Budget hotliner

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Gerben, 25 okt 2009.

  1. dzjaivnt

    dzjaivnt

    Lid geworden:
    12 aug 2007
    Berichten:
    711
    Locatie:
    Ermelo
    Hehe, Als ik er al 36 met een hawkje kan zal het niet zo gek moeten zijn om er 40 met een van de B1's te kunnen doen.

    En kan ik teminste gewoon 1750w in de limiter zetten ipv die 1300w :(

    Heeft er iemand een absolute stabilo in de aanbieding :D
    Deze schijnt namelijk 3,2dm2 te zijn en dat maakt de hawk FAI ;)

    Een van de B1's gaat nu wel snel vliegen denk ik.
    Vandaag een special guest gehad om een kielvlak hiero te komen maken :D
    Aardige kerel trouwens!
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2011
  2. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.126
    @Jos en Bas, Ik heb gisteravond al contact gehad met iemand die voor mij misschien een hotliner wil gaan bouwen. Volgende week ga ik bij hem op bezoek om alles eens goed door te praten. Misschien doen we wel iets heel vreemds, wie weet.
     
  3. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Theo, ik ben een nieuwe romp aan het ontwerpen voor de S16.
    Mocht het lukken dan mag je er wel 1 hebben.
    Als je "de persoon die een kist gaat soppen" zo ver kan krijgen dat ie een mal wil trekken van een vleugel dan weet ik nog wel wat.
    Ik kan het niet meer, te veel hars en te lang werken met die giftige zooi.

    Grts Gert-Jan
     
  4. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.551
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Laatst bewerkt: 26 apr 2011
  5. Gerti

    Gerti

    Lid geworden:
    6 mrt 2010
    Berichten:
    25
    Oke motor is klaar schorpion 1900kv + gear 4:1 proefgedraaid op de test bank dit op 4s om te beginnen een prop 16*10 toeren 6200 per minuut 90 %rendement prima setup ( JVO !!!) eerst alles nog even inbouwen en gaan !!!
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2011
  6. dzjaivnt

    dzjaivnt

    Lid geworden:
    12 aug 2007
    Berichten:
    711
    Locatie:
    Ermelo
    Hawk met 4.2 KW

    Zo in duitsland zijn ze helemaal doorgeslagen!

    4,2 KW in een hawkje stoppen!!!
    Hawk F5B Staufenbiel
     
  7. Gerti

    Gerti

    Lid geworden:
    6 mrt 2010
    Berichten:
    25
    Das ist nicht normal 4.2kw !!!! .

    WIE WEIT WIRST DU GEHEN !!!
     
  8. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    vraagje over de Hawk:
    Ik vlieg met een 4S4000 accu, en sinds ik daar klitteband onder heb geplaatst ligt de accu zo hoog dat de connector voor de rolroerservo's niet meer goed tussen vleugel en accu past. De vleugel zit dus onder spanning vast.

    De vraag: kan ik ongestraft het ronde gat wat al in de vleugel van de Hawk zit ovaal maken? Ik bedoel het dan in de breedterichting, zodat je voor mn gevoel geen sterkte inlevert. De connector kan dan in de vleugel verzonken zitten...
     
  9. dzjaivnt

    dzjaivnt

    Lid geworden:
    12 aug 2007
    Berichten:
    711
    Locatie:
    Ermelo
    Jitze ik heb de connector achter in de hawk en alleen het kabeltje loopt over de lipo heen maar dan heb ik ook nog zo'n 5 mm ruimte tusen lipo en de boven kant.

    Jitze wat zijn de maten eigen lijk van jouw lipo ?

    Gr Mark
     
  10. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Jitze,

    Een beetje klem is prima, kan de accu nergens heen, ideaal.
    Anders de servodraden verlengen, zodat de connector achter de accu ligt.

    Gat in de vleugel iets vergroten kan prima, de ligger is er voor de buigsterkte en die vangt de krachten op, een iets groter gat in de schaal maakt geen verschil voor de sterkte van de vleugel.
    Of plaats alleen een stripje klittenband aan de voorkant van de accu, komt de achterkant van de accu niet omhoog en blijft er meer ruimte voor de accu over.

