Brushless 1/8 HPI Savage

Discussie in 'Electro offroad' gestart door drkdgglr, 28 nov 2008.

1. I Xyzyx I

I Xyzyx I

Lid geworden:
    30 sep 2006
    Ik zou je schakelbak er uit halen, voor nitro is het misschien handig omdat deze op toeren moeten komen voor ze echt kracht gaan leveren maar electro levert over het hele toerengebied het "maximum" aan power.

Als ik jou was zou ik naar een feigao motor zoeken, deze worden vaak gebruikt voor als je wat goedkoper uit wil zijn, en een ezrun esc.

Kijk anders eens op http://kershawdesigns.com/ daar staan ombouw sets en motor/esc combo's te koop.

2. Zjeraar

Zjeraar

Lid geworden:
    20 jan 2007
    Ja, die ombouwset ben ik ook al tegengekomen. Maar een ander setje plaatst de motor tussen de tvp's, da's een stuk veiliger vind ik. En de motor wordt aan beide einde's vastgehouden. Vooraan op een plaatje gevezen, en achteraan door een soort klem.

Maar zijn er mensen die het al gedaan hebben, een vliegtuigregelaar op een auto gebruiken?

[edit] Toch bedankt voor de link, ze hebben blijkbaar veel meer dan alleen de conversion kit voor de savage :)

Laatst bewerkt: 5 sep 2009
  3. DeeJay

DeeJay

Lid geworden:
    2 apr 2009
    Ik heb het voor elkaar. Ik heb mijn Flux kapot gereden. Ik heb vorige week een band kapot gereden. :( Er zit een grote en een kleine scheur in. En de vervangende banden die ik had besteld staan in backorder. Ik baal als een stekker want ik had gehoopt ze volgende week binnen te hebben. Dan heb ik vakantie. Dan moet ik me maar vermaken met mijn 1/16 revo..

4. I Xyzyx I

I Xyzyx I

Lid geworden:
    30 sep 2006
    Ik heb sinds een paar dagen ook een savage flux, alleen in de handleiding staat dat je bij 3 cell lipo lipo het meegeleverde 25 T tandwiel moet gebruiken. Maar kan het kwaad om gewoon met de 20 T te blijven rijden?

Meestal rij ik gewoon op gras/zand en de auto gaat met het 20 T tandwiel hard zat, en op de weg wordt de auto toch te onstabiel met de standaard banden om vol gas te rijden.

Tot nu toe ben ik ieder geval super blij met de auto, hij kost niet meer als een bigscale maar de fun gehalte is vele malen hoger, en de hoeveelheid problemen vele malen kleiner ;) , en met mijn rijstijl is de rijtijd dik een uur met 2x 3 cell 5000 mah lipo.

@ DeeJayMet een 1/16 revo hoef je toch ook niet te klagen? ;-)

5. nicksavagex

nicksavagex

Lid geworden:
    3 nov 2008
    @I... ik rij met dezelfde batterijen als jij en er is wel een groot verschil met 20t of 25t.
    ikzelf vind dat de 25t beter controleerbaar is en je niet zooo veel wheelies :D en de 25t heeft ook een langere levensduur.
    ik heb ook eerst gereden met 20t tot dat hij kapot was (heb er een goede 10 uur mee gereden is trouwens niet zo slecht vind ik :))
    dan heb ik pas de 25t erop gestoken en rij er nu al meer dan 20 uur mee en no steeds niets aan

en waar kun jij zoal volgas rijden? meer dan 3/4 gas kan ik hier niet doen in de straat:)

en rijstijl kan niet leuker zijn of met een savage flux hee :D

6. I Xyzyx I

I Xyzyx I

Lid geworden:
    30 sep 2006
    Ik heb nu ook niet echt problemen met wheelies aangezien ik ook een helicopter heb dus ik ben het precisie werk wel gewend ;-).

Maar ik vroeg het mij af omdat een zwaardere vertanding meer ampere trekt als een lichtere, maar lichter is meer toeren en bij brandstof motoren is het beter een laag toerental te rijden. Dus vandaar vroeg ik het mij af.

Volgas heb ik nog nooit gereden, we gaan het wel een keer uit proberen zodra ik de auto een beetje heb leren kennen en straat banden binnen heb. Gps meter kan ik hier bij de opleiding lenen en hier in de buurt is een super vlak stuk 2 baans weg... van een 80 km/h weg waarmee ze mee gestopt zijn, dus op een traktor na rijd daar niets. Dus zolang de savage niet boven de 220 km/h uit komt moet het te volgen zijn met de auto ;-).

