brushess gimbals

Na lang wikken en wegen uiteindelijk toch gekozen voor de Zenmuse.
Ik laat 'm (heel laf) door de dealer inbouwen in m'n Phantom 1 ...

Best of all: werkgever betaald. Toch leuk, zo'n gesubsidieerde hobby.

Met dit heerlijke weer vrijwel elke avond gevolgen. Voorheen altijd in GPS, nu uitsluitend nog in ATTI. Bevalt prima. Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om m'n lipo's te timen.

1. Turnigy 2200 - 7 minuten
2. Beez2B 2200 - 9 minuut 30 seconden
3. Beez3B 2700 - 13 minuut 30 seconden

Alles getimed en gevlogen bij windkracht 2, 11 graden, zonder camera of andere mounts en vanaf start tot eerste rode flash.

Mijn nieuwe soort van zelfbouw/samenstel gimbal is af.. En de resultaten in de slaapkamer zijn goed :)... Ik zal dit weekend een filmpje maken.

Ik had een RCtimer ASP gimbal, en een paar losse onderdelen van een kleinere gimbal. Ik wilde de grotere motoren, met kleiner en lichter frame... Maar wel met de ophanging van de ASP gimbal.

Het scheelt een paar 100 gram met de originele RCTimer gimbal, dus dat is geslaagd.. Hoveren en een beetje bewegen in de slaapkamer geeft strakke beelden.. dus hopen dat dit in het wild ook is.

gimbal1.png

gimbal2.png

gimbal3.png

Deze vraag zal ongetwijfeld al vaker zijn gesteld en beantwoord ... maar voor mijn informatie:

- Moet ik na installatie van de Zenmuse ook de gain-waarden bijstellen van m'n Phantom 1? En zo ja, hoeveel / naar welke waarden.

Gemonteerd. Lijkt prima te werken. Morgen maar eens testen. Ondertussen ook - niet gehinderd door enige doe-het-zelf-ervaring - een robuuste kist in elkaar getimmerd. Ben niet ontevreden over het resultaat. Phantom past er strak in, de lipo's bewaar ik in het blik links van de Phantom en het royale gebruik van foam aan de binnenzijde zal m'n Phantom ook op lange reizen beschermen.

phantombox.jpg

Kleine vraag nog: in naza-assistent heb ik het gimbal-hokje niet aangevinkt omdat de Zenmuse toch al werkt (en via de controller ge-tilt kan worden). Of moet ik alsnog het gimbal-hokje aanvinken???

LOVE IT.... vanochtend bij zonsopkomst getest. Wat 'n prachtding, die Zenmuse. Heerlijk. Jammer dat het weer gaat omslaan.

Saaie video, maar 't was dan ook slechts een testje. https://vimeo.com/88998648

Nu alleen de props nog vervangen... voor net wat meer stabiliteit.

Laatst bewerkt:
Gimbals

Tot nu toe een hoop uitgeprobeerd. Uiteindelijk werkt een Zenmuse samen met de nieuwe Stella die geheel systeem onafhankelijk is het beste en scheelt een hoop gepruts en ergernis endat is ook wat waard.

Weet iemand toevallig een goede en betaalbare brushless gimbal te koop? Belangrijk: het moet een front-mount zijn, dus zoals bijvoorbeeld de TBS pro. Ik heb al flink gezocht op internet, maar kan er geen vinden.
Ik zou namelijk een QX-9 met gimbal willen uitrusten.

Ik heb zelf ook gezocht naar front mount gimballs maar die zijn eigenlijk niet alleen de tbs pro heeft hem. Dus ik heb de houder van tbs besteld.

qare9uqe.jpg

En hier de falcon mini gimbal in ge plaatst. Bij foxtech vandaan.

Ben je voor 130 euro klaar en je heb meteen goeie demping.

Waarom moet je de sensor omdraaien?
De roll en pitch blijven hetzelfde.

Je moet alleen de roll motor anders bevestigen en niet aan de

Door zelf een bevestiging te maken kan je in principe van elke mount een front mount maken

Omdat ie op de kop staat, en dat vind ie niet zo leuk. Als je de sensor omdraait denkt ie weer dat ie rechtop staat. En de motor hoeft niet anders bevestigd te worden. Heb gewoon de beugel aan de QX-9 geschroefd.

Bij een normale gimbal heb je het controller boardje horizontaal hangen. Dat boardje mag je dus gewoon 90 graden draaien, en dan de sensor ook 90 graden draaien? (of zeg ik nu iets raars)

Je controler bord maakt niet uit hoe die gemonteerd zit.

Bij een alexmos bord maakt het ook niet uit hoe de sensor is georiënteerd als je hem maar goed configureert in de software.

Volgens mij kan dat in de tarot ook dus hoef je niet de sensor om te draaien.
Maar zeker weten doe ik niet

Met 90 graden weet ik niet. Die van mij is 180 graden gedraaid, en de gimbal ook. Dus de sensor staat weer netjes rechtop.
EDIT: je kan in de tarot software wel wat aanpassen, helaas kan op de kop niet volgens mij.

Back