BT Goggles - 100 euro FPV set

mooi verslag!

misschien makkelijker om de Goggles van GoodLuckBuy te scoren, de zonnebril weg te gooien en de schermpjes in een skibril te proppen? makkelijker en compacter. en 88 dollar..
thumbnail_87594_5.jpg
thumbnail_87594_12.jpg

Ja dit is werk naar mijn portemonee...
De helft ligt in de rommel bak en de rest is makkelijk te verkrijgen...

Ik ga ook FPV.....

Benno

Weet iemand waar je die 5.8Ghz Rx/Tx haalt? Ik zou hem graag bij Hobbyking bestellen maar het blijkt dat het pakketje dan langs de douane zal moeten en er eventueel een fikse boete kan betaald worden. Is het ook binnen de EU te verkrijgen?

Groeten
Jeff

Ik ben er mee bezig :D , schermpje heb ik besteld via eBay, dus dat
kan nog wel een paar dagen duren.

Hi

Heb ook al tegen de honderd euro lensen besteld
Ben nog steeds opzoek naar nog beter ontwerp

Moeten nog veel lensen binnen komen

Rob

Heeft iemand al een Fresnel lens aangeschaft die het aanraden waard is. Zou zonde zijn als iedereen het wiel opnieuw gaat uitvinden.

Op Ebay al wel NL aanbieders gezien met Fresnel lenzen op A5 formaat. Ik vraag me echter wel af of er verschil zit in sterktes en of je straffeloos zo'n lens kleiner kunt snijden (vanuit het midden).

Ik heb zelf vorige week een monitor besteld via Ebay dus ik moet nog 1 a 2 weken wachten voordat deze binnen kom. Wel wonderlijk hoor zo'n scherm voor nog geen € 15,- inclusief verzendkosten. Bijkomend voordeel is dat je bij deze bedragen geen last hebt van BTW en invoerrechten.

Ik heb zelf vorige week een monitor besteld via Ebay dus ik moet nog 1 a 2 weken wachten voordat deze binnen kom.

Ik zit ook al effe te wachten op mijn schermpje. Ik heb het de 9e november besteld en vandaag zijn we 28e dus ik ben al meer dan 2 weken aan het wachten :( :( levertijd was bij mij tussen de 1 en 3 weken, dus misschien komt er dan deze week of begin volgende week nog wel iets aan de deur waaien :) Fresnel lenzen heb ik nog niet getest, eerst zo maar een proberen. Robot experimenteert wel met die fresnels, misschien eens aan hem vragen.

Groeten
Jeff

Laatst bewerkt:
Hi

Vindt die fresnel lens niet zo veel
Heb al berg lensen binnen
Ik wil de tft 7 cm van je ogen af
hoop gauw met goed news te komen

Er is ook 5 inch tft onderweg. 800x480

later. Rob

Die van mij is klaar! Vanmorgen is het LCD'tje aangekomen (een maand na bestelling) maar het werkt! In de namiddag effe gevlogen, kwaliteit van beeld is goed. Alleen de range die ik haal is zeer slecht +- 25m :( telkens als ik iets hoger ging viel mijn beeld weg. Ik vlieg in een weide en ik sta naast de stroomdraad. Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft. Misschien dat het een veld opwekt. Zo'n expert ben ik niet. Ik gebruik een 5.8Ghz setje van 200mW. Foto's van bril komen nog.

Die van mij is klaar! Vanmorgen is het LCD'tje aangekomen (een maand na bestelling) maar het werkt! In de namiddag effe gevlogen, kwaliteit van beeld is goed. Alleen de range die ik haal is zeer slecht +- 25m :( telkens als ik iets hoger ging viel mijn beeld weg. Ik vlieg in een weide en ik sta naast de stroomdraad. Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft. Misschien dat het een veld opwekt. Zo'n expert ben ik niet. Ik gebruik een 5.8Ghz setje van 200mW. Foto's van bril komen nog.

hi

effe snel voor het slapen gaan

25 meter kan niet waar zijn
nooit je zend aangehad zonder antenne???
wordt zender warm???
geen verkeerde antenne female op female ????

rob

De zender wordt niet warm en ik ben er ook zeker
van dat ik hem nooit heb aangehad zonder antenne. Misschien
dat ik de verkeerde antenne er op heb staan? ik heb de niet plooibare op
de zender staan en de wel plooibare op de ontvanger.

Zijn er ondertussen al 3,5" displays te vinden die niet overgaan op blauw scherm?
Ik ben serieus aan het overwegen 1 van deze te bouwen. Daar ik een brildrager ben lijkt dit me een goede optie ipv een traditionele goggle.

zou dit bruikbaar zijn vb 2naast elkaar ?

2.5 Inch CCTV Color TFT LCD Monitor for Security Camera in Car

This unit is one 2.5 inch TFT LCD CCTV monitor. You can use it to display the security cameras and you can use it to display the rearview camera in your car. It supports 1 channel video input, 4:3 Ratio aspect.

High resolution

Display Screen: 2.5 inch TFT LCD
Resolution: 640× 240(224,640) pixels
Color System: PAL/NTSC
Ratio Aspect: 4:3
ik blijf dit draadje in elk geval volgen

Leuk idee, maar ik denk dat ze iets te breed zijn om zonder ingewikkelde optiek (lenzen/spiegels) naast elkaar te zetten. Misschien zou het zonder behuizing kunnen. 2.5" diagonaal is volgens mij 5.08cm horizontaal. De afstand tussen je 2 ogen is vast meer dan dat. Ik zou het even uitproberen met 2 uitgeknipte identieke plaatjes o.i.d.

Misschien ga ik het zelf ook ff testen, 2 van deze schermpjes moet een megabeeld geven. De resolutie snap ik niet helemaal, 640x480 snap ik nog wel; precies de verhouding 4:3, maar 640x240; zijn dat hele platte pixels ofzo?

Martin

Back