7. nicksavagex

nicksavagex

Lid geworden:
    3 nov 2008
    ja bij mij was het wel een tijdje wennen met de flux daarvoor heb ik alleen met nitro savage's 4.6 gereden en is toch een groot verschil :)

ik vind het beter om met 25t te rijden dan met 20t

8. I Xyzyx I

I Xyzyx I

Lid geworden:
    30 sep 2006
    Ik ben ook begonnen met nitro, eerst een nitro onroad, toen elektro voor een tijdje en dat begon zo te vervelen (30km/h met 10 min rijtijd) dat ik helemaal met de hobby gestopt was. 2 jaar terug weer opgepakt met een bigscale onroad, dit beviel niet en toen een bigscale offroad (fg) gekocht... hier vrij veel problemen mee gehad, toen een hormann hmt gekocht, met hydro remmen rondom enz enz (was van plan wedstrijden te gaan rijden). Toen voor de fun een losi mini t met mamba brushless gekocht en na een paar dagen stond de hmt die meer als 10x zo duur was als de mini t constant in de garage en reed ik altijd met de mini t.

Dus toen hmt verkocht en een savage flux gekocht, en ik moet zeggen dat het de beste auto is die ik tot nu toe gereden heb. 2 dagen geleden lieten we hem aan de pa van een vriend zien en die zei "elektro is toch niets, je had beter die brandstof gehouden" en na een anderhalve backflip en een 2 meter lange rug schuiver was hij van mening veranderd.
    En het aller beste is wel het naar binnen rijden en onder de tafel parkeren zonder enig gemopper van mn ma. ;-)

9. nicksavagex

nicksavagex

Lid geworden:
    3 nov 2008
  10. I Xyzyx I

I Xyzyx I

Lid geworden:
    30 sep 2006
    Ik denk dat de 70mm op de breedte van de band slaat ;) . Tussen de lijst er onder staat ook de savage flux (savage X ) dus ik neem aan dat hij past.

Moest je niet 100% zeker zijn dan kun je de winkel altijd een mailtje sturen.

11. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Leuke band, ben ik van plan ook nog ooit te gaan halen, maar vind persoonlijk de Tremor wheels mooier.

12. savagecoen

savagecoen

Lid geworden:
    22 feb 2009
    diameter is idd 140mm

Fijne band, heb hem zelf ook.

13. nicksavagex

nicksavagex

Lid geworden:
    3 nov 2008
    oke bedankt

misschien een goede tip voor een flux rijder:D
    als je snel achteruit gaat rijden en je wilt remmen(geef weer goed vooruit gas)
    doe dat dus nooit :)
    nu ik heb dat gedaan en nu is er het volgende: een kletterent geluid een een grote rookwolk uit de batterij

wat er gebeurt was: er is iets van soldeersel doorgesmolten in de batterij gemmakelijk om te maken maar nu vanaf ik iets aan de zender aanraak smelt dat opnieuw door met een rookwolk

weet iemand hoe ik dat goed kan vermaken?

14. I Xyzyx I

I Xyzyx I

Lid geworden:
    30 sep 2006
    Foto van het precieze onderdeel?

15. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Ja, simpel. een veel dikkere soldeer verbinding aanleggen.
    de verbinding is te dun, hierdoor word deze bij een kleine belasting al zo warm dat de tin weer smelt. :)

Gr,
    Tim

16. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Ook een dunne soldeer verbinding, moet toch wel iets aankunnen? (servo belasting))Een goed kijken of er verder niets aan de hand is, of kortsluiting in de regelaar of zo?....

17. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Dat is sowieso niet slim omdat de complete aandrijflijn een optater krijgt. Natuurlijk kan de Flux wel wat hebben, maar ik zie het nut er niet van in om het opzettelijk te doen.

Qua batterij .. welke is het, merk / mAh / C / V ?

18. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Ja, maar hij heeft het over de rij accu van een Savage Flux. voor zover ik weet zit je dan, zelfs met een kleine versnelling, al gauw boven de 30 ampere. en een dunne verbinding vind dat echt niet leuk. :)
    maar als het inderdaad alleen bij de servo belasting al is, zou ik de regelaar toch eens goed nakijken.

19. nicksavagex

nicksavagex

Lid geworden:
    3 nov 2008

het merk is turnigy 5000mah 20-30c en 11.1v
    na een paar keer opnieuw te solderen smelt hij niet meer meteen door

maar nu is het volgende:
    als ik hem aansteek flikkert het rode lichtje steeds ik kan niets doen zelf niet sturen

ik kan het even niet vinden wat al die kleurtjes willen zeggen :)

nu zelf doet hij helemaal niets meer hij wilt niet aan :s

Laatst bewerkt: 16 sep 2009
  20. I Xyzyx I

I Xyzyx I

Lid geworden:
    30 sep 2006
    Weet iemand of je de nieuwe bevel gear kan gebruiken aan de voorkant, en nog de oude aan de achterkant? Aangezien de tandwiel verhouding anders is...

En ik heb geen zin om allebei de diffs te vervangen... 50 euro is al een duur grapje voor verkeerd terecht komen dus 100 is een beetje teveel van het goede :|

Het gaat iig om de volgende onderdelen (nr 102692 (de nieuwe) en 102246 (de oude))

Ik weet nu iig wel waarom een slipperclutch handig is in een auto en je hem niet helemaal vast moet draaien als hij kapot gebrand is -.-

Deel Deze Pagina