Bouwverslag Trex 600 Pro EFL (Maiden)

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door court99, 2 jul 2011.

1. court99

court99

Lid geworden:
    6 mrt 2011
    He Ronny, ja ik ga me daar ook aan houden.
    Gaat ge dan ook wat minder toeren draaien op die van u?
    Ik ga de flatcurve instellen op 84%, dan zit ik op 2200 t/min.
    Denk dat dat ruim voldoende is, maar toch ziet ge er veel filmpjes van op youtube he?

grtzz

2. court99

court99

Lid geworden:
    6 mrt 2011
    De maiden zal vandaag nog niet veel geven, met die regen hier:mad:

3. STRATUS

STRATUS

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Hei Kurt ,

Dat is prima , gewoon een 2200 tr draaien is meer dan voldoende ..
    Ik ga de nodige testen doen , maar zoals ze al zeiden , deze hoge toerentallen zorgen voor meer minpunten dan pluspunten ...
    En idd , de regen is hier ook van de partij .... thats minder he ...

Grtz
    Ronny

4. Bullet3030

Bullet3030

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Het f.... stormt hier!!En het ziet er van de week ook niet echt geweldig uit!

Hoe overleven we dit met Simmen?:rolleyes:

5. court99

court99

Lid geworden:
    6 mrt 2011
    :phaha, denk het wel he, lol
    ik zou eventueel nog morgenvroeg kunnen maar dan heb ik niet iemand die het kan filmen, en dan hebben jullie geen filmpje,...

en Peter ik denk dat gij nog genoeg hebt om mee bezig te zijn he,..

6. Bullet3030

Bullet3030

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Ja dat was ik ff vergeten haha die doos legt voor me op tafel te glimmen.Ik ga net zoals met de 600 er ff rustig voor zitten van de week.En wat jouw filmpje betreft je zou ook de 2e vlucht kunnen filmen he en dan zeg je gewoon dat dat je maiden is ;).

Ik zou niet meer kunnen wachten hoor echt ik zou helemaal:hammer::hammer::hammer::hammer:worden....

Nee ff zonder dolle rustig aan met de maiden.Ik heb altijd geleerd dat ''ff gauw'' in deze hobby niet werkt of een hoop poen kost... Check Check dubble Check!

Groeten

Peter

7. Dflyer

Dflyer

Lid geworden:
    6 dec 2004
    Hoi,

ik dacht dat 2400 rpm niet overdreven was voor de 600PRO want de heli werd door Alan Szabo Jr constant getest met een headspeed van 2500 rpm. Maar zoals eerder gezegd hangt het ook van je ervaring met heli's, is dit je eerste 600 size, dan zou ik ook eerder 2200 rpm draaien voor de maiden. Alleen heb ik gelezen dat de tail authority niet optimaal is op deze heli met een headspeed van 2200. De tail durft op deze headspeed wel eens wegdraaien en daarom werd er ook aangeraden om met 105 tailblades te vliegen op die headspeed. Align heeft blijkbaar de tailratio op de heli veranderd maar blijkbaar niet in de goede zin. Hier is het één en ander over te lezen op Helifreak en Runryder.

Succes met de maiden guys ! Bring on the vids ;)

Grtz,
    Dirk

8. Bullet3030

Bullet3030

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. DannyvG

DannyvG

Lid geworden:
    24 feb 2011
    Zag jij keiharde funnels of backwards hurricanes? ik niet (kan zijn dat ik ze gemist heb :) )

Lees deze thread maar eens en beslis dan zelf wat je doet
    Changing 600Pro Tail Gear Ratio - HeliFreak

