Budget hotliner

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Gerben, 25 okt 2009.

  1. dzjaivnt

    dzjaivnt

    Lid geworden:
    12 aug 2007
    Berichten:
    711
    Locatie:
    Ermelo
    Hawkjes dienen zeer netjes geland te worden anders splijt de hals bij kielvlak.

    Er ligt er weer een bij dokter pa om gefixed te worden (en nee het is niet die van mij)
    Deze is al zoals jullie weten gerepareerd :)

    Bij deze laatste zijn er zelfs luchtbellen ontstaan tussen de glasmat lagen lijkt erop dat het toch niet zo goed gelamineerd wordt bij onze grote vrienden launchmodel.

    Dus een beetje uitkijken hawk gebruikers.
     
  2. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    Vraagje aan de Bouwers:

    Hoe kun je netjes 2 comp epoxi aanbrengen?
    ( met een pipetje,spuit....)
    Zou graag weten hoe jullie dat doen.

    Gr Frank
     
  3. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.551
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Heuuuuhw.... eergister spinner aan flarden geland in een stealth molshoop. Van de familie mol natuurlijk geen levensteken of witte vlag... niet thuis.
    Ons veld ligt er thans bij als het Gelderse heuvellandschap. Hebben met trekkers van de winter het veld met sneeuw proberen te egaliseren... leuk voor het sneeuwvliegen... dat moet je met de Toendra ook niet proberen... Hopeloos!

    Dan... epoxy. Frank... hangt er een beetje vanaf. Als ik oppervlaktes moet besmeren doe ik dat met een oud boterhammen mesje. Ben namelijk reeds life time kundig boterhammensmeerderzzz... :wink: Zelfs om kleine oppervlaktes glas van te voren nat te maken, in te strijken gaat dat best aardig. Zeker met de 5 minuten en 30 minuten epoxies snelle methode.

    Met micro-baloons opgedikte epoxy zou je -bedenk ik net- รก la banketbakker met een spuitzakje kunnen aanbrengen? Klein puntje uit een plastic zakje? Of zelf een puntzakje strijken met de foliebout uit vuilniszakken plastik?
    Nadeel is wel dat je wat meer epoxy moet aanmaken om te verspuiten.

    En... handschoenen gebruiken... geen latex... maar de daarvoor geschikte vinyl types
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2011
  4. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    Hans zijn Hawk F5B is in Duitsland gearriveerd !!
    met dank aan GJ.

    Gr Frank
     
  5. HansTr6

    HansTr6

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10
    Slimkees, ik woon in Holland, morgen ben ik thuis, inleveren dat ding!

    Grt
    Hans
     
  6. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.551
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Nou Hans en Frank...

    Klinkt als een gezellig ouderwets grensconflict...

    Ga mij niet vertellen dat jullie op rak-afstand van elkaar wonen?

    Ben je er in april ook weer bij? Maar dan met een smetteloos RTF Hawkje?
    Super!

    Groetjes Bas
     
  7. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Hehe, ik ben ook weer thuis.
    1x geflitst op de A18.
    Nu naar bed want morgen moet ik weer voor werk naar Duitsland.

    GJ
     
  8. HansTr6

    HansTr6

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10
    Poeeeh GJ,
    What a life, not so nice.hope your ticket is not so expensive .
    Bas,ik ben er wel bij de 23 april, maar zonder die flitser, eerst maar klaarmaken, invliegen enz.enz .Die rak tussen Frank en mij is wel 15 kilometer, duurt wel 6 min.
    Als ie morgen maar komt ben ik tevreden
    Grt.
    Hans
     
  9. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Morge! :) Hey, en dan sta ik nog niet eens op voor werk! :)

    Toch ben ik nu een beetje confused, misschien met dat vroeg wakker zijn te maken? Frank en Hans, hebben jullie het nu over Hakwjes of Enigma? Hoeveel modellen heeft die Frank onderhand wel niet? Haha

    En hoeveel piloten staan er straks wel niet aan de start? Goed bezig!
     
