Wow mooie update weeral, nu niets verkeerd mee hoor dat je die lampenkappen zelf maakt, ik heb thuis geen freesmachine staan enkel een basic draaibankje dan ben je al snel gelimiteerd in zaag en vijl, en dan zo'n lampenkappen maken is een hels werk ik hed ze gewoon gekocht vrees ik. Vandaar ik inderdaad een jaar geleden besloten had een printer te kopen die kan veel meer als een freesmachine aan veel mindere prijs. Ik denk nog geen 10% Of bij mij die freesmachine nog ooit komt twijfel ik nu wel aan vooral omdat ik de voordelen van die printer al bijna niet meer kan wegdenken. Nu het is een tool zoals een schroeven draaier, een vijl of een draaibank, en voor elk machine heb je skills nodig,
hier zie je weeral dat jij volledig mee bent met messing knap knap knap Sjoerd, elke keer weer!
Even terug komen op het takeltje, wel als je in de mast scharnier een "draai" veer steekt (zoals in de cantilever rem van een fiets) en de mast laat "vallen" door de veerkracht kan je hem onderaan met een onzichtbaar visdraadje rechttrekken met een servo, al dan niet met een pulley in de schouw als ja dit dan zou willen doen. Je kan ook de scharnier staanders uit messing maken en binnen in een klein hevel maken of gewoon een staaldraadje rond de as winden en die naar een servo laten gaan ik zie 100 mogelijkheden, de vraag is wil je dit doen en heeft het nut, je weet wat ik denk he als het kan dan doe je het

.
Kijk ondertussen heb ik wel wat werk in een "Walcheren"/zus gestoken hoor:
Schermafbeelding 2022-12-05 om 18.12.37 by Tug52 POA, on Flickr
Maar of ik hem nog ga bouwen weet ik niet, hij is eigenlijk verre van uniek te noemen, ik denk dat elke modelbouwer er bijna een heeft en dan denk ik meer voor een unieker model te gaan (na mijn 2 opstapel staande projecten), maar de tijd zal het uitwijzen het is en blijft een mega mooie boot!!!
Ik kijk al uit naar je volgende update.
Weeral is dit meesterwerkje aan het worden!
hier zie je weeral dat jij volledig mee bent met messing knap knap knap Sjoerd, elke keer weer!
Even terug komen op het takeltje, wel als je in de mast scharnier een "draai" veer steekt (zoals in de cantilever rem van een fiets) en de mast laat "vallen" door de veerkracht kan je hem onderaan met een onzichtbaar visdraadje rechttrekken met een servo, al dan niet met een pulley in de schouw als ja dit dan zou willen doen. Je kan ook de scharnier staanders uit messing maken en binnen in een klein hevel maken of gewoon een staaldraadje rond de as winden en die naar een servo laten gaan ik zie 100 mogelijkheden, de vraag is wil je dit doen en heeft het nut, je weet wat ik denk he als het kan dan doe je het

Kijk ondertussen heb ik wel wat werk in een "Walcheren"/zus gestoken hoor:

Maar of ik hem nog ga bouwen weet ik niet, hij is eigenlijk verre van uniek te noemen, ik denk dat elke modelbouwer er bijna een heeft en dan denk ik meer voor een unieker model te gaan (na mijn 2 opstapel staande projecten), maar de tijd zal het uitwijzen het is en blijft een mega mooie boot!!!
Ik kijk al uit naar je volgende update.
Weeral is dit meesterwerkje aan het worden!