Carson Stormracer

• Topicstarter Topicstarter kevin_vs
  • Startdatum Startdatum
K

kevin_vs

Guest
Ik heb gister eindelijk na veel denken de stormracer gekocht bij 2brothers :D .

Ik dacht gelijk lekker rijden s'Avonds maar nee eerst de gloeiplug opladen :)
Nou die heeft er van 9 tot 12 ingezeten.

Dus ik ben vanmorgen begonnen, na eerst een uurtje ongeveer afstellen, trekken, afstellen, trekken, en nog eens afstellen bleef hij eindelijk lopen zonder dat de gloeplug er in zat(wel 2 tankjes brandstof naar de !@#$%) 8) (in het begin draaide hij wel maar zodra ik de gloeiplug er uit haalde viel hij gelijk uit)

Nou eerst inrijden, niet gelijk vol gas ( :cry: ) , na 3 tankjes ff proberen....WHOOH ik vind hem aardig snel gaan :D .

Nog steeds geen problemen, maar ik ging eerst alleen over het asvalt hier, maar de hele straat ligt open, dus ook ff lekker scheuren door het zand 8)

Na een uurtje gestopt (moet toch echt aan me huiswerk :cry: ) schoonmaken hoort er ook bij, dus ff lekker boenen.

Maar nu kom ik toch met me eerste probleem :? : het schakelaartje op de auto (ON en OFF) zit helemaal vast (waarschijnlijk door al het zand)

Dus ik heb hem helemaal los geschroefd, batterijen er uit, ontvangertje eruit, ff schoongemaakt en alles er weer ingepropt...
Nou eerst had hij helemaal geen ontvangst, er gebeurde gewoon niks.
Maar nu wel weer een beetje, soms wel soms niet :cry:
Heeft iemand hier een idee voor :D

En mijn 2e vraag was, hoelang moet de gloeiplug voor de stormracer worden opgeladen zodat hij wel goed vol zit?

En kunnen we zit niet een officieel stormracer topic maken waar iedereen z'n vragen kan stellen foto's en filmpjes kan laten zien, en adviezen kan geven voor beginners zo als mij :) ?

Gr. Kevin

kijk hoeveel Mah de batterij op de gloeiplugstarter is, en op de lader met hoeveel Mah hij laadt. dan doe je:

Mah batterij x 1,4 : Mah lader

dus als je bijvoorbeeld (meestal bij standaard gloeiplugstarters) een 1800 mah batterij hebt en een 170 mah lader:

1800x1,4=2520 2520:170= 14.8 uur

ok bedankt :wink:

En ik had nog 2 vraagjes.

In dat gat van de cilinder waar je de gloeiplug in doet komt verschrikkelijk veel zand....als ik door het zand scheur :P
Kan ik dat niet op 1 of andere manier af dekken?

En wat kan ik aan deze auto allemaal doen?
Ik wil wel bijv. later een andere uitlaat, zoveel mogelijk delen van plastick (schokbrekers bijv.) te vervangen in glimmende metalen onderdelen.
Kunnen jullie wat leuke dingetjes noemen wat ik er allemaal aan kan doen om hem nog sneller te laten gaan, en om hem mooier te maken :)

Kevin.

Psygho,

Ok, maar ik zie niemand met een stormracer....

En de onderdelen passen niet op alle auto's neem ik aan.. :roll:

Gr. Kevin

voor een goedkope uitlaat kan je kijken op www.pkracing.nl daar staan aluminium pijpjes voor 30 euro.
bij rc winkel/brandstof auto's/motoren/uitlaatsystemen

dan de HN281A 1/10 Right Side Pipe
of de HN281L 1/10 Left side Pipe

volgens mij zit jou uitlaat rechts.. maar een betere (ronde) uitlaatbocht is verstandiger om eerst aan te schaffen..

eh eh, kijk hier heb ik wat aan :D

En die is voor de stormracer?

En ik zie ook andere coole dingen, maar hoe weet ik of die op de stormracer passen?

En is er ook een elektrische starter voor de stormracer :)

Kevin.

Heel veel past wel, je zal ongetwijfeld wel option parts hebben, en het mooiste is wel om het zelf passend te maken, als het standaard net niet past.

Je kan ook kijken naar andere 1:10 offroad wagens, veel zal waarschinlijk wel passen.

Omdat ze min of meer hetzelfde chassis gebruiken.

weet iemand wat er met Peter (powerpete) van 2brothers is?
Ik heb een aantal probleempjes met de stormracer dus ik heb hem 5 dagen geleden een mailtje gestuurd, maar niks terug gehad, 2 dagen geleden weer, maar weer niks terug...

Het duurt altijd 1 dag voordat ik iets terug heb, soms 2 maar nooit 5 dagen 8O

Want ik vind het wel zonde, want nu kan ik hem niet meer meenemen naar vakantie :cry:
Kevin.

Je zou ook kunnen proberen te bellen. Alleen uiteraard niet vandaag of maandag (dan zijn ze gesloten). Als je dinsdag nog steeds geen reactie hebt, gewoon even bellen of naar de winkel.

Dit had je overigens zelf toch ook wel kunnen verzinnen?

eehm weet je wat het probleem is, ik ben morgen op vakantie :cry: , das wel leuk natuurlijk maar geen auto mee dus...

En het is 3kwartier rijden naar bussem voor mij (en dan nog hopen dat er geen file staat)

Maar ik was er vorige keer en heb gezien hoe druk het was, dus ik stuur meestal een mailtje, en ik krijg altijd een mooie terug :wink:

Dus dit is wel jammer, maja als ik terug ben zal ik dan wel bellen...

ik had nog een vraagje, ik wacht op een onderdeeltje dus mijn auto staat nu al 2 weken stil, en de brandstof zit dus 2 weken in het tankje in de auto.

Is dit echt heel erg en moet ik het weggooien, of kan ik het gewoon weer gebruiken?

Kevin.

Ik zou zeker het tankje leeg maken, voordat je hem stil zet.

Vergeet ook niet de afterrun er in te doen!

Nitro in blik/fles weet ik veel waar het normaal bij jouwin zit, kan mits in het donker, en droog bewaard zeker een jaar mee.

Back