Bouwverslag Smit Kamara in 1:50

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Adam, 2 nov 2006.

  1. peter91

    peter91

    Lid geworden:
    21 apr 2011
    Berichten:
    350
    Locatie:
    Emmen
    Tja... Prachtig!!
     
  2. wiggie

    wiggie

    Lid geworden:
    21 jul 2003
    Berichten:
    2.117
    Locatie:
    Hillegom
    Het ziet er prachtig uit Adam. Wel eer van je werk zo drie jaar na het in elkaar zetten.
     
  3. Adam

    Adam

    Lid geworden:
    12 sep 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Monster
    Inmiddels is de bakboord crashrail ook klaar. Alle leidingwerk aangebracht evenals de ventilatie roosters.
    Nu deze ook nog in de grondverf zetten, en dan kan het afplakken gaan beginnen.
    Helaas heeft men er ooit voor gekozen om de bovenligger wit te maken op het origineel :mad:
    Dat gaat een paar uurtjes afplakken opleveren, hoe makkelijk had een zwarte bovenligger geweest ;)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  4. pnj

    pnj

    Lid geworden:
    16 sep 2009
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Mijn ogen vielen als knikkers op de grond bij het zien van deze foto,s
    Geweldig, Prachtig.
    Het is gewoon een kunstwerk.
    MVG: Patrick
     
  5. Chrisoot

    Chrisoot

    Lid geworden:
    8 nov 2013
    Berichten:
    240
    Locatie:
    Heerugowaard
    Wauw!!!
     
  6. wiggie

    wiggie

    Lid geworden:
    21 jul 2003
    Berichten:
    2.117
    Locatie:
    Hillegom
    Mooi gedaan Adam. En als het makkelijk was zat er geen uitdaging meer in.
     
  7. jandootjes

    jandootjes

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    1.304
    Locatie:
    Appelscha
    Schitterend Adam, heel erg mooi.


    Cargorail ziet er goed uit, erg solide gebouwd.
    De ventilatie roosters zullen wel van de hekschroefkamer zijn? wij hadden ze daar in iedergeval ook zitten twee stuks aan beide kanten, die gingen op zee dicht, anders gaat het lekken. Want daar heb je al gauw water. Maar Adam
    Laat ze mooi open staan, daarvoor is de bilgepomp nietwaar!? Hahah.


    Blijf je volgen,






    Jan
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2013
  8. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.457
    Locatie:
    Turnhout belgie
    ik kan enkel in herhaling vallen , WAUW .
     
  9. Etapje

    Etapje

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    1.308
    Locatie:
    Oldebroek, Gelderland
    :worship:kan niets uitbrengen, heb tong ingeslikt
     
  10. kockmans

    kockmans

    Lid geworden:
    19 feb 2013
    Berichten:
    640
    Locatie:
    Dirksland
    Adam,...........................


    Ik probeer op een of andere manier iets in de vorm van een compliment voor je neer te schrijven, maar kan niet anders dan dat het hierboven leeg blijft :confused: :confused:.
    Wat jij maakt, en hoe is ongelofelijk! Hier zijn geen woorden voor!!!!!

    Ik blijf je volgen,
    Groet Dennis
     
  11. Verschuuren23

    Verschuuren23

    Lid geworden:
    7 jan 2013
    Berichten:
    237
    Locatie:
    Prinsenbeek
    ik heb er maar een woord voor prachtig
     
  12. marting

    marting

    Lid geworden:
    3 feb 2011
    Berichten:
    170
    Locatie:
    Oudehaske (Frl)
    Dit is ook een bouw verslag waar men volop van geniet. Hoop deze boot ooit eens van dichtbij te kunnen bewonderen.
     
  13. danny56

    danny56 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 sep 2009
    Berichten:
    299
    Locatie:
    Leeuwarden
    Wat ben jij een kunstenaar zeg. Ik verbaas me elke keer weer als ik je topic bekijk.
    Prachtig.
     
  14. Hoegaarden

    Hoegaarden

    Lid geworden:
    21 jan 2009
    Berichten:
    542
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Adam, was het niet handiger geweest om de bovenste rail dan los te houden voor het spuiten of zit daar alles aan vast? Wat voor materiaal zijn je ventilatie kokers? En hoe buig je de leidingen, heb je daar ook zo'n mooie tool voor net als Leen? Genoeg vragen voor nu, jammer dat het gespoten wordt, zou het nog even zo laten voor meer a's en o's! :cool:
     
  15. setsunakaede

    setsunakaede

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.488
    Locatie:
    Zoetermeer
    Wow, Adam... Dat is een mooie cargorail! /ik = jaloers...
     
  16. Adam

    Adam

    Lid geworden:
    12 sep 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Monster
    Nee, dat denk ik niet. De boven ligger zit gesoldeerd aan de staanders en brengt het verband ik de crashrail.
    Ik verwacht dat met lijmen deze sterkte niet te halen is.

    Ventilatiekokers zijn uit perspexplaat gemaakt van 6mm dik, met hier en daar een extra plaatje voor wat meer dikte waar nodig.

    Zoals al eerder vermeld buig ik de leidingen van perspex met behulp van een verffohn. Uit hardboard heb ik buigmalletjes gemaakt waar het perspex zich perfect omheen laat buigen. Je moet alleen op sommige momenten even "vuurvaste" vingers hebben.

    Vind het toch fraaier als het straks in de kleur staat. Dit is leuk om het gebruik van de verschillende materialen te laten zien, maar strakjes met een verfje er op is toch uit eindelijk waar het om draait.
     
  17. hawser

    hawser

    Lid geworden:
    23 sep 2007
    Berichten:
    568
    Veren,

    Hoi Adam,
    Kan je nog een beetje zitten met de kerst na al die veren.......;)
    Mooi werk man, begin morgen weer eens met de dame.
    grt
    Hawser
     
  18. Adam

    Adam

    Lid geworden:
    12 sep 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Monster
    Dat viel niet mee Adriaan ;)
    Probeer er dit seizoen een behoorlijke douw aan te geven. Misschien zijn we dan tegelijk klaar .....
     
  19. Hoegaarden

    Hoegaarden

    Lid geworden:
    21 jan 2009
    Berichten:
    542
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Dat had ik gelezen ja maar ik had het ook niet over de perspex leidingen:p
    Meer over de messing leidingen, hoe buig je die? Is er een reden waarom je messing en perspex door elkaar gebruikt?

    Dat perspexplaat, lijm je dat met chloroform?


    Mooi dat je weer lekker bezig bent aan de 'dame'.
    Ben nu al benieuwd naar de eerste vaardag, gaat ze weer mee naar Goes?

    Gr.
    Pim
     
  20. Adam

    Adam

    Lid geworden:
    12 sep 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Monster
    Messingleidingen zijn maximaal rond 2mm tot rond 1mm. Deze buig ik gewoon met een puntbek tangetje.
    De grotere diameters maak ik van perspex omdat dit zich veel gemakkelijker, en korter laat buigen dan messing in dezelfde diameter

    Ooit een flesje met perspexlijm gekocht bij Ru58. Ik weet niet of dat chloroform is, mag volgens mij niet meer verkocht worden toch?

    Weet niet of wij weer op Goes staan??
     

Deel Deze Pagina