    Mogelijkheden genoeg :):)

    Groet,
    Gerben
     
  11. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    @Mark: volgens de website is hij 138x42x38mm en weegt hij 403 gram. Werkelijke afmetingen zou ik even na kunnen meten.

    @Gerben: de connector heeft bij mij aan de vleugelzijde maar zo'n 3cm draad over. Als ik die nu ga verlengen krijg je weer extra verbindingen en daar had ik eigenlijk geen zin in.
    Klitteband aan de achterkant is praktischer met de accu erin 'wippen'.

    Voor mijn gevoel zit hij nu onder iets teveel spanning erin, dus uiteindelijk wordt het toch maar het ovale gat in de vleugelhuid...
     
  12. sjoerd16f

    sjoerd16f

    Lid geworden:
    20 aug 2008
    Berichten:
    832
    Locatie:
    Arnhem
    Zit daar toevallig al schot in? Want ik zou er heel graag 1 van je kopen groeten sjoerd
     
  13. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Volgens mij is de as van een Hacker verjongt naar 3.17 mm om het pinion te kunnen plaatsen.
    Als dat zo is dan heb je niets aan een Hacker gearbox.
    Ik ga dat nog even uitzoeken.
    Zelfde probleem als met een Kontronik gearbox, die heeft ook een 3.17mm pinion.
    In jouw geval (Sjoerd) zou het interessant kunnen zijn als je de gearbox van de oude Hacker zou kunnen gebruiken.
    In alle andere gevallen is het verstandiger om gewoon een goede komplete motor te kopen, incl fabrieksgear.
    Een losse gear is 90 euro, een motor incl verzenden 35-40 euro.
    Dan nog de tijd die je erin moet steken om alles in elkaar te zetten...
    Voor 200 Euro heb je een motor met garantie die het altijd doet, lijkt mij een betere oplossing.

    GJ
     
  14. sjoerd16f

    sjoerd16f

    Lid geworden:
    20 aug 2008
    Berichten:
    832
    Locatie:
    Arnhem
    zit wat in. als hacker nou alleen de motor vervangt voor die 65 procent, heb ik een hele knappe aandrijving lijkt mij!
     
  15. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Haha, nee, dat heb ik al gevraagd.
    Nou zal ik morgen eens proberen de gear los te halen.
    Het schijnt lastig te zijn maar wel mogelijk.
    Dan kan je eventueel een Feigao motor erop zetten, die kan je kopen met een 3.17 as.
    Je hebt dat iets wat op een Hacker lijkt.
    Of je zou iemand moeten vinden die een motoras van 5mm naar 3,17mm kan draaien, zonder dat de as eruit moet.

    (EDIT)
    Het pinion schijnt bij een 6.7 gear in de as ingeslepen te zijn, dus geen los pinion.

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2011
  16. sjoerd16f

    sjoerd16f

    Lid geworden:
    20 aug 2008
    Berichten:
    832
    Locatie:
    Arnhem
    we gaan gewoon voor de oplossing die naast betaalbaar vooral goed is voor de f5b.
     
  17. dzjaivnt

    dzjaivnt

    Lid geworden:
    12 aug 2007
    Berichten:
    711
    Locatie:
    Ermelo
    Koop gewoon een Hacker of Kontronik dan heb je garantie en als je gelukt hebt krijg je gewoon een nieuwe onder garantie :D
     
  18. Gerti

    Gerti

    Lid geworden:
    6 mrt 2010
    Berichten:
    25
    Powerantrieb voor een Hawk F5B 260 km/h
    en nog veel meer nieuws !!!! kijk maar eens op de site van( reisenauer)

    gr Gerti

     
  19. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Is onzin, kan niet.
    De gegevens komen van ene Rolf D.
    Reken maar zelf eens uit, een 16 inch prop op 7800 toeren per minuut.
    Maximale pitchspeed zit dan op 190 km/u
    Hij zou minimaal 11000 rpm op de prop moeten draaien om op die snelheid te komen.

    GJ
     
  20. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Meten = weten

    Een enkel toerental noemen is ook waardeloos, net zoals het vermogen is dit op elk moment weer anders.

    Vindt die nummertjes ook een beetje uit de lucht komen vallen.

    Jos
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2011

Deel Deze Pagina