Brushless 1/8 HPI Savage

Discussie in 'Electro offroad' gestart door drkdgglr, 28 nov 2008.

1. Pinky-II

Pinky-II

Lid geworden:
    3 dec 2007
    Ahhhhhhhhhhhhhhhh dan heb ik het helemaal verkeerd begrepen excuses.
    Ik meende dat hij een 2S 5A en 2S 8A had en van die 2 een 4S wou maken.

Anyway dan is het dus zoals je zegt autolipo functie !

2. I Xyzyx I

I Xyzyx I

Lid geworden:
    30 sep 2006
    Tja die 3s a123 weegt 460 gram en 2s lipo (hardcase) weegt 270 gram... 3s a123 heeft wel 30% hoger voltage dus als je dat wilt met lipo moet je ook 30% er bij op tellen aan gewicht dat zou de lipo op 350 gram brengen. Dus dan is het verschil in gewicht 2x 110 gram. Dat is nog niet eens 10% van het totale gewicht.

Voor mijn truggy zit ik ook te twijfelen tussen 4s lipo en 5s a123. Is zo'n 750 gram(a123) tegenover 540 gram (turnigy lipo). Overigens moet je wel appels met appels vergelijken en de enige echt top kwaliteit lipo's zijn de hyperion lipo's... en een 4s 5000 mah hyperion weegt 650 gram.

Met 5s a123 zit je op 16,5 volt en met 4s lipo zit je op 14,8. Dus dat is ~10% hoger. 650 x 110% = 715. Dus is het "relatieve" meer gewicht van a123 maar 35 gram.

Ik hoop niet dat jouw huis van dat soort bakstenen gebouwd is ;)

In a123 zit wel 500 mah minder maar je mag ze verder leeg rijden als een lipo.

3. Pinky-II

Pinky-II

Lid geworden:
    3 dec 2007
    Tja Hyperion is "de" accu rij zelf ook met de VX serie en niets is zo lekker als met 5C kunnen laden (helaas komt mijn lader op een 4S pack niet hoger als 3C :))

Ik heb hiervoor ook met A123 gereden en het feit dat de cellen zich zo laten mishandelen is erg fijn en zeker een zorg minder. Nu moet je alleen het voordeel bekijken met een 4S lipo of 5S A123. Wat doet het in je rijtijd onder andere 10% meer power & 10% meer gewicht levert dit de voordeel op die je wilt hebben. Ik heb in een 1:8 buggy met 6S A123 2300mah's gereden en haalde een rijtijd van 7 minuten in dezelfde wagen naar 4S Lipo 5000mah gegaan en rijtijd van 16 minuten en een lager gewicht. Uiteindelijke snelheid is iets lager geworden maar was goed te compenseren met de pinion.

4. I Xyzyx I

I Xyzyx I

Lid geworden:
    30 sep 2006
    Je moet ook niet 2300 mah met 5000 mah gaan vergelijken ;). Ik denk dat je met 5s2p a123 en een tandje kleiner op je pinion vrijwel net zulke lange rijtijden hebt als een 4s1p 5000 mah lipo.

Verder is het bij 5s2p a123 vs 4s lipo een verschil van 100 gram en een truggy weegt 3 kilo compleet? En als je het gewicht/wattage inhoud bekijkt is het maar 35 gram meer (oftewel 1% meer gewicht).

De enige reden dat A123 niet populair is is omdat het maar in beperkte capaciteit leverbaar is. Er schenen binnenkort nieuwe cellen op de markt te komen die zo'n 4000 mah hadden...

En als je kijkt naar prijs/kwaliteit verhouding dan is a123 zeer aantrekkelijk, zeker voor de mensen die puur voor fun rijden. Ik zit momenteel nog op lipo maar zodra mijn packs op zijn ga ik zeker over op a123.

5. Pinky-II

Pinky-II

Lid geworden:
    3 dec 2007
    Heb nog 2 6S packs liggen A123 ;)

Anyway ook ik ben ivm capaciteit overgestapt naar Lipo en door de komst van de Hyperion VX serie was dat een uitkomst.

