Brushless 1/8 HPI Savage

Discussie in 'Electro offroad' gestart door drkdgglr, 28 nov 2008.

1. DeeJay

DeeJay

Lid geworden:
    2 apr 2009
    Bedankt voor de tips. Ik gaan eens naar dir hobbywing kijken denk ik. Ik heb ook naar tekin en Novak gekeken maar daar lees ik ook gemengde verhalen over. Dan is het misschien beter om voor de goedkopere hobbywing te gaan.

2. MightyWiggy

MightyWiggy

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    De Hobbywing combo in m'n MBX6 eco bevalt mij erg goed, zelfs beter dan de MMM combo in mijn ERBE en de Tork/Blur combo in mijn Savage.
    Ga je zeker geen spijt van krijgen en je kan nog een pint kopen om het feest compleet te maken.

Laatst bewerkt: 9 jun 2013
  3. DeeJay

DeeJay

Lid geworden:
    2 apr 2009
    @MightyWiggy,

Heb je ook de hobbywing motor? Ik ben benieuwd of de mmm motor een op een is te vervangen door de hobbywing.

In welk opzicht is de hobbywing beter dan de mmm?

4. WonderTiger

WonderTiger

Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Ik rij zelf met de xerun 150A en castle creations 2200kv motor (in mn mbx6 eco). Ben van de week nog 2de geworden bij de club wedstrijden :).

Als je combo nog moet kopen dan is denk ik de xerun de beste keuze aangezien je goedkoper uit bent en meteen een combo heb :).

5. MightyWiggy

MightyWiggy

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    @DeeJay, ja ik heb de 2200kv motor met de 150A regelaar.
    Doordat de motor sensored is, is deze erg mooi te doseren op het gas. Vooral bij een racebak/buggy als de MBX6 een geweldig pluspunt voor op de baan. Aan de andere kant voor zowel de ERBE als voor de Flux zijn hun combo's ook gewoon goed voor het type wagens. Mochten deze kapot gaan dan gaat er zeker een Hobbywing set in, ook goedkoper.

En ja, volgens WonderTiger is dat dus mogelijk.

@WonderTiger, top man, gefeliciteerd met die tweede plek erg netjes.

6. DeeJay

DeeJay

Lid geworden:
    2 apr 2009
    Nee, Wondertiger gebruikt de cc motor.

Misschienkoop ik gewoon alleen de esc. Scheelt toch weer wat centen.

7. WonderTiger

WonderTiger

Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Ik zou als ik jou was dan lekker eerst de regelaar kopen, want vergeet niet dat de motoren van castle erg goed zijn (esc ben ik minder over te spreken). Zelf vind ik de xerun/castle combo ook al veel soepeler lopen als de castle/castle combo :).

8. DeeJay

DeeJay

Lid geworden:
    2 apr 2009
    Als ik alleen de regelaar koop moet ik zeker de programmeerkaart er apart bij kopen? Als ik de set koop zit hij er geloof ik bij. Of kan de regelaar ook op de usb poort worden aangesloten zoals de cc regelaars?

9. WonderTiger

WonderTiger

Lid geworden:
    3 mrt 2010
  10. DeeJay

DeeJay

Lid geworden:
    2 apr 2009
    Heb inmiddels de 150A hobbywing besteld. Het zal mij benieuwen.

11. Gv288

Gv288

Lid geworden:
    15 okt 2009
    flm savage: stuurinrichting

Een tijd geleden kocht ik een flm savage over van een forumlid.
    Ik heb hem steeds links laten liggen, maar nu begint het te kriebelen.

Ik heb alle onderdelen binnen, maar ik stoot al onmiddellijk op een paar vragen:
    via de link zien jullie 2 foto's.
    Op de ene staat een metalen onderdeel waarvan ik begot niet weet wat het is, alle hulp is welkom.
    Tweede foto betreft de stuurinrichting:
    de servo op z'n kop, langs onder tegen het chassis vijzen, maar met de as links (zoals op foto) of rechts?
    Verder zit er een serieus niveau verschil tussen linkse en rechtse belcranck (1 met servosaver erop en 1 zonder) waar dat integy onderdeeltje aan moet (daar komen dan de stuurstangen aan)
    vormt dat geen probleem?
    Dat integy onderdeel: op die manier ertegen vijzen?

de foto's:
    https://drive.google.com/?authuser=0&pli=1#folders/0B2X-bj_TJfWQaFJUTXpwQS00MTA

alvast bedankt mannen

12. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Ik krijg je foto's niet te zien, hij geeft aan dat ik moet inloggen.

HD

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  13. WonderTiger

WonderTiger

Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Foto1:
    Foto2:

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  14. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Tip;speur de FLM site eens af wellicht kom je het daar tegen.

