brushless motor inspuiten met remmenreiniger mag dat??

Precies dat doe ik dus ook Robert,
Ik gebruik meerdere merken remmenreiniger en heb nog nooit een gehad die ook maar iets van rubber heeft aangetast
Maar waar het de TS om gaat is mag hij zijn motor er mee schoonmaken.
Het antwoord is ja mits hij de motor demonteerd en de delen waar de lagers in zit NIET inspuit met remmenreiniger daar je dan het vuil wat er op de motordelen/lagerkappen zit in de lagers spoeld.
Lager kappen of in het geval van de brush(ed)less motor je endbell and front bearingplate niet inspuiten met remmenreiniger of je moet de lagers daarna vervangen.

mvg Roy

p de remmenreiniger die ik heb staan staat op: niet corrosief en tast gen rubber- en kunststofdelen niet aan. dus ik neem aan dat hij wel ok is. en als hij rubber aantast dan zou ik niet meer op slicks rijden maar op velgen want ik maak er m'n banden ook mee schoon werkt uitstekend.:bye:

Even een rare vraag, maar waarom is dit uberhaupt nodig?? het enige wat remmenreiniger doet is ontvetten.. en borstelloos heeft niks met olie te maken..?????? gewoon uit elkaar halen en schoonmaken met een doek lijkt mij beter..

Gebruik jij dan maar eens een GM motor,deze heeft namelijk openingen in het huis zitten waardoor dus vuil naar binnen kan dringen en dus onderhoud nodig heeft.
Het werd al eerder gezegt ,waar dingen bewegen is onderhoud nodig ook al zit het in een afgesloten ruimte,het beweegt en daardoor gaat er bv olie of vet verloren en of kan er vuil binnen dringen.
Het gaat alleen niet zo snel.

mvg Roy

roy, ik ben je TS;)

en de corraly motor heeft enorme gaten aan de zijkant en daar komt vuil in. Maar ik denk dat de motor zoveel herrie maakt doordat de lagers op zijn zoals iemand al zei.

Ik denk dat ik nu wel weet dat het mag maar voorzichtig moet zijn niet de lagers inspuiten tenzij ik die vervang als ze verslete zijn moeten ze toch vervangen worden.

groeten,
Robert

Als je nu perse wil weten uit welke samenstelling een bepaalde stof/product is opgebouwd, zoek het dan even bij het “safety data sheet" op. Bv product > safety data sheet, in dit geval, “brake cleaner safety data sheet”.

Vaak geven leveranciers op hun site al een link aan, naar een safety data sheet van het gewraakte poduct, ivm de veiligheidvoorschriften, zo kan je allerlei wetenswaardigheden zoals: hoe veilig opslaan, hoe veilig te gebruiken, risico’s, enz. te weten komen.

Remmenreinigers kunnen inderdaad kunststoffen "aantasten" (wordt dof) zo ook de isolatielaag van de bedrading bij een elektromotor. De stof Aceton kan bepaalde kunststoffen “helemaal oplossen”, dat zou ik maar niet op de bedrading loslaten. Ik weet niet of je met remmenreiniger je nagellak kan verwijderen, misschien lukt dat ook wel veilig?? :rolleyes:

Of het reinigen met remmenreiniger "de beste methode" is om bv een elektromotor te reinigen weet ik niet, vooralsnog wordt het gezien als een acceptabel risico, van andere soorten ontvetters moet je het risico maar afwachten, deze zouden wel eens kunststoffen kunnen "oplossen" of zachte metalen zoals koper.

Back