Brandstof ? Merlin

Hallo,

Ik heb een vraag over brandstof, ik heb namelijk op dit moment merlin brandstof van 20 % gaat om het type MF-220.

maar nu is het probleem dat de winkel waar ik dit eerst haalde er niet meer is, en de enige winkels hier in de buurt (MBS-Racing/shamrock) alleen tornado of huismerk verkopen..

ik heb begrepen (ook vaak geruchten) dat tornado slechter is dan merlin en dat je bij tornado na elke keer after run moet en bij merlin dit alleen bij langdurig stilstaan. (beste is nartuurlijk altijd afterrun te gebruiken)

nu is mijn vraag weet iemand of er in Zuid-limburg ergens nog merlin te verkrijgen is, of dat ik ook met tornado verder kan rijden of ander brandstof ?

:worship:

hallo,
ik koch altijd bij shamrock gewoon huismerk. mijn auto liep er goed op!
ik weet niet zeker of het goed is voor je motor als je andere brandstof pakt maar ik denk dat het niks uit maakt.

mvg shyvan

ALS je met tornado1 keer een tankje stationair draaid kan je daarna langsaam rijden een tankje endaarna 1 tankje snel en Dan kan het gewoon Dan is je motor gewend aan andere nitro heb ik ook gehad dat proobleem wat Jij nu heb groetjes don

ik heb een website door gekregen van een mede modelbouwforum lid, en nu zie ik 5L merlin 25% en staat er bij specificaties:

Toepassing: Glow engines 21, 25 en 28 ci.

nu rij ik een collari .32 , maakt dit veel uit ? aangezien ik nu gewoon 20% merlin rij

ALS je met tornado1 keer een tankje stationair draaid kan je daarna langsaam rijden een tankje endaarna 1 tankje snel en Dan kan het gewoon Dan is je motor gewend aan andere nitro heb ik ook gehad dat proobleem wat Jij nu heb groetjes don

Don, deze post slaat nergens op en zal mensen alleen maar in de war maken...

Post aub pas iets als je het zeker weet..

Je kan gewoon met je .32 rijden dat is geen probleem, ik raad echter altijd 25% aan vanaf 3,5 cc

@ aleg je heb gelijk had ook gewoon kunne zeggen dat het kan groetje don

Van het ene merk brandstof naar het andere moet je sowieso opnieuw afstellen. Gewoon eerst even wat rijker zetten en daarvandaan rustig naar een goede afstelling zoeken.

Advies van mijn kant om de Pro/EVO niet te nemen. Hoewel het een goede brandstof is is het duurder en door de mindere olie ook minder vergevelijk bij een iets te arme afstelling. Ga gewoon voor de Expert of de Advance.

Heb tot nu toe altijd merlin expert 25% gereden.
Heb nog een vol blik van 2.5l en ga dan toch eens de pro/evo proberen.

Ze hebben mij verteld dat de motor dan wat armer kan en je wat langer kan doorrijden.
Kwestie van Aleq voor te blijven eh :p

Ik heb de Expert en de Pro-EVO naast elkaar getest en aan een paar graden temperatuurverschil kan je zien dat de Expert beter smeert en echt niet minder prestaties levert. De pro-evo is inderdaad gemaakt voor maximale prestaties en rijtijd en dat komt door de minder hoeveelheid olie wat meer ruimte voor methanol geeft en dus energie voor een langere rijtijd.
De mindere olie bij de pro-evo wordt weer iets gecompenseerd met zgn. low friction middelen, wat er precies gebruikt wordt zeggen ze niet maar je moet denken aan iets als een teflon toevoeging.

Bij offroad is de winst met de pro-evo minimaal, ben je zuinig op je motoren kan je het beter bij Expert of Advance houden.

De laatste tijd zijn er best wel weer wat discussies over brandstoffen te vinden mede door snelle schades, slijtages en verrotte lagers. Steeds meer hoor en lees ik verhalen dat mensen (en zelfs gesponserde rijders) bij deze onroad brandstoffen toch een extra procent risinus olie mengen voor het behoud van hun motoren. Met het delen van vele ervaringen over de wereld is toch gebleken dat synthetische oliën hiet niet altijd zijn wat ook wel blijkt dat de meeste populaire brandstoffen (ook Merlin) zeker voor een groot deel risinus oliën gebruiken.

Ik ben zeer tevreden met mijn merlin, kan pech zijn ma ik ree eerst op tornado, maar daar is me motor op vast gelopen.
Sind dien rijd ik altijd merlin, en daar heb ik nooit problemen mee, zuiger blijft er ook mooi uit zien, en ik zie ook een gelijke verbranding over de hele zuiger, met tornado zag ik vaker bruinere plekker op de zuiger.

Heb tot nu toe altijd merlin expert 25% gereden.
Heb nog een vol blik van 2.5l en ga dan toch eens de pro/evo proberen.

Ze hebben mij verteld dat de motor dan wat armer kan en je wat langer kan doorrijden.
Kwestie van Aleq voor te blijven eh :p

Maar wij rijden op Expert 33% ;)

Back