carbon frezen met CNC

Discussie in 'CNC' gestart door Olii, 30 sep 2011.

1. Daniël

Daniël

Lid geworden:
    9 nov 2003
    @heimhelicopters

Superidee. Je zegt dat het behoorlijk gaat klotsen in je eerste tank. Ik kan mij zo voorstellen als je deze dan 1 meter of nog hoger maakt het water dan niet meer meegezogen wordt. Heb je dit zelf bedacht of bestond dit al.

Mvg,

2. heimhelicopters

heimhelicopters verslagschrijvers

Lid geworden:
    23 mrt 2005
    hoi!

Zelf bedacht, maar geen patent dus copieren maar.....

Steven

3. Daniël

Daniël

Lid geworden:
    9 nov 2003
    Ga het niet direct kopieeren aangezien ik nooit iets frees in cfk. Maar ga het idee wel onthouden want je weet maar nooit.

Mvg,

Daniël.

4. Jan Plugge

Jan Plugge

Lid geworden:
    21 feb 2006
    Wat ik in de voorgaande posts nog niet heb gezien is het frezen van carbon onder water.
    Ik heb een waterdichte bak van trespa gemaakt, waarin de carbonplaat kan worden opgespannen. Vervolgens laat ik de bak vollopen met water totdat de carbonplaat 1 à 2 mm onder water staat. Je vangt dan twee vliegen in één klap: het water bindt zich met het freesstof en koelt de frees en het carbon. Werkt perfect. Het spettert wel een beetje, maar blijft binnen de perken.

5. heimhelicopters

heimhelicopters verslagschrijvers

Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Hallo Jan,

welke frees gebruik jij en hoe staat het met de slijtage van de frees bij onderwaterfrezen?
    Ik gebruik zelf een VHM frees van het type F041. Het is een diamantvertande, maar eigenlijk wel een budgetding. De slijtage vind ik eigenlijk erg hoog. Misschien dat onder water frezen betere resutaten geeft? Laat eens horen....

Steven

6. Jan Plugge

Jan Plugge

Lid geworden:
    21 feb 2006
    Voor het frezen van carbonplaat gebruik ik VHM freesjes van 2 en 3 mm van Dick Best. Zij kosten 7,95. Dezelfde freesjes gebruik ik trouwens ook voor aluminium, trespa, MDF en eikenhout. Ik zie geen overmatige slijtage bij het onderwater frezen van carbon. Ik kan het niet vergelijken met droogfrezen, omdat ik dat nog nooit heb geprobeerd met carbon.
    Bij carbon: Freesmotor 20.000 toeren/minuut; voeding 800 mm/minuut; diepte 0,5 mm/freesgang.

7. GenetiX

GenetiX

Lid geworden:
    21 jan 2011
    Jan, kan je eens een foto van je waterbak plaatsen?

8. Jan Plugge

Jan Plugge

Lid geworden:
    21 feb 2006
    Foto heb ik geupload in mijn fotoalbum. Ik weet niet hoe ik hem in mijn bericht kan plakken.

Jan

edit gevonden

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  9. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    onderwater vind ik nog steets de beste manier geen stof en gekoeld.

10. Anko

Anko

Lid geworden:
    25 feb 2008
    Ik ben momenteel bezig om een waterbed te maken van 25x50cm... van MDF, welke ik na het bouwen voorzie van een laag epoxy.

Deel Deze Pagina