[Bouwverslag] Zelfbouw tricopter simplecopter

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Lilinin, 11 jun 2013.

1. Rubaaaa

Rubaaaa

Lid geworden:
    21 jun 2013
    Net Paypal gesproken, Ze geven hun fout toe, Waarschijnlijk komt m'n betaling vanavond laat aan, als ik geluk heb is m'n zippy flightmax dan nog NET niet uitverkocht (2stuks in stock)

Turnigy 9xr inmiddels wel uitverkocht, ZUCHT....
    EDIT: Is weer in stock
    EDIT2: Zippy is out of stock

Laatst bewerkt: 3 jul 2013
  2. Lilinin

Lilinin

Lid geworden:
    11 jun 2013
    2e grotere frame klaar, pakketjes droppen binnen alleen het grootste pakket ligt bij de post "Held by Customs at Destination" hoop dat het snel ingeklaard wordt en ik aan de slag kan :)

3. Rubaaaa

Rubaaaa

Lid geworden:
    21 jun 2013
    Inmiddels is alles begrepen en heb ik mijn order zo aangepast dat ik geen backorder items meer heb.

De turnigy 9xr heeft 3 dagen nodig om te "dispatchen" en daarna duurt het nog 3 tot 7 dagen totdat alles er is (EMS).

Frame wordt: 15mm Vierkante buis (alluminium) en Polyethyleen plaat 5mm

Batterij is 2650mah Zippy flightmax

4. Lilinin

Lilinin

Lid geworden:
    11 jun 2013
    Ben benieuwd naar het gewicht van je frame, alluminium and 5 mm polythyleen net allemaal iets meer dan de standaard 10mmx10mm en 3mm plaat de meeste tricopters hebben. vond mijn 12mmx12mm al teveel ;)

159g schoon aan de haak :) (simpletricopter frame = 4.8 oz +- 136gram)

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. Rubaaaa

Rubaaaa

Lid geworden:
    21 jun 2013
    Ik wil stevigheid geen breekbaarheid, weegt ongeveer 260 gram volgensmij, Alluminium wordt morgen aangeleverd uit delft, van het weekend even puzzelen....

EDIT: Alluminium wordt waarschijnlijk vuren 12x12mm, alluminium beviel me niet helemaal

Laatst bewerkt: 6 jul 2013
  6. Lilinin

Lilinin

Lid geworden:
    11 jun 2013
    rubaaa anders start ook een topic met je bouw er in beschreven/foto's. Lijkt me leuk om te volgens hoe het bij jou gaat!

7. Lilinin

Lilinin

Lid geworden:
    11 jun 2013
    probleempje. Alles binnen, alles met elkaar verbonden en het leek zowaar allemaal in 1 keer te werken, maar helaas.

Ik heb wat tips nodig betreft een ESC (30A UBEC 3A). 2 van de drie ESC draaien gewoon goed bij het starten maar één vertikt het.

Bij de eerste start deed de ene het nog (wel een stuk later dan de andere) en nu vertikt het het helemaal. Maakt wel geluid (3 beebjes en een muziekje). Motor doet t wel op de andere ESC's, anders ESC's doen het wel op dit channel, het is dus echt de ESC.

iemand een idee wat ik er mee kan? soort van reset oid? Uit de manual wordt ik niet veel wijzer met al die piep schema's

8. Lilinin

Lilinin

Lid geworden:
    11 jun 2013
    Opgelost na 20x proberen te flashen 3 flash tools gemaakt van servo's, SD-readers sata kabel :) eindelijk gelukt alles met simon K te flashes. KK2.0 ook geflashed naar 1.5 met wat servo kabels. (1.6 nog niet veel goede verhalen over gehoord?)

Eerste indoor vlucht en crash is een feit

9. Lilinin

Lilinin

Lid geworden:
    11 jun 2013
    Korte samenvatting :)

Doos waarin de meeste onderdelen binnnen kwamen

Flashtools die ik had gemaakt allemaal werkte, echter niet consistent waardoor ik dacht dat het aan mn ESC's lag. Trouwens servo kabels ook goed te gebruiken om KK2.0 te flashen. Gewoon hoesje er af, juiste pinnetjes en done.

done

[​IMG] [​IMG]

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  10. Rubaaaa

Rubaaaa

Lid geworden:
    21 jun 2013
    Ziet er goed uit, hoeveel "flighttime" krijg je uit die batterij?

11. Lilinin

Lilinin

Lid geworden:
    11 jun 2013
    alleen nog op het dakterras lopen hooveren :) zal dit weekend is kijken hoelang hij het uit houdt. Tussen het frame een lowvoltage beeper gepropt (past precies) en die gaat volgens mij beepen als een cel onder de 3.3v komt. Nu is hooveren nog niet zo belastend maar zal het laten weten.

