brushess gimbals

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door brandjeee, 2 apr 2013.

1. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiindelijk trillingsvrije beelden met de brushless gimbal:

Vandaag een heerlijk dagje in Rotterdam doorgebracht;

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Jeffreyski

Jeffreyski

Lid geworden:
    14 jan 2014
    Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort ook een Tarot t-2D aangeschaft. Zelf heb ik er weinig verstand van maar met behulp van m'n oom en een kennis hebben we het spul in elkaar gezet en liepen we tegen het volgende probleem aan...
    Toen we de Tarot aansloten op de accu deed alleen de pitch motor het, de roll motor deed niks. We willen de nieuwe firmware er nog op zetten maar heeft iemand van jullie enig idee of dit zal helpen of dat er een ander probleem is? Alvast bedankt.

3. Nils Westhoff

Nils Westhoff

Lid geworden:
    19 sep 2013
    Mooi Alex! Super strak beeld! :)

Jeffreyski, draai de motoren is om (als in roll op pitch en pitch op roll) en kijk dan welke van de twee er werkt, als het dezelfde motor is die niks doet is de kans groot dat de motor dood is.

Ik heb ook nog een vraag, ik heb voor mijn F450 een GoPro gimbal 3D geprint, en zou graag hetzelfde voor mijn FY680 en NEX 5(R) doen, nou ben ik alleen een beetje aan het twijfelen welke motoren ik moet kopen... Ofwel de iPower GBM3508-130T, of de iPower GBM4008-150T.
    Quadcopters.co.uk zegt over de GBM3508 dat hij goed is voor camera's van 200-400 gram, en over de GBM4008 dat hij goed is voor 'NEX 5/7 sized camera's' of 400-800 gram.
    Ik neem aan dat ik met die GBM3508 ook wel goed zit, maar wil toch graag voor de zekerheid weten of ik niet toch beter voor de GBM4008 kan gaan.

Kan ik zoiets goed bestellen bij Goodluckbuy, of heb je dan veel moeite met DOA/garantie? scheelt wel een euro of 7 per motor en verzendkosten namelijk :)

edit:
    Ik zie op eBay nu ook een 4008 met een holle binnernring. Interessant, en net zo duur als de gewone 4008, goeie keuze? of zie ik iets over het hoofd?

Laatst bewerkt: 15 jan 2014
  4. World Citizen

World Citizen

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Ik weet niet of het helpt maar ik heb bij rctimer de Nex5 gimbal gekocht en die trekt het perfect. Zelfs met een iets of wat grotere lens als pancake. Maar let wel op met verschillende lenzen. Dit scheelt veel in gewicht en balans.

De motoren voor die gimbal kun je ook los kopen.

5. Nils Westhoff

Nils Westhoff

Lid geworden:
    19 sep 2013
    Ik heb de kitlens op m'n NEX zitten, de 16-50mm that is. Camera weegt nu 390 gram, maar dan zit je dus wel echt op het randje van die 3508 motoren denk ik... Wil er tzt wel nog een Tinysnapper en HDMI output toevoegen, dus dan zal je er juist weer net over heen gaan. De vraag is dus, gaat dat een probleem vormen? of gaat het met de GBM3508 ook prima?

edit:
    Beslissing genomen voor de 4008H te gaan. Besteld op eBay :)

Laatst bewerkt: 15 jan 2014
  6. Jeffreyski

Jeffreyski

Lid geworden:
    14 jan 2014
    Dat hebben we al wel geprobeerd. Dan doet de roll nog steeds niets en de pitch gaat dan snel op en neer...

7. Nils Westhoff

Nils Westhoff

Lid geworden:
    19 sep 2013
    Dan is er dus iets met je controller, een FW update zou in dat geval zeker kunnen helpen, maar niet gegarandeerd ;)

8. KoekieMonster

KoekieMonster

Lid geworden:
    14 nov 2011

Lijkt me juist niet, omdat dezelfde motor op 2 verschillende outputs van de controller niks doet. En ook omdat de controller op 2 verschillende uitgangen wel een motor kan aansturen.

