CAT 320D Excavator

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Caterpilar, 5 sep 2012.

1. Arjen unimog

Arjen unimog Guest

ziet er mooi uit. hoeveel weegt dit ding wel niet !

2. Szeedijk

Szeedijk

Lid geworden:
    23 nov 2012
    Wat een beestachtig mooie machine!

3. Boi

Boi

Lid geworden:
    4 jul 2010
    Mooi in detail gemaakt hoor

4. Jan de Boeff

Jan de Boeff

Lid geworden:
    6 sep 2012
    de details zien er al veel belovend uit, het totaal plaatje moet echt schitterend worden.....:rolleyes:

5. Caterpilar

Caterpilar

Lid geworden:
    6 mrt 2012
    als de olie erin zit, gaat de cat op de weegschaal :)

6. Caterpilar

Caterpilar

Lid geworden:
    6 mrt 2012
    Terwijl ik maar zit te wachten op de nog ontbrekende onderdelen om de hydraulische aansluitingen af te werken, heb ik even zitten denken hoe ik de koeling ga aanpakken.

Ik ga de temperatuur van het olie reservoir, de ventiel blok en de technische ruimte meten om dan met drempelwaarden de ventilatoren aan te sturen.

ik heb ondertussen al een testopstelling gemaakt met een arduino en een 16x2 display en 3 temperatuur sensoren. De software is reeds klaar en getest. Alles werkt mooi. Ik moet nog wel de juiste drempelwaarden instellen om de ventilatoren in automatisch in te schakelen. Dit zal nog wat experimenteren worden om de juiste temperatuur te vinden.

Nu ga ik proberen om de 16x2 display te vervangen door een kleine oled (1 inch) die dan in de cabine komt om de verschillende temperatuur zones af te lezen. En als alles werkt, maak ik een pcb-tje om van al die slordige kabels af te komen.

7. fabi

fabi

Lid geworden:
    23 mrt 2007
    De CAT is al mooi op geschoten zie ik , mooi resultaat , doe zo verder .
    Zie wel het nut niet in met de koeling , ik werkte er uren mee en nooit overhit graak zeg maar ( draaiet geen 50 BAR ) , alleen zal het tekoste komen van jou Batterij :) . Maar verder knap.

8. Caterpilar

Caterpilar

Lid geworden:
    6 mrt 2012
  9. Caterpilar

Caterpilar

Lid geworden:
    6 mrt 2012
    wie heeft er veel ervaring met de Leimbach pomp? ik heb er ondertussen olie op het reservoir gedaan. De cylinders voor de graafbak en de arm zijn aangesloten. De 2 cylinders die naar de bodemplaat gaan zijn nog niet aangesloten. Hiervoor heb ik nog flexibele buis in bestelling. Dus heb ik op het ventiel maar even een lust gemaakt op de derde positie.

2 cilinders zijn er nu aangesloten en ontlucht. in het begin kreeg is 12 bar druk. De cilinder van de graafbak komt wat traag op gang. De bovenste cylinder op de arm gaat enkel in maar niet uit....

vandaag dacht ik even verder te zoeken of ik de cylinder wat sneller kan doen bewegen... maar de pomp geeft nu max. 4 bar...

Heeft iemand dit ook al meegemaakt?

10. markioo

markioo Forum veteraan

Lid geworden:
    21 dec 2007
    heb u wel ontlucht??
    de bovenste cilinder,als u daar de slangen omwisselt en hij gaat dan maar enkel uit gaat dan is er iets met het ventiel niet goed

11. maentje

maentje

Lid geworden:
    26 sep 2011
    meschien eens probeeren het wieltje waar je servo op zit een kwart toer draaien ik hat dit ook warschijnelijk kan het ventiel niet genoeg open dat de oli niet kan verdeelt worden
    maar het probleem dat je nu max 4 bar krijgt weet ik ook geen raad me
    ik had bijn mijn kraan eerst 13 à14 bar nu heb ik maar 9à10 bar en is de snelhijd wat afgenomen heb hier ook wel probleem mee .. waar ik geen raad me weet

groeten

12. markioo

markioo Forum veteraan

Lid geworden:
    21 dec 2007
    zit er ergens een zeefje/filter tussen??
    die misschien nu iets verstopt is geraakt door vuil wat er bij de productie misschien ergens is achter gebleven en nu tegen zeefje aan zit en t verstopt/doorvoer verminderd

13. Caterpilar

Caterpilar

Lid geworden:
    6 mrt 2012
    Hallo Markioo. dat blijkt het probleem niet te zijn....

14. fabi

fabi

Lid geworden:
    23 mrt 2007
    Maentje , hebje de stelschroef voor de druk al verdraait op je pomp die durft wel eens te verdraaien . + niet vergeten , je toerental motor mag bijna niet afzwaken , de druk loopt dan snel terug bij die kleine pompjes.

op 12 v LIPO 11.1 draaien de brusless MET REGELAAR ERBIJ 12.000 toeren ( 14 bar )en op stand twee 8.000 dacht ik . de gewone motor haalt 10.000 ( 12bar) EN WERKT ZONDER REGELAAR . Maar nu hebben ze er ook eentje op 7.2 volt op de pomp , dus welke gebruiken jullie ?

Laatst bewerkt: 30 jan 2013
  15. Caterpilar

Caterpilar

Lid geworden:
    6 mrt 2012
    Ik heb de 12v versie, aangesloten op 11.1 v. Ik gebruik de 2 kanaals regelaar niet. Ik probeer morgen opnieuw om de motor in hoger toerental te krijgen. Bedankt voor de tips!

16. jeroenz

jeroenz

Lid geworden:
    5 jan 2013
    snelheid zou je evt iets dunnere olie kunnen gebruiken de doorlaadcapasitijd van je slangetjes en evt ventielen is niet groter evt vernouwingen opsporen en die groter maken
    wil ook wel is helpen
    je probleem klinkt als een ventiel wat niet helemaal goed bekrachticht word lucht is niet
    echt de oorzaak want met lucht moet hij het gewoon doen alleen gaat hij dan schokkerig

weet niet hoe het er precies allemaal uitziet op en je model maar bij de 1 op 1 zou je in
    die richting zoeken werk zelf dagelijks met veel hydroliek

gr jeroen

17. Caterpilar

Caterpilar

Lid geworden:
    6 mrt 2012
    het Werkt !!!!!!!!!

het probleem zat bij de 3 futaba S3107 servo's. Alle drie zijn ze stuk (geen kracht en oververhit). Ik hoop dat ik er nieuwe krijg van Leimbach.

Video komt er nog aan...

18. maentje

maentje

Lid geworden:
    26 sep 2011
    ik werk nu momenteel met de gewoone motor op 11 volt
    ik heb de stelschroef nog niet verdraait omdat deze nogal vast zit en kan niet goed zien als dit + schroef is of een 6 hoek
    heb wel gezien dat het gaatje voor de doorstroom mooi open is kweet ijjgelijk niet of

groeten

19. Caterpilar

Caterpilar

Lid geworden:
    6 mrt 2012
    Schroefje voor druk te regelen is een torx T7

20. Caterpilar

Caterpilar

Lid geworden:
    6 mrt 2012

Deel Deze Pagina