ALLE andere 600 size helis worden door de profs tussen de 2150 en 2250rpm gevlogen. Waarom moet deze dan opeens op 2400+ gevlogen worden?
    Ik zou verwachten dat je op 2400+ toeren regelmatig een hoop lagers kunt vervangen en de kans op brekende spindelbouten en bladen is een stuk hoger. Hoeveel vluchten heeft szabo al gemaakt op 2500rpm met dezelfde heli? Geen 300 of meer verwacht ik. Ook andere nieuwe gebruikers zullen dit nog niet halen.
    Wat zijn uberhaupt de voordelen om hoger dan 2250 te gaan vliegen, met 2250 kunnen andere helis al heel goed keihard smack 3d vliegen. Zit er dan iets niet goed in de align omdat hoger kennelijk nodig is?
    Daarnaast is het gewoon jammer van de vliegtijden met hoge headspeeds. Kan met niet voorstellen dat je op 2400rpm meer dan 4minuten kunt vliegen met een 3300mah lipo.

Het is wel duidelijk denk ik, naar mijn mening heeft Align hier echt een fout gemaakt. Ongeacht het wel of niet uitbreken van de staart is het gewoon gevaarlijk om een 2400+ toerental te adviseren. Hun eigen bladen (en de meeste andere merken) mogen "officieel" maar tot 2200rpm.

10. Bullet3030

Bullet3030

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Laat me even een filmpje zien MET tailblowouts dan...:confused:

[URL="[/URL]

Hij wordt hier op 2200 gevlogen.

[URL=" - ‪T-REX600E PRO 2200rpm testing.mov‬‏[/URL]

[URL=" - ‪Kenny Ko Fly T-REX 600E Pro with 3GX show time‬‏[/URL]

Als je goed leest zijn er in dat draadje ook mensen die geen last hebben en niet op 2400 + vliegen

De persoon die deze blowouts beweerd te hebben vliegt niet eens een stock heli en heeft op meerdere forums het onderwerp gestart!

Er wordt vaak alleen maar commentaar geleverd door vliegers die met een ander merk vliegen en dat vindt ik jammer.
    Ik snap niet waar hun zich zo druk om maken ze vliegen immers geen align.

Misschien is het dat align een te grote concurentie wordt voor deze jongens.

Excuus aan de starter voor het vervuilen van zijn draadje.Ik hou er over op verder.

Groeten

Peter

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. DannyvG

DannyvG

Lid geworden:
    24 feb 2011
    HeliFreak - View Single Post - 600e Pro Tail Blow Outs

Zoals ik op het eind van mijn post aangaf, het gaat niet mij niet zozeer om de tial blowouts. Meer om het feit dat Align 2400+ headspeeds adviseerd, dat is gewoon echt link. Hun eigen bladen hebben een sticker met 2200 (oid) rpm max. Iedereen gebruikt tot nog toe alle 600 size helis langdurig op max 2250rpm.

12. Bullet3030

Bullet3030

Lid geworden:
    7 jun 2010

Heb je ook gezien dat beide niet met stock heli's vliegen?

De links die ik gestuurd heb zijn stock heli's

Het maakt mij verder ook niet uit want hoe ik vlieg zou ik er zeker geen last van hebben :p

13. court99

court99

Lid geworden:
    6 mrt 2011
    als ik de maiden ga doen, (wat voor vandaag ook alweer niet is :mad::confused::mad:

met die regen, het blijft hier maar doorgaan met die motregen,...)

dan ga ik er zeker iets over posten over die haedspeed, en de zogezegde

tailblowouts, wat betreft de tailratio, ik denk dat het bij align ook geen

stommeriken zijn he, of er iets mis is gelopen met de ontwikkeling denk ik

eerder van niet, als het bij de 600 een probleem geeft monteer ik er 105

blaadjes op, dat heb ik ook bij de 700 moeten doen, eenmaal de governor

ingesteld op 2050 toeren (wat hij aangaf als max), daarna vliegen en de

tail breekt uit met harde stops, 115 mm blades op gezet en toen was het

zo goed als weg. denk ook dat het wel wat ligt aan de juist instellingen en

wat voor fbl unit je gebruikt.

@peter, is niet erg he van de discussie, voor mij hoef je je zeker niet te

excuseren ivm het draadje...

