Car KeyChain Spy Camera

Algemene vraag... Wie heeft de #3 op ebay staan. Deze vraag omdat beetleonline alleen nog die aansteker dingen heeft en ik nog steeds niet kan opmaken hoe ik een echte #3 herken.

Hoor het graag.

Nog een helmcamera

cam1.jpg

Vandaag 2 binnen gekregen... Had ze veel groter verwacht joh... wat een kleine dingen.... 1 heb ik al getest. focus moet ik nog bijstellen, want dat is niet super in de verte.
2e hou ik voor in mijn schoen of voor onder de boom.

Wat ik wel graag wil weten of ze bij een lipo en/of motor kunnen (storingen/ warmte/etc) Zit eraan te denken om een canopy van de heli te verbouwen en dan zou hij voorin bij de lipo komen.
Voor de rest heb je weinig plek zonder dat er draden/ canopy of andere delen ervoor zitten.

Op de F22 is er plek zat.

Hoor het graag.

Ik heb een mini DVcameratje gemonteerd onder m'n Big Lama :D
Een stukje blik gebogen en vastgeschroefd onder de batterijhouder, met klitteband vast te maken en voor de zekerheid met een visdraadje gezekerd (tegen het verliezen... had ik hier ook al eens gezien geloof ik:()
Tegen vervuiling een stukje doorzichtig plastic van een doosje geknipt en met tape voor de lens geplakt.

Foto-EZ6ONBFX-D.jpg

Foto-KGMQVL6R-D.jpg

Foto-PRFSLLU3-D.jpg

Foto-WKSEEAHS-D.jpg

Daarna vanochtend m'n 1e buitenvlucht met camera gemaakt :banana:
Leuk, het filmpje staat hieronder (een beetje langdradig en 2 keer gecrasht :o, maar geen schade :D)
Er stond wat wind en ik kan niet zo goed vliegen, maar als ik laag bleef ging het wel (ik ben deze keer gelukkig uit de sloot gebleven :banana:)

Wat alleen flink tegenvalt is het trillende beeld :( He kan goed zijn dat het blikkenplaatje niet stijf genoeg is en meetrilt, maar het lijkt niet zo.
Zijn er ervaringen en tips voor dit probleem? Of moet ik "gewoon"een zwaardere en dus stabielere heli kopen voor een mooi trillingsvrij filmpje?

Ik heb de zoekfunctie op dit forum gebruikt, maar vond hier niets over.

Alvast dank voor jullie reactie.

[URL="
- 1e testvlucht buiten met mini DVcamera 10 nov 2010 WMV.wmv[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij is juist te stug opgehangen.
Probeer eens de camera in een stukje schuimfoam te plaatsen.
Wel zo dat de camera niet meer mee trilt met het blikke plaatje.

Tr800

Paul, dat is toch zo'n TR800 Turnigy cam? Volgens mij is die minder snel dan een keychain v3 camera. Ik heb ze beide en zal ze eens aan een test onderwerpen.

Met 200km/h op mijn motor heb ik nog steeds perfect beeld met deze cam.
Waarbij de cam niet meer op de helm maar op de cuip zit gemonteerd.

Hij is juist te stug opgehangen.
Probeer eens de camera in een stukje schuimfoam te plaatsen.
Wel zo dat de camera niet meer mee trilt met het blikke plaatje.

Mmmm... bedankt voor het meedenken BB, maarre.. schuimfoam? bedoel je piepschuim?.
Ik heb wel zoiets en ga kijken hoe dat geplaatst kan worden.

Ik heb vanmiddag nog een stukje gevlogen , eerst de cam ietsje strakker vastgezet (het klitteband steviger aangedrukt) en het lijkt alsof het beeld nu ietje minder trilt. Maar nu lijken er "golven"door het beeld te lopen... (daar heb ik ook al wat over gelezen...., weet niet meer waar, maar de strekkking was dat de beelden van de cam niet overeen kwamen met de beeldweergave van iets anders.... afijn, ik heb duidelijk de melk horen klotsen, maar weet niet waar de tepel hangt... of zoiets...:))
[URL="
- 2e testvlucht met miniDVcam 10 nov 2010.wmv[/URL]

Ik kon even niet op de naam komen, vandaar foam maar ik bedoel inderdaad schuimplasic.
Dat golven komt omdat de trillingen nog sneller komen dan dat je al had.
Om te testen kan je hem ook op een paar laagjes dubbelkleefband plakken, zou er niet te hoog mee gaan vliegen dan of er nog extra een elastiek omheen doen.

Paul, dat is toch zo'n TR800 Turnigy cam? Volgens mij is die minder snel dan een keychain v3 camera. Ik heb ze beide en zal ze eens aan een test onderwerpen.

Mmmmm??? :confused: Kweenie....er staat geen merk op; het is deze: MINI DIGITAL VIDEO RECORDER (DVR) - MD80 WWW.RTF-HELI.COM - MINI DIGITAL VIDEO CAMERA (MD-80 DVR)

Snelheid zegt me ook niks.... :(

Ik heb vandaag ook een keychain-cam in de bus gekregen, welk type en hoe snel die is weet ik ook niet, het staat niet in de gebruiksaanwijzing van deze "808 car keys micro-camera"
De key-cam gaat met klitteband onder de batterij van m'n Dauphin en de Mini DV onder de Big Lama.
Foto-IU7OUNFD-D.jpg

Dan kunnen m'n zoontje (van 27 :wink:) en ik elkaar misschien nog eens vanuit de lucht filmen, lijkt me ook leuk :D

Heeft de snelheid ook te maken met de 'golfbeweging' door het beeld?
Ik ga morgen (als het niet waait en droog is) die keycam onder de Dauphin proberen. En misschien zet ik die keycam ook wel even op de Lama en laat ik ze beiden tegelijk filmen en misschien zie ik wel verschil :)
Ik laat het weten :cool:

Hoe wou jij ze testen Martin?

Met 200km/h op mijn motor heb ik nog steeds perfect beeld met deze cam.
Waarbij de cam niet meer op de helm maar op de cuip zit gemonteerd.

Met 200? :o

En dan nog goed beeld? Da's niet verkeerd, ik ga 'm ook eens op de motor proberen, zal wel een rustiger beeld geven, ik rij nooit harder dan 170 :D (op m'n Intruder 1400) [URL="
- FILE0034[/URL]
Wel mooi gemonteerd op die helm; je moet er wel een bontje omheen doen tegen het windgeruis en een extra plasticje voor de lens, lijkt me..

Mmmm.. die golven komen door snellere trillingen? Oww....:( Een paar laagjes dubbelkleefband ga ik dan eerst proberen.

O ja... hoog vlieg ik niet... ik ben veel te bang dat er een windvlaag 'm over het huis blaast en als ik 'm niet meer zie.... :( ben ik 'm veel te gauw kwijt denk ik.

Bedankt voor het meedenken BigBoat en Martin, toppie!

Hoi Martin,
Volgens mij zijn die van mij allebei even snel..... 30FPS zie hieronder :D

Gegoogeld:
Keychaincamera
V3 Micro Keychain Spy Cameras (No longer available) - RC Groups
Specs:
Version/Type #3 camera
720x480 30FPS

MD80 Digital Camera
WWW.RTF-HELI.COM - MINI DIGITAL VIDEO CAMERA (MD-80 DVR)
Weight : Dimensions: 55mm x 28mm x 20mm @ 19.8g
Resolution : 720x480 30FPS AVI Video Format
Frame Rate : 30 FPS

Back