig zouden hebben. Gezien het formaat van de QAV500 zouden grotere props toch wel moeten passen?
    Wat zegt ecalc over 11x5 props i.c.m. de 4006 motoren? Ik denk dat de efficiency er op vooruit gaat namelijk.

Het is vaak een beetje spelen met set-ups om tot het gewenste resultaat te komen. Ecalc bestaat eigenlijk ook maar uit richtlijnen en kan best met een korreltje zout genomen worden.
    Ik zou zeggen probeer het uit, grotere props en kleinere props. Wat fijner vliegt is naar mijn mening belangrijker dan wat een theoretisch calculatortje stelt.

Succes!

Deel Deze Pagina