Brushless 1/8 HPI Savage

Discussie in 'Electro offroad' gestart door drkdgglr, 28 nov 2008.

1. aestiva

aestiva

Lid geworden:
    24 nov 2010
    Ha idd!

Die Mugen is ook bruut ja! Rij je op 4s, 5s of 6s?

Ik moet zeggen dat voor de Savage de 4s echt max was, maar voor de Vorza de 4s te soft was. Dat ding schiet naar voren maar top was echt te soft. De 6s vind ik soms weer overkill, zeker op straat, maar 5s vind ik echt geweldig!

Lijkt me echt tof een Savage Flux XL. Als je hem ooit kwijt wil weet je het he ;)

2. MightyWiggy

MightyWiggy

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Rij met de Mugen nu nog alleen op 4S lipo packs. Voor nu, om de wagen te leren kennen nog voldoende. Denk zelfs dat 4S ook wel voldoende zal zijn straks op onze (nieuwe) baan.
    Ik sluit niet uit dat er een keer, voor op de weg, 5S of 6S lipo's gaan bij komen.

Klopt, voor de Flux is 4S (2x2S) voldoende, zeker voor het bashen. Verkopen? Nee voorlopig nog veels te leuk. Maar ja zeg nooit, nooit.

3. mackbreaker

mackbreaker

Lid geworden:
    2 aug 2012
    kan je de meeste onderdelen van een nitro savage gewoon omwisselen met de flux?
    het gaat me vooral om de diffs, en de rest van de aandrijf lijn.
    maar zijn de draagarmen en shocktowers ook het zelfde?

en ik heb mijn diffs vandaag voorzien van 30k olie, maar ze lopen heel erg stroef.
    hoort dit, of moet hij heel soepel lopen?
    er zat nu namelijk alleen wat oud vet in, en geen olie...

4. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Ik denk dat dat wel past ja.
    Het kan wel kloppen dat je diffs stroef lopen, 30K is namelijk heel dik.
    Ik gebruik zelf 10K, en volgens mij doen de meesten dat.

5. patrickbaja

patrickbaja

Lid geworden:
    20 apr 2008
    zolang het de hd bulletproof diffs zijn gaat het ja ,anders vreet de flux ze gewoon op :D

6. mackbreaker

mackbreaker

Lid geworden:
    2 aug 2012
    maar de kans is klein dat een gewone nitro savage bulletproof diffs heeft:(

ik heb in ieder geval mijn achter diff weer opgebouwd, en weer in de savage gezet.
    hij maakt nu bijna geen lawaai meer, maar als ik aan 1 wiel draai draait het andere wiel mee in dezelfde richting:confused:
    ik denk dat het gewoon komt door de weerstand van de olie, als ik 1 wiel stil houd kan ik het andere wiel namelijk wel gewoon draaien.

moeten hij gewoon inlopen, of heb ik er te veel olie in zitten?
    ik heb er 30k olie in.

7. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Als het diff eerder goed was, dan heb je er of te dikke olie in, of te veel, of beide ;)

8. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Je hebt een nitrosavage neem ik aan? Die hebben ten eerste al geen weerstand op de aandrijving als je koppeling inrust is. dus als je ook maar iets weerstand hebt op 't diff draait het wiel al mee. :)

Je moet even voor jezelf aanvoelen of je de weerstand tussen de 2 wielen zo goed vind of niet. het mag wel iets weerstand hebben. dan kun je in los zand juist mooi een beetje glijden ipv dat het binnenste wiel snel gaat draaien.

Teveel olie in zo'n diff kan ook haast niet. 't ding mag op zich wel gewoon randvol zitten. De weerstand die jevoelt is puur de olie die weerstand bied aan de tandwielen vanje diff. op die manier worden wedstrijdauto's ook altijd geoptimaliseerd voor bepaalde ondergronden etc. Is dus heel normaal.

9. mackbreaker

mackbreaker

Lid geworden:
    2 aug 2012
    ik heb een savage flux hp;)
    de weerstand is best wel weinig vind ik zelf, en gaat ook goed rond, dus dat lijkt me goed:D

ik heb ook het probleem dat ik veel achter dogbones breek...
    kan dit komen omdat mijn:
    diffs en wielassen 9mm cupjes hebben, en mijn dogbones ook 9mm zijn?
    en omdat 1 wiel een beetje slingert?

zou het opgelost zijn als ik mijn diff-assen en wiel assen vervang door 11mm en mijn dogbones ook vervang?
    en mijn wielen vervang door niet slingerende wielen?

10. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    niet slingerende wielen zou zowiezo beter zijn.
    De 11mm variant zou ook zowiezo een aanrader zijn. (heb ik er ook onder zitten. )

Had bij die van mij de slipperclutch vervangen door een vaste overbrenging. is me 1x mis gegaan in een skatepark. Ipv dat de dogbones afbraken of 't diff brak was het bulkhead uitgescheurd. (dus de aandrijving is bij die van mij blijkbaar steviger als de chassis delen. :lol: zo zien we het graag. )

11. mackbreaker

mackbreaker

Lid geworden:
    2 aug 2012
    dat klinkt goed:D
    ik was namelijk al aan het twijfelen of hij het nog waard was om er 250 euro in te steken voor de andere assen en nog wat spullen.

de savage heeft weinig gereden, maar er zit om de een of andere manier allemaal nitro onderdelen op(diffs, assen, dogbones...)
    dus dat ga ik nu vervangen, en hoop ik dat het opgelost is:D

12. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    ik zou op ebay.com kijken. daar zitten echt heel veel chopshops op die nieuwe Savage Flux's uit elkaar halen en de onderdelen los verkopen. ben je een stuk goedkoper mee uit als alle onderdelen nieuw in de verpakking te halen.

13. mackbreaker

mackbreaker

Lid geworden:
    2 aug 2012
    had ik ook al gekeken, maar als ik voor elk onderdeel verzendkosten moet betalen schiet het ook niet echt op:(

ik heb nu nog geen bulletproof diffs, zal ik die ook direct vervangen, of is het niet echt nodig?
    het scheelt namelijk best veel als ik het niet doe, en deze diffs zin nog lang niet versleten.
    passen de 11mm diff assen eigenlijk in een 9mm diff?

edit: ik heb het al gevonden, er zijn allemaal shops met onderdelen voor iets van 1/8 van de prijs :eek:
    een setje flux dogbones van 4 voor maar 10euro :)

Laatst bewerkt: 10 apr 2013
  14. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Yes, en als je meerdere onderdelen bij dezelfde verkoper koopt betaal je vaak maar 1x of maar een fractie van de verzendkosten voor elk nieuwe product.

Assen die breken: ook zorgen dat je geen gas meer geeft op het moment van landen.

2

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  15. mackbreaker

mackbreaker

Lid geworden:
    2 aug 2012
    het gekke is dat ik assen heb gebroken als ik gewoon op gras rij zonder gekke dingen te doen.
    de assen zijn ook verdraait, dus ik denk dat ze gewoon te zwak zijn voor de flux, en uiteindelijk breken wanneer er net te veel kracht op komt.
    morgen ff alles bestellen, en dan hoop ik het ergens eind volgende week te hebben:D

16. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    De diffs zijn nog neit direct nodig denk ik hoor. die zou ik pas vervangen als ze ook kapot zijn.

17. mackbreaker

mackbreaker

Lid geworden:
    2 aug 2012
    de dogbones zijn niet in stock, dus ik moet nog even wachten met upgraden:mad:
    maar ik heb de auto wel weer in elkaar gezet, en rij de savage nu op 2wd, en het gekke is dat ik geen dogbones meer breek:confused:
    maar ik upgrade hem toch, want de dogbones zijn wel al verdraait, dus het gaat niet lang meer duren tot ze breken.

ik merk wel dat de savage maar heel langzaam achteruit rijd.
    ik weet niet meer precies wat de snelheid eerst was, maar nu is hij volgens mij minder.
    hoort dit, of is er ergens iets fout?
    vooruit rijd hij wel goed, hij remt wel wat minder, maar dat komt door de 2wd denk ik.

18. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    yup, remmen op alleen de achterwielen is een stuk minder. en achteruit rijden zal je ook minder grip hebben. (je rijdt dan net als een voorwiel aangedreven auto normaal rijdt. :D )

Wat je kunt doen, is de regelaar even aan de computer koppellen dmv een castle link, en dan de "punch control" hoger zetten. die staat standaard op 0%, maar die kun je op zich wel op 20-30% zetten. moet je gewoon even proberen wat je fijn vind rijden.

Wat dat doet, is 't maximale koppel vande motor beperken als je ineens heel veel gas geeft. word de hele aandrijving wat soepeler belast, en breek 't spul niet zo snel.

19. damon

damon

Lid geworden:
    9 aug 2012
    Welke pinios gebruiken jullie liefst?

De origiGinele is kapoet en heb enkel de 25 liggen??

Maar is de 25 niet wat te agressief??

20. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Bedoel je aantal tanden of merk pinions?
    Aantal tanden ligt aan je setup en merk, ik heb altijd RCMonster pinions gebruikt.

HD

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015

Deel Deze Pagina