(trouwens best wat zaken moeten uitzoeken zoals: hoe laad je een lipo op (turnigy accucell 6), hoe werkt de 9xr, hoe stel je je kk2.0 in/flash je de kk2.0, hoe flash je een ESC. Als iemand vragen heeft laat maar weten zal ik hier mijn speurwerk/bevindingen posten)

Laatst bewerkt: 11 jul 2013
  12. Rubaaaa

Rubaaaa

Lid geworden:
    21 jun 2013
    Heb jij je ESC geprogrammeerd met je radio of met een programming card of heb je ze helemaal niet geprogrammeerd en gelijk geflashed?

13. Lilinin

Lilinin

Lid geworden:
    11 jun 2013
    Niet geprogrammeerd, gelijk geflashed naar simon K firmware. KK2.0 board ook gelijk geflashed naar 1.5 en ingesteld op tricopter layout, rotarie van motors gecontroleerd.

Bij opstarten via KK2.0 board speedcontrollers gekalibreerd dmv throttle pasthrough (zie halstudio, zonder props) transmitter aan, trottle volledig omhoog, power op t KK2.0 board aan, button 1 en 4 direct indrukken, throttle helemaal naar beneden beepjes.

Wel mn transmitters ELE kanaal omgedraaid naar -100 omdat hij bij voor naar achteren ging en andersom :)

14. Rubaaaa

Rubaaaa

Lid geworden:
    21 jun 2013
    Staat dan alles gelijk goed ingesteld?

15. Lilinin

Lilinin

Lid geworden:
    11 jun 2013
    Ligt er een beetje aan welke zender je hebt. Ik moest op mijn 9XR ook de juiste kanalen instellen.

gaERMHA_FNM[/media] tutorial gebruikt om de 9xr in te stelllen. En dan vooral om een switch aan de self-level te binden (aux) ipv stick. jHN3FJBcFKc[/media] deze voor tricopter KK2.0 en 9xr

e6K4NXoq-Qk[/media] Deze video (hallstudio) gedownload van youtube zodat ik makkelijker kan stilzetten etc Staan ook precies de handelingen en instellingen voor het KK2.0 board beschreven.

Aan de ESC verder niets gedaan dan ze flashen met simon K.

kvr-25yGeVk[/media] was super handig om te leren hoe je met de turnigy accucell-6 lipos moet laden/ontlanden/balancen etc

id1zDfxOmZA[/media] hoe je de 9XR kan binden aan je frsky ontvanger.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. Lilinin

Lilinin

Lid geworden:
    11 jun 2013
    Vandaag 3 storemodus (11.4v) lipos leeg gevlogen. Had eigenlijk niet meer gedacht te kunnen vliegen voor vakantie maar toch nog wat tijd gevonden :)

Echt geweldig wat een snelheid, jammer dat het een beetje waaide waardoor ik veel moest corrigeren. Flighttime op n volle lipo dus nog niet kunnen checken. Ligt er natuurlijk ook aan hoe je vliegt.

Moet nu veel vlieguren gaan maken gezien ik soms de besturing door elkaar haal, maar wat een leuke hobby :) (oog stiekem ook al gevallen op de QX-9)

17. Rubaaaa

Rubaaaa

Lid geworden:
    21 jun 2013
    Alle Spullen ontvangen, nu bezig met het in elkaar zetten, 2 ESC nog even nakijken want die doen het niet. daarna alleen alles nog vastmaken...

Foto volgt morgen waarschijnlijk

Laatst bewerkt: 23 jul 2013
  18. Rubaaaa

Rubaaaa

Lid geworden:
    21 jun 2013
    4 keer een lipo leeggevlogen nu, begin het een beetje onder de knie te krijgen, maar yaw blijft lastig. 1 keer gecrashed en 1 keer te dicht bij de vlonder geland, schade: 2 propellors kapot. [​IMG]

19. Lilinin

Lilinin

Lid geworden:
    11 jun 2013
    terug van vakantie klaar om weer te aan vliegen. Voor ik ging 1x gecrashed (was ik niet zelf :)) en prop kapot en accu was los. (hierdoor was het zoeken in hoog gras even moeilijk)

Ziet er goed uit rubaa, welke props gebruik jij?

20. Rubaaaa

Rubaaaa

Lid geworden:
    21 jun 2013
    Ik weet het niet zeker... Ik ben nu namelijk op vakantie.

Ik heb ze gekocht als 8x 4.5 met een 1400kv turnigy motor
    maar volgens mij (weet ik niet zeker) staat er 8x 4 op m'n props. (merkloze Hobbyking Props)

Weet jij anders een manier om je props op te meten, want ik snap dat 8 de diameter is, maar dat 4.5 is voor mij een beetje vaag... ik weet alleen dat het "pitch" betekend...

Ik ga als ik terugkom van m'n vakantie nog 6 setjes props extra bestellen zodat ik ze in ieder geval op voorraad heb en niet 5 dagen moet wachten totdat ze met de post komen...

PS: Heb uit china een goedkope servo gehaald om m'n Turnigy Keychain cam te kantelen tijdens de vlucht.

Deel Deze Pagina