Zoals bij alle Bruder modellen is het ook goed nadenken hoe je de boel weer in elkaar zet. Waar moet je straks nog bij kunnen en is het allemaal stevig genoeg. Deel van het project is het bestuderen van bestaande bouwverslagen op fora en filmpjes op You Tube. Niet iedereen laat precies zien wat ie doet maar door combinatie en deductie kom je een heel end.
De bevestiging van de loopwerken aan het chassis was ook zo'n dingetje. Ik had ze al geheel gedemonteerd en wel zo dat de Bruder montage methode niet meer mogelijk was. Ik zag van iemand anders de volgende methode die me aansprak.
Het achterste deel bevestiging aan het chassis.
Dit zit nu dus met 4 boutjes vast. Dit zou voldoende moeten zijn.
Dan de wielen er met de ketting op zetten. De rolwielen (of heten ze echt idlers?) zitten met de originele asjes in de originele gaten.
Dan de buitenzijde erop.
Een deel van de lipjes is er nog en hiermee klik ik de buitenzijde dan ook vast. Dat zit al redelijk. Ter borging en zekerheid en verzekering dan nog maar 2 stukjes draadeind en een paar moertjes.
Aan de voor en achterzijde. Dit lijkt zo muurvast te zitten en blijft demontabel. Mogelijk kan ik hierin ook nog wat gewicht verwerken mocht het nodig zijn.
De ketting is op het model nogal lastig deelbaar. Op deze manier blijft het demontabel allemaal. Dat is bij een Bruder ombouw wel een dingetje om rekening mee te houden. Ook al omdat ik in 1e instantie geen rollen oid ga gebruiken. Het kan dus zijn dat ik het nog een keer moet verstevigen of deels moet vervangen.
Ik zie veel ombouwsels, ook met metalen kettingen, rijden zonder verdere looprollen etc. Ik heb op dit moment ook niet iets echt bruikbaars liggen.
Wel heb ik nog een andere idee wat ik misschien wel om kan zetten.
Nu eerst een setje regelaars erin en kijken of het een beetje wil rijden zo.