Ook simpel, aan te passen aan v-vorm vleugel en grootte model. Op statief zodat je makkelijk onder de vleugel het zp kuntaflezen. Zeer precies. Henk IMG_20170516_133117 door HBZWEEF geplaatst op 16 mei 2017 om 13:47
ik had het nog eenvoudiger opgelost. De vleugel is met twee schroeven vast gemaakt. Tussen de schroeven had ik een dun draadje vast 'geschroeft'. Dus om een schroefje wikkelen, dat schroefje vast draaien. Dan hetzelfde bij het andere schroefje, alleen dan even uitkijken want je draait of het draadje losser, of vaster. Dat is even pielen. Dan een het draadje door een paperclip halen. Als je dan op de bovenkant streepjes zet met afstanden kan je het netjes aflezen. Als je een foto wil kan ik die vanavond wel even maken.
Yep, had ik ook op mijn snipe. Enige probleem is dwarsbalans. Die hoeft bij een Dlg niet perfect te zijn. En als ie dat niet is, werkt dit niet goed. Als je een vast cg hebt, kun je ook overdwars een draadje vastmaken. Dan heb je dat probleem niet. Moet je wel twee gaatjes in je vleugels schroeven. Aouch. Ik heb het wel gedaan.
Heb Die centrage ballence ontvangen en getest is heel gemakkelijk , gedaan met uitwegen en afstellen van weegschaal. Bedankt voor tip Kristof
Ik balanceer m'n vliegtuigen gewoon op me vingers. Dan kan je zelf voelen of de staart te licht of te zwaar is. Werkt voor mij het allerbeste. Ik doe wel een smal stukje tape op de plek waar het CG zou moeten zitten.