Bouwverslag Robbe W3 - Politieboot

Christophe, voor je er een 2de laag op aanbrengt zou ik je willen aanraden om die 1ste laag met fijn waterbestendig schuurpapier mooi egaal te schuren.
In plaats van die rode verf zou ik echte rode menie gebruiken (heb ik ook met mijn schepen gedaan). Daardoor krijg je al een veel realistischer look.

Hou er ook rekening mee dat het verouderen van een scheepsmodel niet zo eenvoudig is als het lijkt. Daar komen toch wel wat technieken bij kijken (washes, drybrushen, pinwashes enz.).

Ik heb je ook een mail gezonden i.v.m. dit onderwerp. :wink:

Droop

Droopy'ke zei:
Christophe, voor je er een 2de laag op aanbrengt zou ik je willen aanraden om die 1ste laag met fijn waterbestendig schuurpapier mooi egaal te schuren.
In plaats van die rode verf zou ik echte rode menie gebruiken (heb ik ook met mijn schepen gedaan). Daardoor krijg je al een veel realistischer look.

Hou er ook rekening mee dat het verouderen van een scheepsmodel niet zo eenvoudig is als het lijkt. Daar komen toch wel wat technieken bij kijken (washes, drybrushen, pinwashes enz.).

Ik heb je ook een mail gezonden i.v.m. dit onderwerp. :wink:

Droop

Mailtje trug :wink:

... Afschuren weer? Of zo verderdoen...
Rode menie was onvindbaar in de Brico... Misschien uit het assortiment verdwenen? 8O

Je moet de verf niet volledig wegschuren. Gewoon lichtjes met waterbestendig schuurpapier de eerste laag mooi glad en egaal maken en dan er een 2de laag opleggen.

Het resultaat zal al véél beter zijn. 8)

Droop

Geen borstel gebruiken, maar een kleine rol (voor lakken) van bij Brico. Met de borstel is het zeer moeilijk zo niet onmogelijk een egale laag te leggen zonder strepen erin.

Patrick

*update*

Heb de raad van Droopy'ke even opgevolg en heb het volgende gedaan:

De romp oppervlakkig geschuurd, dan met nieuwe Verf erover gegaan, en deze keer met een dikke verfborstel... Geen kleintje! :wink:

Resultaat: Fantastisch verschil! 100x beter, is op dit moment, ja nu nog!! 8O aan het drogen, ben net klaar.

Morgen even foto maken en posten :) 8)

Dan nog eens oppervlakkig schuren en ALS het nodig is een 3de laag, maar dat betwijfel ik... :o

Ook het dak is geschilderd, 1 kant dan wel... Morgen de andere kant en weer eens schuren.. :)

Dan maandag de vernis gaan kaufen! :D

Zoals beloofd de foto's:

De kleur is wel degelijk SIGNAALROOD! ... Niet verbleekt ofzo zoals op de foto's, de camera krijgt z'n leeftijd 8O

Enkel het afplakken is niet goed gelukt... Stomme plakband!

Morgen achter Tamiya plakband, speciaal voor modelbouw...

*Update*
Gisteren nog wat voort gedaan...
Relingen geplaats van de opbouw zelf en dakje geschilderd.
Vanavond eens kijken voor de schouw en de opbouw te schilderen, natuurlijk eerst nog eens het vertrouwde plamuren en schuren!

Als het gedaan is, zal ik nog even foto's nemen..

Hoi Christophe,

Het schilderwerk ziet er nu al veel beter uit hoor. :wink:

Ik ben al benieuwd naar de foto's van de bovenbouw. :D

Keep up the good work.

gr. Droop

Ik weet niet of ik nog op tijd ben met mijn berichtje.Maar in plaats van die dure Tamiya plakband te kopen kan je ook in de betere verfgroothandel speciale tapes halen.

Ik gebruik niet van de bekende "tesa-crepe" of van die beige papiertape.
Maar wel de oranjekleurige tapes. Die zijn heel fijn en hebben een scherpe rand waardoor je verflijn niet gerafeld er uitziet, en de kans dat er verf onderloopt is ook kleiner.

Al moet ik wel zeggen dat het risico op druipers wel enorm moet zijn als je de romp met een rol te lijf gaat in plaats van met spuitbussen of airbrush... :?

Tip van de dag: oranje afplaktape ! :D

Ik heb al een 3tal soorten plakband geprobeerd, en telkens met het dramatische resultaat..

Ik ben prutsen beu, dus heb ik die tamiya plakband maar gekocht. Nog niet gek duur, en er zit veel op.
Resultaat: PERFECT, geen uitlopers of niets. Zeergoede plakband!

Update:

Waterlijn is geschilderd, nu nog de boeg schilderen en het dek, en dan mag de romp vernist worden.

Ook ben ik bezig met de opbouw en de schouw, morgen nog eens schuren (lichtjes) en dan nog de laatste laag er over...

Foto's komen morgen, als het boeltje min of meer af is. :D

Foto's zoals beloofd...

De hekkentjes die geschilderd zijn, allemaal met de hand... Dus een eindeloos werkje!

Nieuwste foto's, net op m'n kamer getrokken... Kon gewoon niet wachten met de plakband eraf te trekken... :wink:

Het resultaat, ondanks ik zeer ongeduldig ben is : Prachtig! waterlijn is perfect gelukt... :D 8)
1 negatief punt: De ramen zijn mislukt, maar dat had ik wel al vermoed. De verf is onder de plakband gekropen, niet bij allemaal, maar 1 raam is genoeg om ze allemaal uit te snijden en van binnen nieuwe te kleven!...

@cc

die tape moet je der af halen voor de verf droog is!

als de verf volledig uitgehard is zou het kunnen dat je er der stukjes van af trekt als je de tape verwijdert!

tape afhalen als de verf begint "aan te trekken",als de "vloei" er uit is

groeten

@ penneman: Je hebt gelijk, heb dit dan ook in het vervolg gedaan... :D

*Update*
Ik heb niet stil gezeten, ook de boot niet...
Wel het Topic.
Ff verandering in brengen! :D

Nieuwe foto's: Spreekt redelijk voor zich...

:wink:

idd : mooi werk CC

alleen : heb je die 50 mm schroeven der nog onder steken? :-)
zijn precies dan nog speed-types ook?

niet geschikt voor een 500 E hoor ,maar dat heb ik al een paar keer geschreven

groeten

penneman zei:
idd : mooi werk CC

alleen : heb je die 50 mm schroeven der nog onder steken? :-)
zijn precies dan nog speed-types ook?

niet geschikt voor een 500 E hoor ,maar dat heb ik al een paar keer geschreven

groeten
ja ik weet het!... :? maar goed, heb nog geen andere gekocht...Niets gekocht eigenlijk de laatste tijd, had al het materiaal gwn liggn...

Zal ze nog wel veranderen 8)

@ Roel:

Haha! Lijkt er wels terk op...Maar de opbouw ligt gewoon op de radio...
Wel leuk effect! 8) :D

Hoi Christophe,

Dat ziet er inderdaad goed uit.

Als je aan dit tempo blijft verder werken dan kunnen we al gauw aan je testvaart beginnen. :D

De Christel II ligt al klaar om te assisteren. :lol:

Droop

Back