Ps een truggy kompleet +4000 gram en een buggy +- 3500 gram

6. I Xyzyx I

I Xyzyx I

Lid geworden:
    30 sep 2006
    Subtiele hint zeker ;)

Overigens is mijn truggy dan een zware, met 6s lipo weegt hij 4450 gram. Lipo's zelf wegen zo'n 800 gram..

7. Pinky-II

Pinky-II

Lid geworden:
    3 dec 2007
    Mwoah heel subtiel toch :)

8. I Xyzyx I

I Xyzyx I

Lid geworden:
    30 sep 2006
    Haha, ik zal straks wel even gaan kijken.. Zit een beetje krap bij kas en moet nog 2 versterkers, 2 speakers en een ps3 halen en kan ik mooi op mijn slaapkamer films kijken 8).

Pm anders de vraagprijs en fotootje.

9. nicksavagex

nicksavagex

Lid geworden:
    3 nov 2008
    heb net 4 nieuwe batterijen ontvangen voor men savy uit hongkong in 22 dagen in huis. zonder kosten erbij:-D:-D
    slechts 15europer stuk inclusief verzending:D
    batterijen zijn wel erg klein... veel kleiner of een 6cel nimh zelf..
    even de specs.

3000mah
    3s 11.1v lipo
    35c continious

vond dat wel een mooie prijsje :D

10. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    En toch raad ik je aan ze niet in de Flux te gebruiken ...

11. I Xyzyx I

I Xyzyx I

Lid geworden:
    30 sep 2006
    6s2p config misschien... of je moet een lager kv motor zoeken dan zou het weer wel als 6s1p kunnen...

12. nicksavagex

nicksavagex

Lid geworden:
    3 nov 2008
    waarom wel niet? voorlopig gaan ze goed..

13. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Ok, veel plezier ermee dan.

14. PieterVds

PieterVds

Lid geworden:
    3 okt 2009
    ja maar plots zal je wagen veranderen in een hoopje blubber alsje niet oppast! u bent gewaarschuwd!:D

15. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Laat hem maar, het meeste advies slaat hij toch in de wind, heb de hoop wel opgegeven.

Wellicht dat ik zondag weer naar de BMX track ga (wordt wel alleen :() eindelijk mijn Flux weer even uitlaten zoals het hoort.

16. PieterVds

PieterVds

Lid geworden:
    3 okt 2009
    ik heb hem nu nog altijd niet toegestuurd gekregen.... :mad:

en krijg echt het schijt van die tax die je telkens moet betalen alsje iets besteld uit amerika... 52euro... ik vraag me af waar da geld naartoe gaat...

nuja happy thoughts, morgen skatepark met de rusty! :)

17. DeeJay

DeeJay

Lid geworden:
    2 apr 2009
    Sja, waarschijnlijk is de douane ermee aan het spelen.. Bij mij duurt het ook altijd lang.

18. PieterVds

PieterVds

Lid geworden:
    3 okt 2009
    Het komt nochtans van Engeland... Trouwens in het begin kwam alles snel toe en zonder douane kosten en na een bestelling of 6 van amerika moest ik telkens tax betalen voordien niet... Mn eerste pakketten waren trouwens groot en duur, nadien werden telkens alles "onderschept" en zitje nu lekker in een bestandje die ze telkens controleren...

Nuja tis nog altijd veel goedkoper of hier maar toch...

19. nicksavagex

nicksavagex

Lid geworden:
    3 nov 2008
    bij mij zijn de pakjes uit engeland er altijd in 2 dagen zonder kosten.
    zelf een auto zelf is maar 2 dagen bij mij :)
    vreemd je woont toch ook in mijn buurt eh

20. PieterVds

PieterVds

Lid geworden:
    3 okt 2009
    jaja engeland is snel en goedkoop! heb vandaag mn flux pinions binnen na 2 dagen maar mn Flux zelf hebbek nog niet, ze zijn deze middag geweest maar ik was niet thuis dus nu moet ik nog wachten tot maandag... ZUCHT!!!!:(

Heb net gezien dat die 52euro tax voor 2 alu bodemplaten is die in totaal met verzending 130dollar kosten... :confused: das der toch zwaar over!

Deel Deze Pagina