Brushless 1/8 HPI Savage

Discussie in 'Electro offroad' gestart door drkdgglr, 28 nov 2008.

1. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Hallo,

Ik heb laatst een paar meenemers gekocht, een set waarvan ik weet dat die van Losi zijn, maar de onderstaande weet ik niet.
    De vorige eigenaar wou deze gebruiken voor een 17MM hex conversie voor een Savage, vandaar dat ik het hier vraag, en meende dat deze ook van Losi waren.
    Ik kan ze alleen niet vinden op Google, dus ik hoop dan een van jullie ze herkent.
    Er staat verder ook niets ingedrukt, qua logo's oid.
    Zoals gezegd zijn het 17MM hexes, en ze lijken op het soort dat ik op mijn RC8Te had, qua breedte.
    Maargoed, foto's zeggen meer dus:

En uiteraard zijn het er 4 :)

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen, bedankt alvast!

Ruud

2. Dennist

Dennist verslagschrijvers

Lid geworden:
    24 sep 2012
    Vraag over vertanding

Ik ben bezig met mijn oude savage 21 om te bouwen naar brushless. Nu wilde ik even weten wat een goede vertanding is 20/44 of 25/44 die opinions heb ik en de spur is dus 44 ik heb ook nog een 52 en een 47 tands spur liggen van toen hij nitro was.

Alvast bedankt Dennis

Edit:

Ben tegen nog een probleem aangelopen: de shocktower is anders zou dat een probleem zijn? Voor de upper draagbare mist dan een soort spacer die wel zit aan de shocktower van de x en niet aan die van de 21. Die originele van mij had een soort van stellage om het diffhuis heen waar alles aan zat en deze is alles in een.

Wat is het advies? Vervangen of een andere oplossing zoeken?

Laatst bewerkt: 6 jun 2013
  3. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    klinkt misschien heel kort door de bocht, maar ik zou 't gewoon monteren, en rijden. als het heel blijft, leuk. als het kapot gaat omdat het te zwak blijkt kun je het altijd nog vervangen. (als je nu meteen gaat vervangen krijg je voor de oude onderdelen toch al niets meer. dus kun je ook het risico gaan lopen dat het je niets gaat kosten zeg maar. )

voor zover ik me kan herinneren is 20/44 de originele vertanding van de flux. die zou je dus prima als uitgangspunt kunnen nemen. 25/44 lijkt me wel heel erg zwaar. (21/44 of 22/44 zou ik dan eerder naar kijken. )

4. Dennist

Lid geworden:
    24 sep 2012
    Ok bedankt voor de info is inderdaad natuurlijk zo dat dat oude spul niets waard is. Maar ik dacht dat het misschien voor de structurele sterkte beter was. Dan ga ik het zo in mekaar zetten en dan hopen dat ik van het weekend kan knallen met mijn savage.

Is al veel te lang geleden.:|

Maar hij wordt wel weer als nieuw na zo'n conversie.:p

5. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Fotoooooos :p

HD

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  6. MightyWiggy

MightyWiggy

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    25/44 gaf bij mij temp problemen. Afstellen van de mesh is ook net aan. Terug naar 20/44 gaat ie ook hard zat, ti's een MT en geen racewagen.

7. Dennist

Lid geworden:
    24 sep 2012
    Ja ik heb ook een 20 tands pinken en een 19 tands liggen dus begin gewoon met 20'en ga dan wel kijken wat ie doet.
    Foto's moet ik ff kijken hoe ik die upload. Denk gewoon met photobucket toch? Zal vanavond even foto's maken.

De voorkant zit al weer in elkaar nu de achterdiff nog en de electronica en klaar ben ik.

Nog een vraag ik heb op mijn 1/10 een failsafe in de ontvanger zitten 2,4 GHz
    Nu wil ik voor de savage mijn oude zender gebruiken een 40mhz daar had ik in nitro versie een failsafe tussen de gasservo zitten zodat die op de rem sloeg hoe moet ik dat nu doen met een esc? De failsafe tussen te esc en de ontvanger zetten? Of werkt dat niet.

