[Bouwverslag] Tamiya F104 Pro Toro Rosso (fantasy) & Ferrari F60

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Madhouse, 15 aug 2014.

  1. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    Het is inderdaad erg makkelijk, ik heb het ook op mijn Losi Truggy Mini 8igtht zitten. Maar als je het uitzet moet je opnieuw met je auto leren rijden:confused:.
    Maar uitzetten is heel makkelijk, 2 bindpluggen in de ontvanger en dan opnieuw binden, ééntje komt dan in "Bind" en de 2e in "Disable".

    Maar voor een F1 is het indd wel makkelijk omdat deze minder makkelijk rijdt dan een 4WD auto, misschien gewoon proberen:).
     
  2. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Je kunt ook langzaam afbouwen heb ik gelezen, dat heeft veel mensen geholpen met het leren rijden op circuits. Ik ga er ook met die insteek mee rijden en kijken wat het me brengt. Wedstrijden rijden zal ik misschien af en toe doen, zoals afgelopen weekend de sponsorwedstrijd van Midland vond ik erg leuk.
     
  3. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ben nog op zoek naar een F1 achterspoiler, jij toevallig nog iets liggen?
     
  4. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Nee helaas niet ;-)
     
  5. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Vandaag eindelijk tijd gehad om de brushless sensored regelaar en motor in te bouwen. Ik heb de bekabeling rechtstreeks op de motor gesoldeerd nu en enkel op de lipo aansluitimg een t-connector gesoldeerd omdat ik lipos heb met verschillende aansluitingen.

    Tevens een Savox 1252 besteld zodat de 1251 in de TT-02 gebouwd kan worden. Ik moest voor de TT-02 een nieuwe servo hebben en het was logisch om een 1252 te kopen voor in de F104 en de 1251 over te bouwen in de TT-02. Ik heb wel een nieuwe behuizing bij moeten bestellen omdat ik de bevestigingspunten van de 1251 heb afgezaagd (wat achteraf niet eens nodig was).

    Het upperdeck van de F104X duur nog even, ze zijn niet zo snel in China. Als die binnen is dan is de F104 helemaal klaar en zal ik foto's maken.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2014
  6. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Welke MyLaps transponder is het verstandigst om aan te schaffen? De RC4 of de RC4 Hybrid? Zijn er nog veel banen in Nederland waar ze oudere systemen gebruiken?
     
  7. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.254
    Locatie:
    Rotterdam
    met de Hybrid kan je bij ongeveer alle banen terecht, de normale RC4 zal je waarschijnlijk ook niet meer zo makkelijk meer vinden
     
  8. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Bedankt! Zijn er nog adresjes waar je ze redelijk geprijst kunt kopen?
     
  9. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.254
    Locatie:
    Rotterdam
    je zou eens via Ebay of MP kunnen zoeken maar dan moet je er wel snel bij zijn.
    nieuw zullen de prijzen niet echt veel uit elkaar liggen bij de vershilende shops
     
  10. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Zag het al inderdaad. Ga er wel gewoon ergens 1 bestellen. Bedankt!

    De planning is overigens om zondag 5 of 12 oktober bij The Border te gaan racen met de F104 (en de TT-02 neem ik ook mee).
     
  11. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Inmiddels een Hybrid RC4 Transponder besteld, nu ben ik echt helemaal compleet met de F104. Ook nog een F104X1 Carbon upperdeck en de olie gedempte frictie demper besteld, nu is er echt niets meer te upgraden aan dit chassis.

    Bij The Border ga ik met GQ foam banden rijden, die schijnen zonder te smeren al enorm te plakken daar.
     
  12. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Hier nog wat foto's

    - Tamiya F104 Pro
    - Alle Hop-Up parts
    - HobbyWing Justock Club Sensored ESC
    - TrackStar 21.5T Sensored motor
    - Savox 1252 Low-Profile Servo
    - Alle schroefjes ed. vervangen voor RVS

    Het blijft passen en meten in een F104 :D

    32.
    [​IMG]

    33.
    [​IMG]

    34.
    [​IMG]

    35.
    [​IMG]

    36.
    [​IMG]

    37.
    [​IMG]

    38.
    [​IMG]
     
  13. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.571
    Locatie:
    Lelystad
    Transponder op het plaatje net achter de servo en kortere sensor draad.
    Plus niet alle bedrading die naar de motor gaat met tyraps vast zetten.
    dit kan een belemmering voor het bewegen van de motorpod veroorzaken.

    Mvg Roy
     
  14. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Kortere sensor kabel komt er aan. De transponder ga ik verplaatsen.

    Ik heb nog een carbon upperdeck besteld, zodra die binnen is moet ik toch weer het e.e.a. opnieuw doen met de kabels dus dan zal ik de tyraps weer verwijderen.
     
  15. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.254
    Locatie:
    Rotterdam
    Heb je niet een mooie foto met de body erop?
     
  16. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Die komt nog ;-)
     
  17. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Gisteren met de F104 heb ik 110 ronden op de baan bij The Border gereden en ik word steeds enthousiaster van F1 rijden. Ik heb op GQ foam gereden en zoeken naar grip was totaal niet nodig, ik had soms in de bochten te veel grip. Hier merk je toch wel de beperkingen van een F104 Pro want een v2 kun je achter nog veel softer instellen. Volgende keer ga ik het ook eens een sessie op rubber proberen, kijken hoe dat gaat.

    Ik begon de dag met 22'ers en ging per sessie 2sec sneller en in de laatste sessie reeds ik een 14.708. Natuurlijk niet zo snel als de toppers maar voor een beginner zeker niet slecht. Ik reed ook lekker in het beginners groepje mee gisteren.

    Ik vond het ook een erg leuke baan waar ik zeker vaker ga rijden.
     
  18. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik ben tevens nog bezig met een nieuwe F60 body, zodra deze klaar ik zal ik foto's maken met de body er op ;-)
     
  19. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.571
    Locatie:
    Lelystad
    De GQ foam banden doen het buiten ook prima.
    Heb er tijdens de NL/BE Tamiya finale mee gereden en gingen prima op Rucphen.
    Later ook op Lelystad geprobeerd en ook daar werkte ze naar behoren.
    Mooi dat je zo een plezier aan de f1 beleeft.
    Trainen, trainen en trainen is de enige manier om beter te worden met de klasse waar je in rijd.
    Ook op verschillende banen rijden draagt daar aan toe bij.
    Volgend jaar gewoon NK of Tamiya cup mee rijden.
    Lang leven de lol zeg ik en is ook goed voor de skills.

    Mvg Roy
     
  20. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ja het plezier is het belangrijkste en dat heb ik zeker. Ook al heb ik niet veel tijd om te rijden het is zeker leuk. Ik heb gisteren naast F1 ook voor het eerst met de TT-02 op de baan gereden en ook dat bevalt zeer goed. Ik moet nog wel wat verbeteringen aan dat chassis aanbrengen maar aangezien ik met de F104 klaar ben komt dat wel goed.

    Wat ik volgend jaar ga doen weet ik nog niet maar de kans is groot dat ik wel het e.e.a. ga rijden.
     

Deel Deze Pagina