brushess gimbals

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door brandjeee, 2 apr 2013.

1. Ben Jansen

Ben Jansen

Lid geworden:
    18 sep 2005
    Dit gaat echt nooit tot jouw tevredenheid werken.
    Je laat je werkwijze afhangen van het gegeven dat je 2 * een 6 kanaals ontvanger hebt.
    Wanneer je de pitch van de gimbal eenmaal ontdekt hebt gebruik je 'm veel vaker dan je nu denkt.
    2 zenders en 1 persoon; gedoemd te mislukken.

Wanneer je altijd met z'n tweeën werkt is het prima.

2. World Citizen

World Citizen

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Ja, ideaal het is zeker niet maar ik zou het net anders doen. Als ik film vlieg ik meestal op level.. Als ik vervolgens 1x op zo een dag op ACRO vlieg, dan is het veel. Dus ik zet Acro/Level mode naar een 2e zender. Aangezien ik die nooit gebruik maar wel wil hebben. Dan blijven alle controlls die ik gebruik TIJDENS het vliegen wel op 1 zender. En hoef ik dus zelden de 2e zender aan te raken tijdens het vliegen.

Pitch kan ik dus altijd gebruiken. (wellicht was dit niet duidelijk in mijn vorige post, mijn excuses :) )

Je hebt dan inderdaad 2 ontvangers. En je hebt helemaal gelijk dat het een keer mis gaat als je 2 zender zou moeten bedienen, maar die enkele keer dat ik een schakelaar omhaal is niet zo een probleem denk ik.

Als je echt actief onder het vliegen wil schakelen, dan zul je alles inderdaad op 1 zender moeten hebben. Maar wat ik al zeg, je moet de minst gebruikte opties naar zender 2 zetten.

Ik moet nu telkens kabeltjes wisselen met 1 zender. Als ik wil switchen tussen Acro en Level, dan moet ik het ontvanger kabeltje uit mijn Gimbal controller halen, op mijn FC steken... schakelaar omhalen, en dan weer terug steken naar mijn Gimbal controller... Daar word je ook niet vrolijk van, dus vandaar de 2 zender methode.

Nogmaals, je hebt gelijk dat het niet echt fijn werkt... maar het werkt. En een DX18 komt er echt wel aan, maar voorlopig niet ;)

3. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Zo zou ik het dus nooit doen. In geval van problemen kan je dus niet snel schakelen.
    Imo is een andere zender de beste (lees enigste) oplossing als je in je eentje wilt vliegen.

Wat je wel eventueel kan doen is een tweede zender op je camera en dan iemand meenemen die de camera bedient

4. Ben Jansen

Ben Jansen

Lid geworden:
    18 sep 2005
    Net zoals met voetbal en andere dingen; hou het zo simpel mogelijk.
    Hufterproof crue gezegd.
    Dat doe je niet.

Als ik het goed begrijp heb je nu een zender.
    Dan koop je er nog 1 bij.
    En over een poosje wil je een dx18.
    Dan heb je dus 3 zenders of mis ik iets.

5. BlikvanBoven

BlikvanBoven

Lid geworden:
    21 mrt 2013
  6. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Yeb ;)

Hoop dit weekend de alexmos erop te knutselen

7. brandjeee

brandjeee

Lid geworden:
    20 jun 2012
    mooi ding. wat denk je hier van?

8. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Ziet er op het eerste gezicht ook goed uit.
    Helaas is 800 gram te weinig voor mij.

Denk wel dat die beter onder een multi past. Die van mij is erg groot.

9. brandjeee

brandjeee

Lid geworden:
    20 jun 2012
    Graag filmpjes. Ik ben erg benieuwd.
    Wat is het bezwaar van een lichte gimbal?

10. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Gaat om het gewicht van de camera. Mijn camera is zwader dan 800 gram

11. brandjeee

brandjeee

Lid geworden:
    20 jun 2012
    ahh ok ik snap het. Ik ben benieuwd of je de gimbal goed werkend krijgt.

12. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Ik ook ;)

13. BlikvanBoven

BlikvanBoven

Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Ik heb hem zojuist ook maar bestelt... eens zien hoe lang het duurt voordat hij binnen is. Prijs is in ieder geval rete scherp.... nergens voor dat geld een dergelijke gimbal kunnen vinden.

14. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Klopt.

Bij mij was ie er binnen een week.

15. EdAkker

EdAkker

Lid geworden:
    18 aug 2012
    Ik heb hem gisteren bij Aldert bekeken. Het is een soort van clone cinestar, maar de kwaliteit is wel iets minder dan de cinestar. Voor het geld is het echt een prachtige mount, ongelooflijk dat ze het kunnen maken.
    Aldert gebruikt alexmos, de laatste firmware, maar wel het krachtige bordje met de mosfets in plaats van de drivers.
    Ik ging heen om een machine te bekijken, en kapjes voor de machine te brengen. Hij had deze mount onder de machine, die goed tot zijn recht komt. Waar Aldert vooral tegen aan liep, als de mount een dag of twee of drie hangt met de camera er in, dan kan je hem weer opnieuw afstellen. Net of hij iets uitzakt. Daar heeft de cinestar geen last van. En hij had ook al een presnut dol gedraaid, een paar zijn vervangen voor de jakub presnuts, die zijn stukken beter van kwaliteit.
    Prachtige machine wat hij gemaakt heeft. Vliegt een half uur met die mount en 1.5 kilo camera. Twaalf motoren met 17 inch propellers op drie armen, heel snel te demonteren, de armen met vier motoren per arm schuif je zo in het centrale stuk, contacten en al ingebouwd. Klein kistje waar hij in komt voor transport, echt een hele mooie machine.

16. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Klopt helemaal. Ik heb er ook al eentje dol gedraait.
    Overigens bezit ik ook de fets verssie. 5A continu geloof ik

Op rc group word er wel over problemen gesproken in de laatste firmware. Maar ik snap niet helemaal wat precies

17. jerrybboy

jerrybboy

Lid geworden:
    19 aug 2013
    Iemand toevallig nog een gimbal controller liggen voor de tarot T-2D ?

18. BlikvanBoven

BlikvanBoven

Lid geworden:
    21 mrt 2013
    legacy brushless handheld DSLR gimbal + Joystick

Vandaag de laatste spullen besteld voor onze nieuwe handheld DSLR gimbal. Nu de BLG technologie steeds verder ontwikkeld en wij de verbluffende stabiliteit zoals wij die van onze zenmuse kennen steeds meer als minimale voorwaarden stellen, zijn wij gekomen tot de volgende setsamenstelling:

RCTimer 3 Axis Legacy Brushless Gimbal (Handheld versie)
    Legacy DSLR 3Axis Handle version Brushless Gimbal with AlexMOS controller - Gimbal - RCTimer RC Plane Car MultiRotor APM and MultiWii Carbon Fiber Propeller Hobby Store

Aerialpixels Alex Mos joystick controller
    https://aerialpixels.com/shop/accessories/joystick-control-box-for-alexmos-with-menu-button/

8" LED Backlit LCD Panel
    p.s. de ingebouwde diversity ontvanger zal niet gebruikt worden daar de Lumix direct op het display zal komen ;) Maar ja... had nog zo'n schermpje liggen dus ach.

Filmpje van deze super betaalbare rig ;)

De set zal worden voorzien van de Panasonic Lumix GH3 v.v. 14-140mm Objectief. Een en ander zal dus volledig handmatig bedient gaan worden middels de joystick. Zodra een en ander binnen is (verwacht volgende week) zullen we een review plaatsen incl uiteraard beelden van het geheel en de werking ervan...

Gr Norbert

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. brandjeee

brandjeee

Lid geworden:
    20 jun 2012
    heel mooi. Alleen die joystick is wel erg duur. Die kan je in nl kopen voor nog geen 5 euro.

20. jerrybboy

jerrybboy

Lid geworden:
    19 aug 2013
    @blikvanboven, mag ik vragen wat het intotaal gekost heeft ? qua invoeren endergelijke.

Deel Deze Pagina