14. Dflyer

Dflyer

Lid geworden:
    6 dec 2004
    Hoi Peter,

ik voel me aangesproken door je commentaar die je hier geeft. Het was zeker niet mijn bedoeling om wat ik aangaf zo over te laten komen (niet Align-piloten die het zogezegd beter weten). Ik had alleen maar over deze problemen gelezen en wou die gewoon effen meegeven. Ik heb alle types van Align gevlogen uitgenomen nu deze 600 Pro dus ik mag wel stellen dat ik wel wat weet over de Align heli's .....

Maar nu back on topic.

Grtz,
    Dirk

15. Bullet3030

Bullet3030

Lid geworden:
    7 jun 2010
    @ Dflyer Ik had jouw post niet gelezen nu wel.Ik had het over iets in het algemeen en niet perse op jouw post.Als je iets leest mag je dat best melden vindt ik maar heb jij een 600 Pro en ook tail blowouts?

Sommige mensen (niet persoonlijk opvatten!) melden iets zonder goede feiten te hebben.Dit heeft niks met jouw post te maken.

Voor mij is het einde van deze discussie laten we genieten van deze hobby.

@Court99
    Lekker doorgaan waar je mee bezig ben man... je bent goed bezig!.

En die maiden komt vanzelf.Even geduldt de perfecte dag komt er aan let maar op ;)

Laatst bewerkt: 13 jul 2011
  16. Jet ranger

Jet ranger

Lid geworden:
    11 okt 2007

Stratus

Ik heb net 4 van deze lipo's besteld. Nu maar hopen dat ze echt gaan passen ;-)

17. fronsje

fronsje

Lid geworden:
    12 dec 2010
    ik heb al een vlucht of dertig gedaan met de trex 600 pro FBL en mort zeggen hij vliegt zalig?wat mijn headspeed is weet ik niet want ik stel hem af op mijn gevoel en of hij nu snel draait of heel snel dat maakt me niet uit als hij maar zalig vliegt en dat doet hij zonder problemen en dat voor een van de eerste kits die ik had.
    En over headspeed gesproken,we zullen eens zien wat de 7HV zijn headspeed is ? ik weet het al en ik vlieg met een 530kv en mijn jive staat maar op 72%.Wat moet een 570 kv dan zijn 66% ? dat komt niet goed of je moet hem op de headspeed laten draaien van een 600.maar dan spat hij uit elkaar en ik kan het weten want ik vlieg er niet alleen mee ok heb ze ook in bezit.Wie met een TREX 600 pro FBL vliegt zal verschieten hoe goed hij vliegt.
    Grt.

18. Dflyer

Dflyer

Lid geworden:
    6 dec 2004
    Fronsje,

die 7HV doet hier niks te zake, het gaat hier over de 600 Pro, en een 600 size moet je niet gaan vergelijken met een 700 size vind ik.

Nu back on topic.

Grtz,
    Dirk

19. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    percentage throttle zegt weinig, een goede regelaar heeft daar geen problemen mee.
    tandwielverhoudingen (pinion / hoofdtandwiel) kan je ook aanpassen.
    Hoofdrotor / tailrotor verhouding is iets anders, dat pas je niet aan door een andere pinion te steken uiteraard, en dat is waar het in dit geval over gaat.
    Headspeed is ook niet zo spannend, echter de resulterende vliegtijd en belasting op je lipo's weer wel.
    Het is een technische discussie die wat mij betreft los staat van welk merk er besproken wordt.

Mag best over gediscussieerd worden of dat gunstig is of niet naar mijn mening.
    Zolang we het netjes houden dan ;)

Grt,
    Eric

Laatst bewerkt: 14 jul 2011
  20. DannyvG

DannyvG

Lid geworden:
    24 feb 2011
    Om dit topic hier niet verder mee te vervuilen heb ik een ander aangemaakt.
    kontronik-jive-info

Zoals je daar kunt lezen werkt de Jive anders dan de meeste andere regelaars en zijn lage percentages absoluut geen probleem, tussen 55% en 65% is zelfs optimaal.

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015

Deel Deze Pagina