[Bouwverslag] TA-06 PRO w/ upgrade pack en La Ferrari body

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Berster, 30 sep 2014.

  1. tomvelsen

    tomvelsen

    Lid geworden:
    23 jul 2011
    Berichten:
    351
    Locatie:
    Middelburg, Zeeland
    quote uit dat betreffende topic, de kern van het verhaal is, eerst licht dan donker, anders wordt het rood donkerder dan je wilt. Echter kan het wel met een laag wit ertussen omdat wit een zeer goed dekkende kleur is(net als zilver), en dan kun je wel zwart erna doen.

    klok-klepel verhaal... wel de klok horen, maar de klepel niet weten te hangen. Eerst je info bij elkaar halen en dan roepen. Dus engage brain before opening mouth ;)
     
  2. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.252
    Locatie:
    Rotterdam
    normaal procede met het spuiten van Lexan bodies is van donker naar licht, maar zoals het verhaal luid heb je het rood al gefixeerd met de witte deklaag waardoor het zwart geen invloed meer heeft op de rode kleur
    ben wel benieuwd naar de body als hij klaar is, het is een mooi model iig
     
  3. Berster

    Berster

    Lid geworden:
    4 sep 2013
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Apeldoorn
    Vanmiddag verder gegaan met spuiten van de body, en heb als laatste de ramen gedaan en het bescherm folie eraf gehaald:
    [​IMG]

    [​IMG]

    En nog 1 met alvast het schoeisel eronder om alvast een goed idee te krijgen:
    [​IMG]

    En daarna heb ik nog de achter ophaning afgemaakt incl. aandrijving en begin gemaakt met voor ophanging:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Morgen weer verder, ik denk dat ik dan ga beginnen met de bestickering.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.533
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Los van de spuitvolgorde; mooi!
     
  5. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Strak gespoten! Ik ga morgen aan de gang met de F60 body.
     
  6. Berster

    Berster

    Lid geworden:
    4 sep 2013
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Apeldoorn
    Ben zelf niet helemaal tevreden over de achterkant, daar is het niet helemaal strak, maar volgens mij komen daar stickers overheen dus wordt redelijk weg gewerkt.

    @madhouse: wanneer ging jij nou testen of jou zender wel/niet stoorde op andere zenders? want wil graag de uitslag weten :)

    grt
     
  7. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik ga morgen een dagje racen bij The Border, daar ga ik de Speltrum gebruiken en wellicht zijn er meer mensen aanwezig met andere merken zenders. Morgen avond zal ik wel even de uitslag posten dan ;-)
     
  8. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik heb vandaag de hele dag gereden bij The Border tussen een hoop verschillende zenders en ik kan je vertellen dat de DX4C het prima doet en er is geen enkele verstoring aanwezig.
     
  9. Berster

    Berster

    Lid geworden:
    4 sep 2013
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Apeldoorn
    Ok Top!
    Dan ga ik denk ik voor deze zender!
    eerst maar eens tijd vinden komende weken om verder te gaan met de bouw :s

    grt
     
  10. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
  11. hb53

    hb53

    Lid geworden:
    21 jan 2014
    Berichten:
    41
    Locatie:
    Tijnje (Friesland)
    vergeet ook niet om even naar de DX4s te kijken die heeft meer geheugens dus kun je meerdere auto's opslaan, verder perfecte zenders, ik rij er wedstrijden mee en nog nooit problemen gehad. toppie dus.
     
  12. Berster

    Berster

    Lid geworden:
    4 sep 2013
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Apeldoorn
    Vanavond weer wat progressie kunnen boeken, heb de ophanging afgemaakt en de dempers gevuld:
    [​IMG]

    Eerst de dempers in elkaar geschroefd:
    [​IMG]

    Daarna een steuntje van karton gemaakt zodat ik ze makkelijk kan vullen en ze gevuld:
    [​IMG]

    En ze daarna gemonteerd:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik vroeg me alleen af of er speling op de veren moet zitten want ik kan de veren nog wel wat bewegen, of moet ik die alu ring wat strakker zetten zodat de veren niet meer kunnen bewegen?

    Ook heb ik verder nagenoeg alles gemonteerd en heb ik vanmiddag de motor, esc en LiPo besteld bij HobbyKing.
    Motor is de TrackStar 17,5T geworden, regelaar TrackStar 120A Turbo Sensored en als LiPo Turnigy nano-tech 6000mah 2S2P 65~130C Hardcase Lipo Pack.

    Hoop dat eea snel binnen komt dan kan ik verder, moet nu alleen nog een zender + ontvanger en stuur servo kopen.
    Er zit standaard een plastic servo saver bij raden jullie aan om direct een alu te nemen? En welke kan ik gebruiken voor een Savox Servo?

    grt

    Berry
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  13. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Lees je de posts wel? Die regelaar had je van mij voor een prikkie over kunnen nemen!
     
  14. Berster

    Berster

    Lid geworden:
    4 sep 2013
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Apeldoorn
    Ja die lees ik wel, alleen kan ik alles "bedrijfsmatig" aanschaffen en betalen maar dan heb ik wel een bon op naam nodig en moet ik het via bedrijfs rekening betalen.

    grt
     
  15. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Even melden dat je geen interesse hebt is dan prima ;-)
     
  16. Berster

    Berster

    Lid geworden:
    4 sep 2013
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Apeldoorn
    Ik vroeg me alleen af of er speling op de veren moet zitten want ik kan de veren nog wel wat bewegen, of moet ik die alu ring wat strakker zetten zodat de veren niet meer kunnen bewegen?
    Ook zit er standaard een plastic servo saver bij raden jullie aan om direct een alu te nemen? En welke kan ik gebruiken voor een Savox Servo?

    grt

    Berry
     
  17. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.350
    Locatie:
    Zwolle
    Voor Savox servo moet je een saver hebben met een spline met 25 tanden.

    Ik zou de ringen aandraaien tot de veer er strak tussen zit, dan heb je een directere vering.
     
  18. Berster

    Berster

    Lid geworden:
    4 sep 2013
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Apeldoorn
    thnx!
     
  19. Berster

    Berster

    Lid geworden:
    4 sep 2013
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Apeldoorn
    Vandaag de bestelling binnen gekregen van HK,
    Alvast 1 vraag, is het verstandig om de motor direct op de regelaar te solderen of zijn er (behalve moeilijker verwisselen) tegen argumenten om het niet te doen?

    grt
     
  20. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.350
    Locatie:
    Zwolle
    Ikzelf vind stekkers iets makkelijker omdat je de motor dan makkelijk los kan halen en niet gelijk ook de ESC los hoeft te halen.
    Plus dat als de motor draairichting verkeerd is kun je even 2 stekkers om draaien.
    Maar eigenlijk heeft direct solderen alleen maar meer voordelen.
    Minder kans op een slechte soldeerverbinding is een stekker, staat netter etc.
    En de motorrichting draaien kan misschien zelfs beter via de instellingen van de ESC in verband met de motor die vooruit sneller zal draaien dan achteruit.
    Maar dat laatste kan ik ook verkeerd hebben hoor!
     

Deel Deze Pagina