Of zit ik nou fout?

9. Nils Westhoff

Nils Westhoff

Lid geworden:
    19 sep 2013
    Ehm, misschien hebben we hem anders geïnterpreteerd, ik ga er vanuit dat de roll motor de motor is die aangesloten op het roll kanaal.

Anders zou je kunnen zeggen dat de roll motor de motor is die in het eerste geval de roll motor was.

Maar nu je het zo zegt lijkt het er inderdaad op dat dat laatste het geval is.

En in dat geval is het dus inderdaad een motor die kapot is en niet de controller.

10. Jeffreyski

Jeffreyski

Lid geworden:
    14 jan 2014
    Ik heb zojuist nog even nagevraagd... hij deed wel "iets". Maar daar is ook alles mee gezegd. Als ik jullie zo hoor dan zou de firmware update nog wel eens kunnen helpen?
    Mijn welgemeende excuses voor het niet gelijk duidelijke informatie te verstrekken ;)

11. World Citizen

World Citizen

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Iets is wel belangrijk... Als hij bv "op slot" schiet, of wel weerstand bied, maar makkelijk te draaien is... (moeilijk in te schatten ivm verschillende type motoren),

Dan betekend dat meestal dat je de instellingen moet veranderen via de software.

12. Jeffreyski

Jeffreyski

Lid geworden:
    14 jan 2014
    Hij gaf een hele lichte weerstand maar was wel makkelijk te draaien. Ik hoop dat de firmware update gaat helpen!! Ik zit er natuurlijk niet op te wachten om het spul terug te sturen...

13. World Citizen

World Citizen

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Update zal niet voldoende zijn.. waarschijnlijk. Elke motor vraagt een andere instelling aan bv PWM, en afhankelijk van de camera moet je PID waardes instellen.

Dus als de nieuwe firmware niet de juiste PWM waardes voor je motor heeft, gaat hij het nog steeds niet doen, maar is er dus niets stuk.

Je moet eigenlijk gewoon de software op je PC installeren, de gimbal incl camera aansluiten en middels de software aan wat verschillende instellingen gaan tweaken.

Een pure upgrade in firmware gaat het waarschijnlijk niet oplossen omdat nieuwe versies firmware vaak ongeveer dezelfde standaard instellingen heeft als de oude.

14. Berster

Berster

Lid geworden:
    4 sep 2013
    Wat is nu een leuke 2 assige Gimbal voor een gopro welke ik met een stick van mijn zender zou kunnen bewegen? en niet te duur?

grt

15. KoekieMonster

KoekieMonster

Lid geworden:
    14 nov 2011

Tarot t2d

16. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Welke gopro?

Tarot is alleen voor de 3 geschikt

17. Berster

Berster

Lid geworden:
    4 sep 2013
    @Tasz, dat maakt niet zoveel uit dat is ondergeschikt, dus de 3 mag, welke kun je me dan aanraden? en wat kost die en kan ik hem krijgen/zien?

Ik wil hem op een boot zetten en dan zelf mijn shots kunnen sturen op die manier,
    En is hij dan dus ook andersom te monteren/besturen want bij een multi zit hij waarschijnlijk aan de onderkant gemonteerd, en bij mij moet hij bovenop?

grt

Berry

18. KoekieMonster

KoekieMonster

Lid geworden:
    14 nov 2011
    Ik heb mijn tarot t2d aangepast zodat hij op de kop werkt, was niet erg ingewikkeld, enkel de sensor omdraaien in zijn huisje(en een klein beetje vijlen zodat dat past).

19. Berster

Berster

Lid geworden:
    4 sep 2013
    @koekiemonster: heb je daar ook een beschrijving van gemaakt oid hier op het forum?
    dan ben ik wel geintresseerd in dat projectje?

grt

20. KoekieMonster

KoekieMonster

Lid geworden:
    14 nov 2011
    Heb hier geen beschrijving van gemaakt, kan wel ff een foto maken van hoe hij er nu in zit, maar was zo simpel dat ik een beschrijving overbodig vond.

Deel Deze Pagina