Eerste is stelbaar een lijkt me iets van ondersteuning voor de motor.

2

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  15. Gv288

Gv288

Lid geworden:
    15 okt 2009
    jij hebt er toch 1 gehad Nard?
    Hoe zat de servo bij jou er dan in?

16. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Kan me vergissen, maar is die arm die nu het hoogteverschil heeft niet de arm die aan de servo bevestigd moet worden?

Ofwel, dat links en rechts verkeerd om zitten? in ieder geval moeten de armpjes op dezelfde hoogte zitten, anders blijft het nooit heel, krijg je een heel raar krachtenspel van in je stuurinrichting.

17. Gv288

Gv288

Lid geworden:
    15 okt 2009
    aan de linkse belcranck zie je de hevel hangen die naar de servo loopt.
    't is niet makkelijk te zien, maar de hevel loopt naar de gearbox toe.
    Dat is het dus niet.
    Die link moet volgens mij ook zeker op gelijke hoogte kunnen komen links en rechts. In het slechtste geval "shim" ik de ene zijde op tot ik op gelijke hoogte kom met de andere kant, maar dat lijkt mij toch niet de bedoeling...

bedankt Wondertiger om de foto's zichtbaar te maken

Laatst bewerkt: 24 jun 2013
  18. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    ik bedoel juist dat de linker en rechter bellcrank omgewisseld moeten worden.

Als ik een gokje moet wagen (aan de hand van de foto's. ) moet de bovenste plaat achterstevoren gemonteerd worden zoals deze nu zit. (dus de servo verder naar achteren in de auto. en dan de linker en rechter bellcrank omwisselen, zodat de 2 armpjes recht naar voren staan, en de servo hevel, welke lager gemonteerd zit, naar het midden toe. den zou de servo met de as naar de 'bestuurderskant' van de auto geplaatst moeten worden. (zelfde kant als de bellcrank met de servo hevel zit. ) en zou de stuur stank van servo naar servo saver in de lengte van de auto komen te zitten.

Maargoed, om zo'n foto goed in perspectief te zien is niet erg makkelijk. dus kan je neit met zekerheid zeggen of dit goed is. maar ik geef het iig een erg grote kans dat het klopt.

edit: of de bellcrank die op de foto links staat moet even uit elkaar gehaald worden, en de servo hevel er 180 graden gedraait weer op gezet worden. de arm die nu naar voren staat is iig de servo arm, de andere is van het stuurhuis. Moet je alleen even kijken hoe de servo het mooist uit komt (ook qua kabels. )
    De savage is namelijk so symetrisch als het maar kan. dus je kunt zelf nog redelijk veel kiezen of je iets links of rechts monteerd. (is een kwestie van onderdelen gespiegeld monteren.)

19. Gv288

Gv288

Lid geworden:
    15 okt 2009
    makes sense.
    Vanavond heb ik geen tijd om de boel open te vijzen. Maar deze week haal ik het zeker open.

Ik had al liggen kijken naar het servo-saver systeem. Het zat me niet erg lekker, en zelfs met aanzienlijke kracht uit te oefenen kon ik de 2 delen niet "toenijpen", wat natuurlijk wel moet kunnen.

Wat die plaat betreft die omgekeerd zit: kan. Ik heb hem tweedehands gekocht en ik heb er zelf nog niks aan gedaan.
    Ik acht de kans erg groot dat je redenering klopt, gezien ik momenteel niet erg goed zie hoe ik de servo erin moet proppen, en voornamelijk dan ook nog eens de verbinding moet maken tussen servo en servosaver.

Al bedankt voor de input en keep it coming.
    Van zodra ik de kans heb post ik ook wat meer foto's, wie weet waar komen we nog op uit

20. Dennist

Dennist verslagschrijvers

Lid geworden:
    24 sep 2012
    Hoe accu's te laden

Waarschijnlijk het verkeerde forum maar probeer het toch hier.
    Ik heb de conversie van mijn savage naar flux af nu nog de accu's .

Welke zijn hier voor geschikt? Hoeveelheid mah en c?
    Ik ga op 4s rijden dus twee x 2s.

Volgende probleem: deze accu's moet je dan toch als een pak beschouwen. Hoe dan te laden ik heb dit gevonden:

Parallel charging Board for 6 packs 2~6S (T Connector)

Maar dit is voor parallel is dit goed of moet ik iets anders hebben? Want de accu's staan in serie toch? Ben hier redelijk nieuw in.:confused:

Of moet ik een kabel maken zodat ze staan als op de esc en dan iets maken dat ik hem als 4s kan balansen dus een 2x2s naar een 4s plug?

Help:(

Deel Deze Pagina