Brushless 1/8 HPI Savage

Discussie in 'Electro offroad' gestart door drkdgglr, 28 nov 2008.

1. drkdgglr

drkdgglr

Lid geworden:
    13 aug 2007
    de regelaar kan bij het remmen op de motor kapot gaan doordat de voltages die de regelaar moet verwerken te hoog worden. deze toename in de voltage wordt veroorzaakt door de interne weerstanden in de accu, bedrading en connectoren. hoe lager de interne weerstand, hoe lager de voltage toename bij het remmen. de accus van tegenwoordig die je op 5-6c kunt laden hebben een lagere interne weerstand.

link naar een artikel waarin dit beschreven wordt(het is al de zoveelste keer dat ik hier naar verwijs, maar het is ook echt een leerzaam artikel) : http://mgm-compro.com/index.php?tid=controller-destruction-caused-by-braking-with-motor

2. PieterVds

PieterVds

Lid geworden:
    3 okt 2009
    ik heb net deze lipos gezien, iemand ervaringen mee en zijn ze een goeie aankoop?

2 cellen 7.4V Intellect 8000 mAh Intellect Lipo accu, met dezelfde breedte (45mm) als een standaard 7.2V stickpack, een fractie langer (141mm) maar vooral ook wat dikker (28mm). Relatief licht (390g) en met een waanzinnige capaciteit.De 25C rating samen met de enorme capaciteit maken dat de continue belastbaarheid va deze accu uitkomt op 200A. Dat maakt deze packs bijzonder geschikt voor gebruik in grote monster trucks zoals de E-Revo en Savage Flux.
    89 euro stuk

achja kan iemand me nog es de site doorgeven van die pinions die Nard besteld heeft?

3. PIR3lly

PIR3lly

Lid geworden:
    20 aug 2009
    Dat ziet er wel goed uit. Ben benieuwd hoe lang je kunt rijden op die 8000mAh.

Houd er wel rekening mee dat je voor de prijs van 1 zo'n lipo, je twee Turnigy 3S 30c 5000mAh (of zelfs drie 2S 30C 5000mAh) lipo's hebt, inclusief verzendkosten en mogelijke controle van de douane.

Laatst bewerkt: 3 nov 2009
  4. PieterVds

PieterVds

Lid geworden:
    3 okt 2009
    ik weet het daarom ben ik ook aan het twijfelen... blijkbaar is het flux systeem nogal hard voor zwakke lipo's dusja ik weet niet goed wat te kiezen, op allerhande fora lees je ook zon uiteenlopende meningen dus het word nogal moeilijk...

blijkbaar moetje toch vooral aan die +/- 200A belastbaarheid geraken om je batterijen niet naar de kloten te laten rijden door het flux systeem???? Die batterijen leveren dat constant dus... :confused: Ben effe niemeer mee :rolleyes:

5. I Xyzyx I

I Xyzyx I

Lid geworden:
    30 sep 2006
    Als je ziet dat castle creations 4000 mah met 20 c aanraad dan zijn die 5000 mah turnigy meer als prima. Ik heb ze zelf er ook in zitten en ze blijven bij mij gewoon koud...

Dus als ik je een lipo moest aanraden zou ik voor de 20 c gaan want die doen het gewoon prima. Eventueel kun je 2x 4000 mah 4s parallel zetten dan heb je 8000 mah met 20 c = 160 amp continu vermogen.

6. PIR3lly

PIR3lly

Lid geworden:
    20 aug 2009
    Het gaat hier bijna niet meer over de savage flux. Maar toch even voor de duidelijkheid.
    Castle raadt MINIMAAL 4000mAh 20C aan. Maar hoger is altijd beter. Ze raden zelfs af met nimh te rijden in extreme setups.
    Ook al gaat het met jouw 20C accu's goed, wil nog niet zeggen dat iemand anders dus ook maar 20C moet kopen.
    Eigenlijk is het vrij simpel. Zit je echt krap in het geld, dan zou een 5000mAh 20C lipo wel voldoende kunnen zijn. 8000mAh 20C zelfs beter.
    Maar kun je een 30C of 35c lipo betalen (en die turnigy's zijn echt goedkoop), dan zou ik daar voor gaan en niet besparen op wat lichters.

2x2S parallel zou ik niet doen. Das veel te weinig volt voor zo'n snelle bak.

7. nicksavagex

nicksavagex

Lid geworden:
    3 nov 2008
    ik zou toch minimum 25-30c nemen hoor
    ik heb dat meegemaakt met mijn flux. was aan het rijden en een goed remmen en esc was kapot. en dat kwam dus door de 20c..(had wel de rem sterke ingesteld op 100 procent via casle link. ook al iets wat ik nooit meer doe :D)

die turnigy 5000mah 30c 3s lipo deze zou ik nemen
    8000mah lijkt wel leuk lange rijtijden maar ook lange oplaad tijden...

