C&C Model L-39 (big & light)

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Berto, 30 sep 2012.

  1. Fraggy

    Fraggy

    Lid geworden:
    2 jul 2007
    Berichten:
    1.241
    Poeh. Vorige week de Mirage, nu dit. Lekker agressief kleurtje op die kist! Je hobbykamer staat vol met mooie kisten zo.

    Buiten dat deze iets kleiner is dan de Jet Legend, Hoe is verhoud deze C&C zich kwalitatief tot de Jet Legend? Is dat vergelijkbaar? Ik zie het zo op je foto's niet, maar krijgt de C&C ook wieldeuren?

    Laatste vraag: Je geeft aan dat je veel op Deelen gaat vliegen. Ik begrijp dat Deelen een stuk makkelijker is, maar ik zou verwachten dat een kist zoals je L39 makkelijker op kleine veldjes te vliegen is dan een F15?
     
  2. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Hee Jaap,

    de C&C L-39 is er nog niet hoor, wordt waarschijnlijk morgen opgepikt in Italië en begin volgende week op m`n werk afgeleverd.

    Deze L-39 is een fraktie kleiner, oftewel 83mm smaller en 220mm korter en VEEL lichter.

    In de C&C versie zitten ook wieldeuren, deze gaan allemaal aangestuurd worden met servo`s, dus geen lucht meer in de kist.

    Hij heeft echter geen speedbrakes zoals de Jet Legend versie wel heeft dus die gaan we maar inbouwen :lol:

    Dat ik meer op Deelen met deze kist wil gaan vliegen heeft een andere oorzaak, de kist moet een demo/show model worden en dat houdt in veel, veel en dan ook veel vliegen ermee.
    Dat kan vanaf Ede ook wel maar daar m`n collega ook veel moet vliegen met z`n Strikemaster zullen we veel op Deelen gaan oefenen.

    Maar vliegen vanaf Ede moet geen probleem zijn, op het Duitse forum hebben ze het over ene take off run van 50 mtr. en dat is met een 10kg turbine.

    Denk dat mijn performance nog beter wordt, ga uitvan 12kg vlieggewicht met alle ingebouwde opties, dus beter dan m`n F-15 qua gewicht/stuwkracht verhouding.

    Grt,
    Berto.
     
  3. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Nog 2 dagen...................
     
  4. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Tromgeroffel.... Spannend! Ben benieuwd
     
  5. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Ik ook !!!
     
  6. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Nog een nachtje slapen....
     
  7. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Als slapen lukt :lol:
    Dacht vandaag ook bij elke vrachtauto die ik hoorde, "oeh zal die en dagje eerder zijn?"

    Nog even geduld hebben.
     
  8. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Dat wordt een extra nachtje slapen :puppydogeyes:

    C&C had het adres van de MAC in Almere op de doos gezet, echter ik heb de opdracht aan een eigen vervoerder gegeven voor het oppikken met de juiste adressen erbij.

    En dat snappen ze dus niet, als ze nu gewoon gedaan hadden wat de opdracht was dan was die vandaag afgeleverd.

    Naja, kan ik morgen een paar uur werken voordat ik de hele dag daarna op het werk ga spelen met de L-39, komt eigenlijk wel beter uit zo :D
     
  9. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Nu ik toch een dagje langer moet wachten ben ik maar wat gaan rondstruinen op het net voor de servo`s.

    Deze kist is toch al helemaal een testkist aan het worden dus heb ook besloten om eens de kwaliteit van de Savöx servo`s te testen.
    Wild eerst ook wel over naar 7,4V servo`s, lekker makkelijk, LiPo rechtstreeks in de ontvanger daar de servo`s in en klaar.

    Echter wordt het dan toch weer een heel prijzig geheel omdat ik dan ook voor de mindere funkties over moet op 7,4V servo`s dus heb daar maar weer vanaf gezien.

    Nu gewoon weer een Jeti Max Bec 2D erin met 2x 2S LiPo en dus de Savöx servo`s.

    Grt,
    Berto.
     
  10. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.519
    Locatie:
    Zuidelijk
    Ben benieuwd....;)

    Grt,
     
  11. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.500
    Locatie:
    Groningen
    Hoho, voor de mindere functies kan je Hitec HS5495-BH gebruiken, die zijn ook high voltage en maar 19.90 euro bij lindinger. Kan je mooi alles high voltage doen :)

    Qua verlichting kan je heel goed zelf de led's los kopen en stuur electronica van optotronix. Dab ben je redelijk goedkoop uit en heb je toch een mooie combi.
     
  12. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Jaaa hij is er :banana:

    @ Gerald, ik ook. heb nu de kist hier dus ga even meten omdat C&C aangeeft dat er voor hoogte en richting kleinere servo`s gebruikt moeten worden.

    Dit is zo omdat de luikjes zo klein zijn en ze de servo`s op de luikjes monteren qua diepte kunnen normale servo`s makkelijk.
    In het kielvlak is het geen probleem, in de hoogteroeren wel maar de kleinere versie die ik in gedachten heb passen daar goed in.

    Vanavond eens passen en meten.


