C&C Model L-39 (big & light)

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Berto, 30 sep 2012.

  1. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    En hebben we al witte rook uit de sixtijnse kapel? : mrgreen:
     
  2. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Rook, wat was daar ook al weer mee???


    Zo voor het eerst dit jaar weer eens gevlogen, denk dat ik een maand of 5 niet gevlogen heb en moet zeggen het was weer heerlijk.

    3x de lucht in geweest zonder problemen.

    Eerste vlucht even gewoon wennen,lekker rustig rondjes gedraaid en diverse circuitjes gedraaid om weer even te wennen aan het 'kleine' veld.

    Landing was met iets te hoge snelheid en moest aan het eind in de ankers, echter op tijd stil.
    Had nog kunnen uitwijken naar de 'extra 20mtr' maar dat was niet npdig.


    Vlucht 2 nu met een half litertje PowerBox System Blue Max rook olie.
    Ook vrij rustig gevlogen en was zo door de olie heen :lol:

    Maar goed zichtbaar.
    Lading was prima en zonder remmen prima op het veld gekregen.


    Vlucht 3 was met 3/4 rookolie en toen heb ik het veld redelijk blauw gezet tijdens rustige lage runs over het veld met smoke aan.
    Het was erg rustig dus de rook bleef goed zichtbaar.

    Landing was weer prima zonder remmen.

    Moet wel het zwaartepunt iets naar achter verschuiven, de pop is iets zwaarder en had de 3S LiFe wat verder naar voren gelegd als compensatie van de rook motor en LiPo.

    De Kingtech heeft zich weer volop bewezen, 3x zonder problemen gestart en gelopen.


    Hier een kort filmpje van vlucht 2 (ook de enige die gefilmd is):



    Dit is trouwens met een pijpje recht achter de turbine, ga toch de andere ook nog eens proberen en kijken wat het verschil is.
    Hij mag ook nog iets langzamer lopen, had de pijpjes ook nog wat dichter geknepen voor een beter 'spray'.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Mooie dikke wolk! Ziet r goed uit!
     
  4. Fraggy

    Fraggy

    Lid geworden:
    2 jul 2007
    Berichten:
    1.241
    Ziet er uit als een mooi vluchtje Berto. Je was het duidelijk nog niet verleerd! ;)
    Nu dus ook rook aan boord. Altijd leuk! Mooi ook dat je die kist gewoon met weinig wind zonder remmen kunt landen op de hei.

    Nu maar hopen dat we veel mooie woensdagen krijgen.

    Ik zit nog even te wachten tot het zomertijd wordt, want nu heeft het voor mij nog geen zin. Tegen de tijd dat ik mijn kist in elkaar heb geschroefd is het donker.
     
  5. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Hee Jaap,

    Rook was altijd al wel aan boord maar werkte nooit naar mijn zin.
    Enerzijds vanwege het systeem, anderzijds vanwege de rookvloeistof.

    Nu dus werkend :cool:

    En ja, na 5 maanden niet vliegen kon ik het nog, mede dankzij de nieuwe piloot denk ik ;-)

    Eerste 2 vluchtjes waren rustig, de derde vlucht al wat meer spelen.
    En prima te doen met een 14,5 kg bak en maar 10kg stuwdruk aan boord vanaf Ede met windstil weer :)

    Zie je wel weer een keer op de hei :yes:


    O ja, de nieuwe remmen werken ook beter dan de oude dus ook hier happy mee :D
     
  6. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    dat ziet er goed uit.

    vriendelijke groet hans
     
  7. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Tussendoor maar weer een lekker makertje :lol:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Had de Lipo`s weer eens geladen na vorige week:
    ontvanger LiPo 1: 516 mA
    ontvanger LiPo 2: 514 mA
    gear LiPo: 257 mA
    turbine LiFe: 452 mA

    Kijken of het weer morgen mee wilt werken......
     
  9. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.757
    Locatie:
    Ede
    al de nieuwe rook olie geprobeerd ;)
     
  10. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Vandaag weer 4 vluchtjes gemaakt :D

    De eerste 2 vluchten waren ruk, naja de vluchten gingen wel maar de landingen waren waardeloos.

    Bij vlucht 3 en 4 waren de landingen weer super, de LiFe accu 3 cm naar voren kan veel uitmaken in het landen.


    Heb met kero en ontkistingsolie lopen klooien voor de rook en het rook aardig maar nog niet zo als de Blue Max.

    Acceptabel maar kan beter, we mixen dus lekker verder ;-)
     
  11. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.757
    Locatie:
    Ede
    probeer dan eens de wd40 die ik gegeven heb
     
  12. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Die gaan we volgende keer testen :yes:

    De Boomerang Jets Sprint van Mark waarmee die zijn jetbrevet heeft gehaald:
    [​IMG]

    En wat rook foto`s:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  13. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.757
    Locatie:
    Ede
    gaaf hoor
     
  14. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Ja toch?

    Dit zijn trouwens foto`s van de laatste vlucht rond een uur of 8, toen was er toch al wat minder licht.
     
  15. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.757
    Locatie:
    Ede
    toch zin het mooie opnames .juist dat lage licht in de ochtend of avond kan voor mooie shots zorgen
     
  16. theo jetvlieger

    theo jetvlieger

    Lid geworden:
    17 jul 2007
    Berichten:
    112
    Locatie:
    Hedel
    heb nog steeds goede ervaringen met dat spul (diesel en ontkistingolie)
    zie, theo jetvlieger rc smoke - YouTube
     
  17. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Hee Theo,

    misschien dat de kero het toch wat anders maakt, Heb jij eenn verhouding van 50-50 gebruikt?

    Van de foto`s van de laatste vlucht waren met 70 - 30 (ontkistingsolie - kero).

    Volgende keer weer wat verder klooien :D


    Grt,
    Berto.
     
  18. Pieter

    Pieter

    Lid geworden:
    12 okt 2003
    Berichten:
    680
    Locatie:
    Delfzijl
    hoi Berto
    kleine corrective de boomerang van Mark is echt geen sprint hoor die was er toen nog niet dit in een intro mooie plaatjes trouwens
    gr.Pieter
     
  19. theo jetvlieger

    theo jetvlieger

    Lid geworden:
    17 jul 2007
    Berichten:
    112
    Locatie:
    Hedel
    hoi Berto
    50% diesel en 50% ontkistingsolie is het juiste mengsel en ongeveer 40 mm achter de uitlaat onder 45 graden met de straal mee inspuiten
    Succes verzekerd
     
  20. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    @ Pieter,

    Dank voor de correctie.


    @ Theo,

    Zo heb ik de pijp op het moment ook zitten.



    Grt,
    Berto.
     

Deel Deze Pagina