[Bouwverslag] Zelfbouw tricopter simplecopter

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Lilinin, 11 jun 2013.

1. Lilinin

Lilinin

Lid geworden:
    11 jun 2013
    Tnx! Heb jij ondertussen je ledjes binnen? Foto! :)

(heb nog een lost&found beeper in bestelling staan. Geen zin om meer te zoeken in hoog gras/mais :) verder helemaal tevreden met de tri! )

2. frank1960

frank1960

Lid geworden:
    1 apr 2012
    leds gewoon op 11,1 lipo, gaat bij mij al maanden prima en super fel

3. Rubaaaa

Rubaaaa

Lid geworden:
    21 jun 2013
    Mijn Fpv setje is EINDELIJK binnen, heb vanmiddag heel even gevlogen, is knap lastig, je moet echt een spotter hebben de eerste keer

4. Lilinin

Lilinin

Lid geworden:
    11 jun 2013
    Ga dat is proberen tnx :)

Rubaaa maak is wat fotos van je setup (of een eigen bouw verslag ;) )

5. Rubaaaa

Rubaaaa

Lid geworden:
    21 jun 2013
    Ik ga een her-bouwverslag maken, want ik vind m'n tricopter te rommelig en ik heb ook gewoon te weinig ruimte.

Ik ben van plan een 3 deks frame te maken, met alle componenten die je niet of bijna nooit hoeft aan te raken/verplaatsen (receiver,ESC's, Batterij(die ik er makkelijk in en uit kan schuiven en vastmaken) op het onderste dek en de componenten waar je vaak bij moet op het 1e dek (kk2, camera, VTX batterij input en VTX batterij)

Mijn VTX maak ik op de achterste arm zo dicht mogelijk bij de prop maar ver genoeg dat er geen kans is op schade van de prop.

Maar dat doe ik wel als ik vakantie heb, herfstvakantie wordt dat waarschijnlijk

Foto's van mijn huidige setup kan je op m'n profiel vinden

6. Lilinin

Lilinin

Lid geworden:
    11 jun 2013
    niet van je fpv setup ;)

7. Rubaaaa

Rubaaaa

Lid geworden:
    21 jun 2013
    die zie je zondag, als je er bent

8. Lilinin

Lilinin

Lid geworden:
    11 jun 2013
    Zit nog ff te kijken ben er sowieso vanaf 11:00 tot 13:00, moet daarna een wedstrijd spelen. Kan er na (16:30) nog wel ff langs komen maar weet niet wie er dan nog allemaal zijn.. + moet mn accu's tussendoor ergens opladen :)

9. 6cell

6cell Guest

Ik hoop je tri eens live te zien as zondag.
    Meesterlijk ontwerp van simplecopter, eenvoudig en makkelijk.

Zou hem wel eens in een mini uitvoering willen zien btw...daar denk ik zelf aan.

10. Lilinin

Lilinin

Lid geworden:
    11 jun 2013
    zie dat je in dbosch woont, misschien een keer vliegen in de polder? :)

11. 6cell

6cell Guest

Lijkt me leuk, ik ga deze week beginnen aan de build van de H-mini quad maar heb nu al een f330 size quad die goed vliegt en 2 hubsannetjes X4...dus meevliegen kan ik.

Mischien willen anderen uit de buurt ook meevliegen.
    In de winter lijkt me een paar uur vliegen per week of 14 dagen in een sporthal helemaal te gek. Ik maak wel een topic aan.

12. Rubaaaa

Rubaaaa

Lid geworden:
    21 jun 2013
    net ff FPV gevlogen, wat is het toch heerlijk! Eindelijk het gevoel van hoogte een beetje onder de knie en het gaat super. Dit is echt een topaankoop geweest. Met de teleporter v3 van fatshark valt prima te vliegen ondanks de lage resolutie beeld.

13. Lilinin

Lilinin

Lid geworden:
    11 jun 2013
    Nieuwe aanwinst:

1.3Ghz 500mW RX/TX
    600TVL SONY SUPER HAD CCD

Nu alleen nog mn LCD schermpje en kan met bril vliegen :)

(onderdelen cloverleafs al besteld, ook iets met de demping gaan doen. Zie dunne lijntjes in beeld wanneer ik vlieg)

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  14. willieboom

willieboom

Lid geworden:
    26 jan 2012
    LILININ waarom heb je de build van David windestall (rcexplorer) niet gebruikt? Voor fpv vliegt deze fantastisch door de camera tray. Heb deze zelf wel gebruikt en bevalt prima. Alleen de booms heb ik nu van carbon besteld omdat balsa wel heel gauw breekt.

15. Lilinin

Lilinin

Lid geworden:
    11 jun 2013
    In eerste instantie was ik vooral gefascineerd met alle Rolls en flips van simplecopter. Dit gaat beter met kortere armen. Daarnaast ben ik meer te spreken over snellere motoren (1400kv sunnysky op t moment) in combinatie met 8x4.5. In eerste instantie ook asn rcexplorer gedacht, toen toch maar opgebouwd als simplecopter tri. Met fpv gaat t prima en door hoge toerental van motoren ook geen jello.

Ondertussen frame zo gebouwd dat esc er in zitten en alleen kk board nog on top. nog geen Carbon armen, misschien iets voor de toekomst :)

Deel Deze Pagina