Bouwverslag X-tra 60

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door Pierre, 28 jun 2004.

  1. jeehaa

    jeehaa Guest

    nou bij schade is spuiten misschien wat vriendelijker, lijkt mij :)

    mooie kist overigens
     
  2. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.424
    Locatie:
    Spijkenisse
    Spuit m maar zeg, we zullen geen moeite meer doen om je te overtuigen......

    Grt.
     
  3. Pierre

    Pierre

    Lid geworden:
    17 mei 2004
    Berichten:
    166
    Locatie:
    Huijbergen
    @ Alex,

    Ik probeer van iemand van jullie de informatie te krijgen hoeveel gram het grofweg scheelt...niet wat de voor en nadelen zijn...

    Bedankt,

    Gr.Pierre
     
  4. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.910
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    volgend de geleerden is spuiten niks zwaarder en zelfs lichter dan oracover (wat de vierkante meter behoorlijk weegt)
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.500
    Locatie:
    Groningen
    voor een stunt kist kan je de lichte oracover gebruiken ;) die doorzichtige. Dan is spuiten gelijk of zwaarder. Alleen mooi licht spuiten is een kunst. Wordt lastig.
     
  6. Pierre

    Pierre

    Lid geworden:
    17 mei 2004
    Berichten:
    166
    Locatie:
    Huijbergen
    Dat wordt spuiten dus. Had het volgende plan in m'n hoofd: Romp+Vleugels strak zetten met spuitplamuur...schuren tot P800 dan 2-3 lagen lak erover en eventueel een uiterst dunne grondlaag de lak nat schuren vanaf P-1000, P1200, P1500 en dan P2000.

    Gr.Pierre
     
  7. Pierre

    Pierre

    Lid geworden:
    17 mei 2004
    Berichten:
    166
    Locatie:
    Huijbergen
    update:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. Pierre

    Pierre

    Lid geworden:
    17 mei 2004
    Berichten:
    166
    Locatie:
    Huijbergen
    Update:

    De linkervleugel is volledig ingedekt...vanavond als het mee zit ook de rechter vleugel. De romp staat in de spuitplamuur en is geschuurd tot P-800...nog even het pull-pull systeem inbouwen en dan kan het spuitwerk beginnen. Vavanond de foto's.
     
  9. Pierre

    Pierre

    Lid geworden:
    17 mei 2004
    Berichten:
    166
    Locatie:
    Huijbergen
    Kleine foto update:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Schade:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het Rolroer

    [​IMG]
     
  10. Pierre

    Pierre

    Lid geworden:
    17 mei 2004
    Berichten:
    166
    Locatie:
    Huijbergen
    Zo vanmiddag ff de andere aileron uitgezaagd en afgewerkt. alle 6 de servo's zijn sinds vanmiddag binnen! :roll:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dat was t voor vandaag. 8)
     
  11. Pierre

    Pierre

    Lid geworden:
    17 mei 2004
    Berichten:
    166
    Locatie:
    Huijbergen
    Nog ff een vraagje 8): In de bouwbeschreibung staat een voorbeeld van een niet door servo aangedreven staartwiel. Is een door servo aangedreven staartwiel vereist om een beetje goed te kunnen taxieen?

    Bedankt
     
  12. paulplevoets

    paulplevoets

    Lid geworden:
    20 apr 2004
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Sint-Truiden (Belgiƫ)
    om goed te taxien is het eigenlijk wel vereist. Om op te stijgen niet, je staart is na 1 m al van de grond. Koppel het gewoon aan je rudder dmv 2veertjes of iets dergelijk, zorg gewoon dat de rudder de slagen van het wiel niet kan krijgen
     
  13. jeehaa

    jeehaa Guest

    hoe doe je dat laatste? in mijn extra 300s zou dat wieltje aan de rudder en aan het staartvlak zitten. nou is die natuurlijk een aantal slagen kleiner.
     
  14. Pierre

    Pierre

    Lid geworden:
    17 mei 2004
    Berichten:
    166
    Locatie:
    Huijbergen
    Gisteren avond de servo's in de romp ingebouwd. Zie het resultaat:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  15. Pierre

    Pierre

    Lid geworden:
    17 mei 2004
    Berichten:
    166
    Locatie:
    Huijbergen
    Van de week toch nog een poging doen om een motorkap Extra 300 Style te maken..vindt die orginele x-tra 60 kap maar niks :wink:

    Sometin like this:

    [​IMG]
     
  16. jeehaa

    jeehaa Guest

    die is n'huge!!!! heb je meer info over dat ding?
     
  17. bert berger

    bert berger Guest

    natuurlijk kan je zo'n motorkap maken. Ik denk dat het vlieggedrag nadelig wordt beinvloed bij zo'n stortkoker (de kist is niet meer vooruit te branden). Dennis heeft alles OPTIMAAL op elkaar afgestemd, waarom dan nog iets aanpassen? Alleen maar om estetische redenen? Alles is bij deze kist erop gebaseerd om een uitmuntend vlieggedrag te krijgen.

    Ik vind de X-tra persoonlijk niet een van de mooiste kisten (heb zelf een x-tra 60), maar het is boven alles de fijnste kist die ik ooit gevlogen heb.(Ik vlieg reeds 22 jaar).

    Succes toegewenst.

    Bert Berger
    P.s. Is ie op tijd klaar voor de X-tra cup? 4 september in Someren, deelname gratis!
     
  18. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.424
    Locatie:
    Spijkenisse
    Deelname aan de x-tra cup mag alleen met de originele onderdelen, bij aanpassen van de motorkap mag je dus strikt genomen niet meedoen.....

    Grt.
     
  19. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Boxtel
    Waarvoor die 4 servo's in de romp. De rolroeren worden toch niet vanuit de romp aangestuurd?

    Rick
     
  20. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.798
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    als je gaat spuiten, hoe los je dat dan op bij de "open" delen van de vleugel?
    glasmat kan je vergeten, dat is veel te kwetsbaar, dus wordt het een of andere folie, waar je overheen spuit.
    kan je beter oracover nemen......
     

Deel Deze Pagina