Bouwverslag SAR Reddingsboot "Gillis Gullbransson"

Antwoord op Piet

Paul, ik begrijp een ding niet je hebt een pracht model en als het zover is dat ie het water in kan gaat ie er bij jou ook in terwijl je toch nog een heleboel dingen moest doen zoals schilderen de schijnwerper werkend maken.
zou het voor je gevoel niet beter zijn dat je de boot eerst helemaal werkend en geschilderd hebt voordat je deze in het water legt.
het is maar een suggestie maar toch.
en je kunt ook proberen om je mobiel, als dat past, in je dekhuis te plaatsen.
groetjes piet

Hallo,
ik zal u het trachten uit te leggen, ik kan niet alleen maar bouwen zonder te varen.

waarom? dan ga ik het werk afraffelen, en dat wil ik juist NIET..
ik wil niet altijd filmen dus maak ik het zo, ik heb er een touwtje door en die gaat vast aan de bolder..

ik hoop u voldoende geinformeerd te hebben ;)

groetjes Paul

die camera in je gsm kan je er uit halen, dat is niet zo moeilijk! ik zal eens kijken of ik er nog eentje heb met camera dan zal ik je het voordoen (op film)

maar weer, goed bezig!!! en pak je bancerd gewoon mee, ik heb nog een regelaar liggen van een boot die nu toch niet kan varen, dan steken we die er even in ;) het zou toch zonden zijn om niet langs de zz en de wz te varen ;)

die camera in je gsm kan je er uit halen, dat is niet zo moeilijk! ik zal eens kijken of ik er nog eentje heb met camera dan zal ik je het voordoen (op film)

maar weer, goed bezig!!! en pak je bancerd gewoon mee, ik heb nog een regelaar liggen van een boot die nu toch niet kan varen, dan steken we die er even in ;) het zou toch zonden zijn om niet langs de zz en de wz te varen ;)

ik vaar met de Gillis ;)
de Banckert is volgend jaar ga niet alles afraffelen...
oke prima, als je dat wil doen.. wel handig!

Paul

Mobiel zit vast, touw door batterij en achterklep (en hij blijft nog zitten ook ;))
en oma ook aan het werk gezet :) setsunakaede bedankt nog :) oja en de claxon gemonteerd :)

001win.jpg

002znq.jpg

002dqy.jpg

Help: wie weet wat dit voor onderdeel is? kan het nergens vinden :(
001yzl.jpg

Paul

Zelf gemaakt die fender?

Weet je overigens zeker dat je antenne niet ondersteboven zit?

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf gemaakt die fender?

Weet je overigens zeker dat je antenne niet ondersteboven zit?

Die ene dikke antenne zit wel goed, maar Graupner heeft het verschil in dikte tussen de iets dunnere stang, en het bovenstuk wat overdreven, en daardoor oogt het wat vreemd. Zelfde geldt voor de deklichten, de beugels zijn vrij grof, en daardoor kunnen de lampen niet echt op het dek worden gericht. Maar dunner maken, betekent dat ze kwetsbaarder worden, waarschijnlijk is daarom gekozen om het wat dikker uit te voeren.

Wat betreft materiaal voor de sprietantennes, ik heb die dunne vezels gebruikt van een "UFO" lamp.

images

Wel even de vezels opruwen en goed ontvetten, anders dekt de verf niet mooi in 1 keer, en ben je het effect van een dunne antenne kwijt. De 4 pool antenne bovenop bij mijn 9.5 meter boot, zoals je hebt kunnen zien op de foto's die ik in het café had geplaatst, zijn ook met deze glasvezel gemaakt.

Die ene dikke antenne zit wel goed, maar Graupner heeft het verschil in dikte tussen de iets dunnere stang, en het bovenstuk wat overdreven, en daardoor oogt het wat vreemd. Zelfde geldt voor de deklichten, de beugels zijn vrij grof, en daardoor kunnen de lampen niet echt op het dek worden gericht. Maar dunner maken, betekent dat ze kwetsbaarder worden, waarschijnlijk is daarom gekozen om het wat dikker uit te voeren.

Wat betreft materiaal voor de sprietantennes, ik heb die dunne vezels gebruikt van een "UFO" lamp.

Wel even de vezels opruwen en goed ontvetten, anders dekt de verf niet mooi in 1 keer, en ben je het effect van een dunne antenne kwijt. De 4 pool antenne bovenop bij mijn 9.5 meter boot, zoals je hebt kunnen zien op de foto's die ik in het café had geplaatst, zijn ook met deze glasvezel gemaakt.

Bedankt Henk, Jan Dootjes dacht eigenlijk meer aan verenstaal?
Maar dat zou ook kunnen ja...

Paul

Update 1 Maart 2013

Hallo,

na een beetje getekent te hebben hoe alles moet worden (dashbord,verlichting,enz.) Zijn wij weer verder gegaan met de alminium randjes rond de ramen, en vlaggen gekocht!

Ook moest er natuurlijk nog een beetje reclame bij: Modelbouwforum en Tugspotters :)

foto's doen het beter dan mijn verhaaltjes ;)

vlaggenopdegillis1maart.jpg

Maar, de kapitein is Nederlands, dus moet er ook een Nederlands vlag op!!!! ;)

sorry voor de wazige foto's maar dit moet de vlag van modelbouwforum voor stellen :Alien:

en natuurlijk: Tugspotters ;)

en natuurlijk een totaal plaatje:

en de "echte" ;)
c03a92f8fd2.jpg

hoop dat ik hier bij voldoende geplaatst heb ;)

edit:
besloten om van binnen wat detailtje's te maken, hier bij de foto's.... morgen maar eens rustig aan beginnen :)

full

Paul

Update 2 Maart 2013

Hallo,
ik ben wat bezig geweest met details, Computer enz. de computer lijkt schuin te staan maar is het niet, de foto vervormt (denk ik)

Ook bezig geweest met anode's, die voorkomen dat je schip te snel slijt... ;)

full
full

Paul

Back