8. Etinogard

Etinogard

Lid geworden:
    27 mei 2012
    Als jij een failsafe erop zet, en hem instelt op de rem, dan rijdt ie niet meer vooruit, maar achteruit.
    Mijn korte ervaring met elektro heb je geen failsafe nodig in je situatie.

9. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Failsave is niet nodig met een Brushless combo, deze zit vaak ook al in de ESC, zodat deze naar het 0 punt gaat.

10. Dennist

Lid geworden:
    24 sep 2012
    Ok dan laten we hem er tussen uit. Foto's komen eraan beetje druk geweest met andere dingen. hoop dat ie volgende week rijd. Vandaag nog een dagje lekker werken en dan weekend:p

11. WonderTiger

WonderTiger

Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Je ontvanger :), zowat alle 2.4ghz hebben een failsafe.

12. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Ook, maar een ESC heeft toch ook een soort beveiliging erin?
    Of zit ik nou echt helemaal verkeerd?

Anyways, de failsave is dus niet nodig ;)

13. WonderTiger

WonderTiger

Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Je esc heeft geen failsafe oid, wel een LVC (low voltage cut-off).

14. Dennist

Lid geworden:
    24 sep 2012
    klopt maar ik heb hier een 40mhz inzitten en geen 2,4. kan het opzich wel veranderen want heb ook wel een 2,4 ghz liggen maar dan moet er weer een ontvanger bij komen.

wat is nu wijsheid?

15. WonderTiger

WonderTiger

Lid geworden:
    3 mrt 2010
    In een 1/8 monster is 2.4ghz zeker wel beter om te gebruiken.

16. Dennist

Lid geworden:
    24 sep 2012
    Ok dan ga ik toch maar een ontvanger bijhalen. Zal de vrouw weer blij mee zijn :D:D

En zoals beloofd hier enkele foto's:

De achterkant nog niet schoon

17. DeeJay

DeeJay

Lid geworden:
    2 apr 2009
    Het lijkt erop dat mijn esc naar de knoppen is. Nu wil ik van de gelegenheid gebruik maken om een andere motor + esc combo erin te stoppen. Ik wil een sensored systeem erin duwen en dan bij voorkeur eentje die geen problemen heeft met 6s. De MMM kan officieel ook 6s maar hij heeft er wel moeite mee. Weet iemand een goede combo die redelijk makkelijk in te bouwen is? Ik heb niet de beschikking over een werkplaats dus ik kan niet zelf beugeltjes en steunen maken.

18. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    De HobbyWing ESC schijnen zeer goed te zijn, deze worden ook door racers gebruikt.
    Linkje:

Hobbywing regelaar XERUN 150A SD V2.1 LFT.

Qua motor zou ik het zo niet weten, Hobbywing heeft wel combo's, deze bijvoorbeeld:

Hobbywing COMBO#XERUN M6B, 150A voor schaal 1:8

Maar ik weet niet of de motor wat is, dat zou je even moeten Google'en.
    Wat ik nu zie, is dat er geen sensorkabel bij zit, dus ik denk niet dat de motor sensored is, misschien dat je naar Tekin Motoren kan kijken, die zijn duur, maar zeer goed.

Hopelijk kan u er wat mee!

Ruud

19. WonderTiger

WonderTiger

Lid geworden:
    3 mrt 2010
    De 2200kv van xerun is gesensored :D

20. diver

diver

Lid geworden:
    28 apr 2009
    Als je er een MMM ik hebt zitten zou ik de esc wisselen voor de hobbywing 150a esc. Goed voor een redelijke prijs.

Heb ik in mijn Summit zitten en rijd als een trein!

Groet Ronald

Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015

Deel Deze Pagina