    Heer Herman,
    Klopt maar de zwaardere versie zijn wat duurder, uiteindelijk zou ik meer kwijt zijn voor alles op 7,4V dan ik kwijt ben voor allemaal Savöx + een Jeti Max Bec 2D.

    Daarnaast zou ik toch een switch moeten hebben om de 2 LiPo`s te verbinen aan de ontvanger dus win er eigenlijk helemaal niets mee.

    Verlichting ga ik waarschijnlijk ook weer zelf doen ja, naast dat het bespaart is het ook wel leuk om te vogelene hoe een en ander op te losssen.


    De kist verder, tja, gewoonweg geweldig.
    Perfect verpakt, niets beschadigd.
    Had van Bruno ook een (oude) 3 ltr tank gekregen naast de standaard 2,5ltr tank.
    Gear ziet er goed uit, electronica hiervan volgt nog maar dat wist ik.
    Spuitwerk perfect, passing perfect, Elastoflap scharnieren voelen goed aan.
    Mooie carbon pijp als vleugelbuis.
    Cockpit echt geweldig, geen geschilderde knopjes maar echt elk knopje is van een apart stukje gekleurd plastic gemaakt, heb dat bij de duurdere merken wel anders gezien.

    En licht, man als het hard waait moet ik maar water meenemen om het geen speelbal van de wind te maken.
    Gaat allemaal helemaal goed komen dus.

    Zal vanavond de foto`s online gooien.

    Grt,
    Berto.
     
  13. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.500
    Locatie:
    Groningen
    Klinkt om jalours van de worden ;)
     
  14. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Paar fotootjes.

    De doos:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Alles netjes verpakt en afgescheiden:
    [​IMG]

    Het elektrische gear, mooi wit en voelt goed:
    [​IMG]

    Klein delen, plankjes en 2,5ltr tank, samen met het gear netjes verpakt in een doos:
    [​IMG]

    Checked en OK:
    [​IMG]

    Canopy, zonde om straks de zaag erin te zetten maar ga ik denk toch doen:
    [​IMG]

    De extra 3ltr tank als vervanger van de 2,5ltr versie:
    [​IMG]

    Carbon vleugelpijp:
    [​IMG]

    Uitlaat:
    [​IMG]

    Tja, moet ik meer zeggen:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Cockpit netjes verpakt:
    [​IMG]

    Stabilo:
    [​IMG]

    Rompje:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Even in elkaar:
    [​IMG]

    Echt aparte schakelaars en geen geschilderde knopjes/stipjes:
    [​IMG]

    Nu even naar boven sjouwen.

    Grt,
    Berto.
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2012
  15. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Wat een schitterend apparaat zeg! Top!

    Binnenkort eens van dichtbij bekijken?
     
  16. Danny-P47

    Danny-P47

    Lid geworden:
    6 feb 2008
    Berichten:
    123
    Locatie:
    Hengelo
    Wow Berto,

    Wat een geweldige machine, ziet er echt prachtig uit.
    Daar ga je veel vliegplezier aan beleven!

    Gr. Danny
     
  17. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.519
    Locatie:
    Zuidelijk
    Nice! :cool:

    Grt,


    (Savoxen al binnen?)
     
  18. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.500
    Locatie:
    Groningen
    Iets zegt me dat die 2.5l ook groot genoeg is met jouw P120 zolang je geen duitse vliegstijl hebt ;)
     
  19. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Hee Melvin,

    wip maar een keer langs als deze buurman thuis is :)


    Hee Danny,

    Denk dat ik zeker plezier ermee gabeleven.


    Hee Gerald,

    mooi hé :D
    nee nog niet gezien, gaan direct door als ze op de deurmat vallen ;-)


    @ Herman,

    zit zelf ook nog een beetje te dubben en denk ook dat het de 2,5 gaat worden.
    Kan altijd nog de 3 monteren als ik het zou willen zolang ik de intakes maar kan verwijderen.

    Zit misschien nog zelfs aan te denken om de 3ltr versie te modificeren en er een rook tank gedeelte in te maken.
    Een gecombineerde tank zou wel mooi zijn.

    Ook gezien het verbruik en het uiteindelijke gewicht denk ik dat 2,5ltr voldoende is.

    Ga er nog over debatteren met mezelf.


    Zal zo de gewichten eens opnemen.

    Grt,
    Berto.
     
  20. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Heb alles even gewogen en het lege airframe weegt: 4600 gram

    Als ik alles bij elkaar optel wat in de doos zit en in de kist moet kom ik uit op een gewicht van 6500 gram
    Het gear komt uit op 1425 gram

    Maakt bij elkaar zo`n 7925 gram

    Tel ik dan even ruwweg de complete turbine erbij, 8 servo`s, Jeti R14 ontvanger, Jeti Max Bec 2D, 2x 2S 2200mAh LiPo, 2x 2S 1100mAh LiPo zal het totale leeg gewicht van de L-39 uitkomen op zo`n 10 kg

    Met 3ltr peut (heb de 3 ltr tank meegerekend) komt het totale vlieggewicht op +/- 12,5kg.

    Dat gaat goed komen dus :D

    Grt,
    Berto.
     

Deel Deze Pagina