Brushless 1/8 HPI Savage

Had ook nog even verder gezocht en idd het geluid is normaal. Komt idd van de motor. Wel een beetje vreemd dat mijn traxxas velineon set dat niet doet. Maar goed, we hebben garantie. ;)
 
ik moet eerlijk toegeven dat mijn traxxas en mijn hpi mijn eerste brushless autos zijn en ben daarvan ook niet echt op de hoogte.

Ik heb jaren alleen bigscale gereden en nimh accu's dus dit is volledig nieuw. bedankt voor je reactie
 
De CC1515 motor is groter/sterker dan de Traxxas. De CC1515 heeft sterkere magneten, dat hoor je wanneer je de auto rolt.

Als je ooit eens de motoren los hebt dan probeer maar eens de assen van de motors rond te draaien zonder spur, dan voel je wel dat die Flux motor een heel stuk stroever gaat ;)
 
In dit geval heb je wel gelijk, maar het gaat niet altijd op dat een moeilijk met de hand draaiende as per sé een sterkere motor is.

Voorbeeld:
Ik heb een CC-Neu 1520 en een 1717: De as van de 1717 is makkelijker met de hand te draaien dan de as van de 1520. Dat vind ik wel vreemd omdat de 1717 de sterkere motor zou moeten zijn.

Ik heb ook een CC-NEU 1512(gehad) en een echte NEU 1512. De as van de echte NEU is heel makkelijk met de hand te draaien. Dit komt doordat de motor anders is opgebouwd.
 
True, ik heb hier een 1515 Neu en CC en 1512 Neu en CC. Van beide is de Neu vele malen soepeler.

Over je 1520 vs 1717; dat heb ik ook gemerkt. Komt het gewoon omdat die rotor langer is?
 
Hej ik moet ef wat wete: de turnigy 5ampere 40c 3 en 2s lipo zijn die goed en wat is een niet al te dure lader hiervoor ik had ze gezien bij hobbyking.com grtz
 
Zijn waarschijnlijk goede LiPo's ja. Je hebt natuurlijk altijd kans dat je een minder exmplaar ontvangt, maar daar is de prijs ook naar.

Laders zijn er genoeg: IChargers worden veel gebruikt. Byte gebruikt de Turnigy 400W lader en is daar volgens mij ook wel over te spreken.
 
Zijn waarschijnlijk goede LiPo's ja. Je hebt natuurlijk altijd kans dat je een minder exmplaar ontvangt, maar daar is de prijs ook naar.

Laders zijn er genoeg: IChargers worden veel gebruikt. Byte gebruikt de Turnigy 400W lader en is daar volgens mij ook wel over te spreken.

+600W = 1000Watt, en het is ook een ICharger btw. Ik heb hem nog niet veel gebruikt maar hij doet het gewoon prima idd. Ik zou gewoon een leuk model op Hobbycity kiezen, waar goede reviews bij staan en genoeg Watt heeft voor jou doeleinden. Een 1000Watt lader zal je denk ik (voor jou toepassingen) nooit nodig hebben, en dus eigenlijk geldsverspilling zijn.
 
Gister even gereden met mijn Flux Monster met 1520 + 5S 4A 40C op 20/44 ... ging wel aardig ;)

Ging wel aardig? Gewoon rustig? Niet overpowered ofzo? Of nét iets te weinig ofzo?

Ben namelijk aan het twijfelen voor mn LST, 1717 of 1520. 1520 zou ik op 5S runnen, 1717 zou ik me waarschijnlijk een paar A123 cellen halen voor een 8S oid pack. Maar hij moet wel evenveel of meer power hebben dan mn Pletti :p
 
Laatst bewerkt:
drkdgglr, heb letterlijk maar ''even'' gereden. Zo'n 5 minuten op en neer gereden in de straat met af en toe wat meer gas om de LiPo "in te breken". Had ze net omgesoldeerd, verder niet geleden maar meteen even getest.

Pat, ik dacht met de zelfde gearing als normaal te hebben gereden (20/44), maar zojuist even gecheckt en het is de 25T die ik er op had, dus:
1515 : 2200kv * 4 * 3.7v = 32.560 rpm * 20T = 651.200
1520 : 1600kv * 5 * 3.7v = 29.600 rpm * 25T = 740.000
(740.000 - 651.200) / 651.200 * 100% = 13.64% meer rpm voor de spur.
Ik vond al dat de power / speed iets meer was dan normaal (wat ik vreemd vond) maar die 25T verklaard het. Ik zal de LiPo binnenkort eens even laden en GPS run doen.

Volgens de calc zat ik voorheen op ~62kmu (klopte volgens GPS) en zou ik nu rond de ~73kmu moeten zitten. BHP van 2.9 naar 3.7 ;)

Die 1717 moet echt "power-hungry" zijn heb ik gelezen op RCM, dus als je voor die optie gaat zorg dat je goede LiPo's / A123's hebt.
 
Hallo allemaal

Ik ben nieuw hier, heb sinds kort ook een savage flux aangeschaft.
Heb wel nog een nitro savage xss staan, maar ligt het nou aan mijn rijgedrag of is die
flux een stuk breekbaarder dan de xss nitro versie?

Heb in 2 weken tijd al 2 bulkheads, 2 draag armen en 1 bigbore shock kapot.
Dat is ong, 4x rijden. Met mijn E-revo maak ik de zelfde klappen en is er niks aan de hand.

Ik heb ook gelezen dat je de LST shocks op de savage kan monteren, maar moet het
echt persee met die ombouw kit? of kan je die ook gewoon erop schroeven met een iets kortere veer?
 
Een beetje offtopic, maar niet helemaal: @Patrickbaja: De Hummer body die jij voor je Flux gebruikt is toch deze? Kan jij misschien even meten hoe lang hij is, hoe breed hij is en wat de wielbasis is (staat allemaal niet op de website)? Ik zou je heel dankbaar zijn.:)
 
Back
Top