  10. Gerti

    Gerti

    Lid geworden:
    6 mrt 2010
    Berichten:
    25
    Vandaag met een andere setup gevlogen 5300 kv gear 5:1 ben zeer tevreden !
    hawkje vliegt echt super ! als SILVA 916 dit mag lezen bij de boten handelaar waar
    ze west system producten verkopen hebben ze gratis boekjes liggen over epoxy en het gebruik ervan echt handig !
     
  11. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Op de website van R&G staat echt alles over epoxy, verwerking, veiligheidseisen.
    En de epoxy die R&G heeft is meer geschikt en goedkoper voor het lamineren.

    GJ
     
  12. Gerti

    Gerti

    Lid geworden:
    6 mrt 2010
    Berichten:
    25
    Vraagje ! aan GJVO die setup van jou de scorpion 1900kv + gear 4:1 heb je die ook al eens een keer op 3s lipo uitgeprobeerd ?
     
  13. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Nee, we hebben hem op 4 en 5s gevlogen.
    Voor 3S is het KV te laag, je zal dan rond de 5000 rpm op de prop komen en dat is veel te laag.
    4S gaat leuk, 5s is al echt flink vermogen.
    Ik heb de loggings helaas niet meer maar geloof dat we al ergens rond de 1700 watt zaten op 5S.

    GJ
     
  14. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Met 5S en een 16x13 zat t vermogen rond de 2kw gemiddeld, met een 17x14 nog een stukje meer.

    Groet,
    Gerben
     
  15. Gerti

    Gerti

    Lid geworden:
    6 mrt 2010
    Berichten:
    25
    hoi Gerben en GJVO
    Even een vergelijk een axi motor 2826/8 +4:1
    op 4s is 1130*14.4*0.8/4 = 3254 dit met een prop 16*16

    nu de scorpion op 3s 1900*11.1*0.8/4=4218 dit met een prop 16*16
    moet gaan lijkt me en is budget ! en licht in gewicht.

    AFZ GERTI
     
  16. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik denk dat de kist niet lekker vliegt, maar je kan het altijd proberen.
    Het is dan ook geen hotliner meer maar een gewone tamme electrozwever.

    GJ
     
  17. dzjaivnt

    dzjaivnt

    Lid geworden:
    12 aug 2007
    Berichten:
    711
    Locatie:
    Ermelo
    We hebben het over respectievelijke ongeveer 400 en 600 watt.
    Prop snelheden liggen wel iets hoger dan dat je aangeeft.

    Axi geeft ongeveer 4100 toeren en de scorpion ongeveer 4950 toeren.
    Maar dit valt meer onder de klasse softliner
     
  18. Gerti

    Gerti

    Lid geworden:
    6 mrt 2010
    Berichten:
    25
    Oke' bedankt voor het mee denken !

    gr Gerti
     
  19. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Mag ik vragen waarom je 3S wilt vliegen?
    Met 4S komt de motor pas lekker op gang en de 80 gram meer gewicht geeft de Hawk wat meer "durchzug" .
    De Hawk vliegt niet lekker als hij te licht is, je moet een bepaalde vleugelbelasting hebben anders werkt het profiel niet.
    5S is niet per se nodig, kan altijd nog.

    GJ
     
  20. Gerti

    Gerti

    Lid geworden:
    6 mrt 2010
    Berichten:
    25
    Je hebt gelijk wat is nu 80 gram dan zou ik rond de 1500 gram uitkomen niet echt veel ! voor de speed is 1800 gram beter maar dat is een keus denk zelf als de EWD 0 is en een gewicht van 1500 gram beter bij de klim zou zijn . Vlieg de hawk nu met 3s 5300 kv en een gear 5:1 klimt lekker onder een hoek van 60 graad of meer met een gewicht
    van 1430 gram het vliegt echt goed ! kliene glijhoek en blijft lang boven ! zwaarte punt zit nu op 70mm.

    gr Gerti
     

Deel Deze Pagina