8. I Xyzyx I

I Xyzyx I

Lid geworden:
    30 sep 2006
    Ik zeg toch ook niet dat andere de 20c moeten kopen, als je het geld er aan uit wil geven dan zou ik aanraden om de hyperion lipo's te kopen... 20c is ruim voldoende in de savage flux, je krijgt extreme pieken alleen als je volgas optrekt. Bij een savage flux kan dat gewoon niet want zodra je veel gas geeft gaat die op zijn dak.

Savage flux/erbe/andere 1/8 zonder midden diff -> 20 c is prima.
    1/8 auto's met een middendiff -> 20c kan wat krap zijn, daarbij zou ik wel weer voor 30 c kiezen.

2x2s is inderdaad te weinig volt, daarom zei ik ook 2x4s 4000mah ;) 8000 mah en 20 c is 160 ampere en dat is hoger als wat castle creations als max ampere aangeeft.

@nick, ik dacht dat je esc kapot was gegaan omdat je achteruit reed en toen vooruit ging rijden.

9. nicksavagex

nicksavagex

Lid geworden:
    3 nov 2008
    inderdaad, ik reed achteruit en remde te hard zo te zien..

wat is dan wel een midden diff?

10. I Xyzyx I

I Xyzyx I

Lid geworden:
    30 sep 2006
    Bij achteruit rijden zit er geen rem dan gaat hij meteen vooruit, oftewel de motor trok zoveel energie omdat hij weer de andere kant moest opdraaien dat je esc er uit knapte. Heeft niet zoveel met de batterijen te maken, naja, blijkbaar konden de batterijen zoveel energie leveren dat je esc er uit ging... toen een maat van mij het zelfde deed met mijn auto brandde er (gelukkig) een spoortje door op de printplaat van de lipo. (overigens zit in de savage flux een v2 mmm esc en daar zit onbeperkt garantie op, maar dat ter zeide)

Midden diff is dat je een diffrentieel hebt tussen je voor en achteras, dus zodra je voorwielen van de grond af kopen gaat alle kracht naar je voorwielen waardoor hij weer op 4 wielen komt... Daardoor kun je veel harder optrekken en ik dacht dat het ook zorgde voor betere wegligging.

11. DeeJay

DeeJay

Lid geworden:
    2 apr 2009
    Ik heb ervaring met de 5000MaH intellects en die vind ik prima. Ik kan ze dus wel aanraden qua kwaliteit. Maar zoals gezegd zijn de Turnigies veel goedkoper.
    Het mooie van die intellects is wel dat ze goed passen. De turnigies zijn te hoog voor de batterijbox van de flux. Die moet dus op een kiertje blijven staan.

12. nicksavagex

nicksavagex

Lid geworden:
    3 nov 2008
    jij hebt toch ook 3s 5000mah turnigy's? bij mij past dat daar perfect in hoor.

13. I Xyzyx I

I Xyzyx I

Lid geworden:
    30 sep 2006
    Bij mij ook, alleen moet je het gat waar de kabels uitkomen wat groter maken, als je hem een halve cm langer maakt richting de lange kant en vervolgens de batterijen helemaal naar het gat toe schuift passen ze precies. Sowieso is dat handig om te doen omdat anders de deans er precies doorheen past en als je hem wat ruimer maakt loop je wat minder te kloten met lipo's er in/uit halen... althans ik vond dat vervelend ;)

14. nicksavagex

nicksavagex

Lid geworden:
    3 nov 2008
    bij die turnigy's, zijn die kabels daar ook dikker van misschien dan van andere lipo's?
    want ik kan dat echt niet op die dean's solderen hoor. heb daar dan eerst een dunner draadje aan moeten solderen...
    nog iemand dat dit probleem had?

15. PIR3lly

PIR3lly

Lid geworden:
    20 aug 2009
    Zijn inderdaad hele dikke draden, maar goed te solderen met een stevige soldeerbout (rond 100W).

Ik heb ze ook op een traxxas connector kunnen krijgen met een 60W boutje. Beetje geduld is dan wel nodig.

16. nicksavagex

nicksavagex

Lid geworden:
    3 nov 2008
    dikker of bij andere lipo's?

rij met een auto van 800euro en men soldeer bout is 50jaar oud ofzo. zal dan wel daaraan liggen :D

17. DeeJay

DeeJay

Lid geworden:
    2 apr 2009
    Klopt. Maar ze zijn 5cm hoog. Hoe hoog zijn die van jou? Misschien heb jij een nieuwe model of zo.

18. nicksavagex

nicksavagex

Lid geworden:
    3 nov 2008
    nee hoor bij mij zijn ze ook 49mm
    misschien is het dat jij die moesjes in de batterijhouder hebt gekleefd? ik heb dat alleen van onder gedaan..

19. DeeJay

DeeJay

Lid geworden:
    2 apr 2009
    Ik snap het al. Het komt door de draden. Daar heb je zeker een gat voor in de klep gemaakt? Ik heb dat niet gedaan. Daardoor duwen de draden de klep omhoog.

20. nicksavagex

nicksavagex

Lid geworden:
    3 nov 2008
    ja dat heb ik gedaan, maar het gaat ook perfect zoals het moet hoor.. nouja dat is nu niet zo belangrijk hee :D

Deel Deze Pagina