Bouwverslag Smit Hunter (Happy Hunter)

Discussie in 'Werkschepen' gestart door Danny Bimmel, 25 jun 2005.

1. bombarst

bombarst

Lid geworden:
    14 sep 2003
    Ok, Arnold ook weer tevreden ;-)

2. Laurensne

Laurensne

Lid geworden:
    15 mei 2005
    hoe staat het met de bouw, danny?

3. rempie

rempie

Lid geworden:
    11 feb 2004
    Hallo Mensen,
    @ Andre: als je van die beslag af wil en danny het niet wilt dan ben ik
    misschien wel in de verleiding te krijgen om het van je over te nemen voor een mooi prijsje. Ik heb nog geen beslag :-( dus is alles welkom.

@ DR. Evil: Zie ik daar een bekende site ;-) Handig he?

p.s. Ik zal zodra ik mijn software van de digi camera gevonden heb ook weer eens foto's opgooien. En mijn site eens updaten.
    Ben namelijk een stuk verder gekomen sinds de laatste keer.

Groeten Rempie

4. Mythos

Mythos

Lid geworden:
    22 apr 2005
    Hi Rempie,
    Tis helaas niet meer de volledige set hoor, maar ja alle beetjes helpen.

Ga even op zolder spitten, laat ik wel even horen wat ik heb gevonden

Groet,
    Andre

5. rempie

rempie

Lid geworden:
    11 feb 2004

6. Danny Bimmel

Danny Bimmel

Lid geworden:
    20 mrt 2004
    Hoi Allemaal,

Euhhhh..... te veel projecten, te weinig tijd :( . De bouw gaat zeker nog een keer beginnen, maar ik ben momenteel meer met de Walcheren en Schouwenbank bezig.

Groetjes Danny.

7. Danny Bimmel

Danny Bimmel

Lid geworden:
    20 mrt 2004
    Hoi Allemaal,

Even een vraagje aan de Hunter-ervaringsdeskundigen :wink: .

In de bouwbeschrijving worden drie accu's geplaatst één kleintje van 6V - 1,2Ah tussen de motoren (voor de ontvanger e.d.) en dan nog twee grote jongens 6V - 9,5Ah in het midden van de romp voor de motoren.

Nu wil ik in plaats van die twee grote 6V accu's andere accu's plaatsen. De bedoeling is eigenlijk om één 12V accu (voor de twee Decaperms) te plaatsen en één 6V accu (voor boegschroef en speciale functies). Daarvoor heb ik een NP12-12 (12V - 12Ah) en een NP10-6 (6V-10Ah), beide van Yuasa, in gedachte. Qua ruimte zou dat precies moeten passen, maar ik zit even met het gewicht :? .

De accu's die Robbe voorschrijft (2x Dryfit 306/9,5) wegen bij elkaar 3350g en met de Yuasa accu's gaat het bij elkaar 5980g wegen 8O . Je zou dus zeggen dat kan nooit, maar volgens diezelfde bouwbeschrijving mag het model in totaal 14Kg wegen. Dat zou dan weer betekenen dat alles naast de accu's 8Kg mag wegen en dat vind ik nogal wat.

Daarom wil ik graag even weten wat jullie qua accu's in het rompje van de Hunter hebben gepropt, voordat ik mijn Hunter in een duikboot verander :wink: .

Laat maar even weten wat jullie ervan denken :? ,

Groetjes Danny.

8. Mythos

Mythos

Lid geworden:
    22 apr 2005
    Hi Scheepswerf Bimmel,
    ik heb dit weekend nog een blad gevonden, uit 1982 (wie wat bewaard, die heeft wat) met een bouw verslag van de Hunter
    uitgeprobeerde motoeren waren toen Monoperm, decaperm, en jawel de Duoperm. Allemaal in 2voud natuurlijk.
    Gooi dat blad morgen even onder het kopieerapparaat door en schiet het wel even over

Heb trouwens thuis tijdelijk geen internet meer, vandaar de rust rond mijn persoon

Groet,
    Andre

9. Danny Bimmel

Danny Bimmel

Lid geworden:
    20 mrt 2004
    Hoi Allemaal,

Hier de werf :lol: :lol: :lol: ( :wink: ).

@André Meere, moet je nagaan dat blad is twee jaar ouder dan ik ben 8O . Alvast hardstikke bedankt :thumbsup: , dat ga ik dan zeker even helemaal doorlezen, daar staat ook vast wat in over de accu's.

Natuurlijk hoor ik graag nog van anderen hoe vol het buikje van de Hunter zit :wink: ,

Groetjes Danny.

10. Adam

Adam

Lid geworden:
    12 sep 2003
    Modeljournaal toevallig?

11. Jan Vos

Jan Vos

Lid geworden:
    17 feb 2005
    Andre,

Hij heeft in HB model & techniek gestaan geschreven door Jaap Kramen.
    Jaap heeft de beschrijving door laten lopen naar de Smit Hunter.

En hij heeft in Model Journaal gestaan
    geschreven door herman Busman laatste heeft diverse motoren getest Getriebe Motoren, Monoperm Pile, Duoperm 60 N en Decaperm.

Dit was over meerdere bladen beschreven.

Dit alles weet ik nog goed daar iemand bij ons uit de club het model had en daar gelijk de Smit Hunter van gemaakt heeft maar hij heeft wel diverse detailfoto's moeten maken om genoeg gegevens te krijgen.
    Decaperm waren met Siliconenkit vastgelijmd op de bodem van de romp reductie geluid.

Trouwens op de Duitse Ebay staat een Happy Hunter te koop.

Deel Deze Pagina