CD-scaledesigns Sopwith Snipe

beschuit_met_muisjes.jpg

De rest gaat volgen.
Vanmorgen 04:45

Groet,
Kevin

Laatst bewerkt:
Van harte met jullie dochter Kevin :new-bday:

V.w.b. onderstaande schema's; Je weet dat dit verzonnen schema's zjn door ontwikkelaars van een flightsimulator? Ze zijn wel mooi, en als je niet op authentiek wilt letten, Doen!

Maar als je het origineel wilt houden kunnen deze niet :(

Kwam deze ook nog tegen.

Snipe_181_750x430.jpg

Snipe_KDF_750x430.jpg

:banana: :zon:

Gefeliciteerd! :p

Is het je eerste? Nou, dan is het voorlopig wel afgelopen met bouwen . . . :)

Geniet er maar van. :yes:

jan.

Dank jullie allen, ze is niet de eerste maar zal er overdag mijn handen vol aan hebben.

Maar de bouw gaat ook gewoon door. :)

gefeliciteert kdz met de gezinsuitbreiding:lol:hier pakken we dr een op:proost:erg mooi draatje ik blijf je volgen kdz:yes:

mvgr johan snijders

V.w.b. onderstaande schema's; Je weet dat dit verzonnen schema's zjn door ontwikkelaars van een flightsimulator? Ze zijn wel mooi, en als je niet op authentiek wilt letten, Doen!

Maar als je het origineel wilt houden kunnen deze niet :(

Zo ver had ik nog niet gelezen. Deze gaan het dus niet worden.
Moet wel een originele worden.

Vandaag weer lekker bezig geweest.

Alle wingspars op maat gemaakt en 84 wing riblets voorzichtig klaar gelegd. En alle vleugelribben geschuurd en op tekening droog gelegd.

Zal vanavond weer even wat fotootjes maken van de ondervleugels in aanbouw.

De romp heb ik even laten liggen. Moeten nog aardig wat schaal details op worden aangebracht, maar vind dit fijner werken als ik wat meer Snipe model heb i.p.v. een vierkante romp met wat tringers. Vooral om een goede kijk te hebben op wat waar moet aan de hand van diverse originele foto's.

Vanavond dus weer een foto update'je.

Gr,
Kevin

Zoals beloofd hier wat fotootjes.

SV500003%20%286%29.JPG

SV500005%20%285%29.JPG

SV500010%20%283%29.JPG

SV500012%20%282%29.JPG

SV500014.JPG

SV500015%20%282%29.JPG

Begint al weer aardig vorm te krijgen.

Straks andere onder-vleugel en dan de bevestiging van de vleugel struts, maken.

De rest volgt zoals gewoonlijk..

Groet,
Kevin

Laatst bewerkt:
:offtopic:(Overigens is die Hawk die je nog hebt liggen ook een mooi ding, zeg! (All time favourite . . .) Staan mooie dingen over op YouTube!)

En maar weer :ontopic:

jan.

Is zeker een leuk ding, schiet nog niet echt op, maar zal best een leuk vlieg beeld geven als hij een keer de lucht in gaat.

Trouwens weer bezig met de andere onder vleugel. En Ailerons.

Foto's volgens zoals gewoonlijk weer snel.

Gr,
Kevin

Mooi project ben je aan het bouwen en trouwens gefeliciteerd met de geboorte van je dochter.
Voor de vering van je staartwiel is de kans natuurlijk erg groot dat het rubber uit gaat drogen. Misschien een echte veer erin zetten zou het kunnen oplossen.

Oja, graag nog eventjes reactie op mijn pb.

Zoals beloofd,

Vermaak ik een ieder trouwens nog? of zijn er al op of aan merkingen of misschien wel verzoekjes?

Een hoop riblets :schrik: en de andere ondervleugel, ruwbouw.

SV500023.JPG

SV500021.JPG

SV500022.JPG

SV500024.JPG

SV500026.JPG

Singularity: je hebt Pb terug.

erg leuk projekt en je bouwt ook erg netjes kds:yes: wat voor n moter ga je gebruiken ben je daar al uit de saito 62 is n zeer goede keuze denk ik:wink:

mvgr johan snijders

Laatst bewerkt:
het zal wel optisch zijn maar het lijkt wel of de romp een lichte afwijking naar links heeft
( of ben ik nou een z***erd)

het zal wel optisch zijn maar het lijkt wel of de romp een lichte afwijking naar links heeft
( of ben ik nou een z***erd)

ik denk dat je je verkijkt op de vleugel meschien:yes: want die zit neem ik aan nog niet vast op de romp dus staat hij meschien op de foto niet geheel recht:wink:

mvgr johan snijders

ik denk dat je je verkijkt op de vleugel meschien:yes: want die zit neem ik aan nog niet vast op de romp dus staat hij meschien op de foto niet geheel recht:wink:

mvgr johan snijders

Klopt helemaal, zit inderdaad nog niet vast, als ik zo kijk lijkt het ook wel een beetje, maar denk dat we optisch in de maling worden genomen door het elastiek in het midden van de romp.

Rechter dan recht op de mm naukeurig op mn werkbank. Dus hoop dat het niet aan het torderen is. :???:

Ik denk eerder dat het door de vervorming van het beeld komt wat veroorzaakt wordt door de groothoekstand van je lens van de camera. Of Kevin moet zijn parket ook krom hebben gelegd ;)

Niets mis met het model dus ;)

Novilon is lastig scheef te leggen, dus denk dat Teus wederom gelijk heeft, haha.

Zal vanavond weer even een foto update'je geven.

Back