Chainlink UHF

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door sven, 7 apr 2011.

1. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Als je niets doet kan je het ook niet fout doen.
    edit: wat ik bedoel te zeggen is dat je je teveel laat leiden door anderen in de hoop de perfecte fpv kist te krijgen, maar die bestaat niet.

Zucht, steun, kreun, facepalm...
    Dat is voor alle 2,4GHz RC systemen hetzelfde!

Laatst bewerkt: 7 apr 2011
  2. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Ik zou zeggen koop de eerste beste futaba ff7 met een corona rp8d ontvanger. Zeker 2km en nog veel meer bereik.

3. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Dat is de combo waarmee ik ooit aan RC begonnen ben en uiteindelijk ook tegen de 2km heb gehaald zonder noemenswaardige problemen.

4. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    Sven, ik wil je frsky ontvanger (alleen met telemetrie) wel overnemen.

Vergeet niet dat het best wel leuk en spannend is om meer dan een kilometer weg te vliegen maar bedenk wel dat je eigenlijk een circel kan vliegen van 2 kilometer!...Als je die rond vliegt heb je al 6,3 kilometer gevlogen.!

MVG. Robert.

Laatst bewerkt: 8 apr 2011
  5. wiebe

wiebe

Lid geworden:
    5 feb 2003
    Sven .
    Het is niet dat je iets niet goed doet ,ik probeer alleen je te vertellen dat het allemaal niet rozengeur en maneschijn is .
    En je wilt alles wat de meenste doen in stapjes [ik wel dan ]in 1 keer doen.

Lees op rc groups ook even hoe lang mensen moeten wachten op een uhf zet.
    En de problemen die ze er mee hebben .
    Er is maar 1 zet/maker waar je nooit een verkeerd woord over hoort .[De maker dan ]
    De zet heb ik en ben er erg over tevreden.
    Maar ik had dan ook alles gekocht wat zeker niet stoorde op uhf .

babystapjes babystapjes babystapjes

Groeten Wiebe.

6. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Als het zaakje er na 100 meter opeens mee ophoud omdat het een onbetrouwbare reikwijdte heeft, kan ik in babystapjes de sloot over om hem te gaan halen. ;) Lijkt me ook niet zo leuk eigenlijk.

En waarom zouden mensen zo lang op zon set moeten wachten?
    Als het op voorraad is, dan koop je het toch gewoon?

7. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Als je het zelf getest zou hebben, dan zou je weten dat dat onzin is.

8. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    Sven....frsky telemetrie geeft je eerst een waarschuwing...die houd er niet zomaar mee op, dan moet je heel wat voor verder vliegen. Dat kan je gewoon niet onbetrouwbaar noemen.

Niet zo snel in paniek raken.

MVG. Robert.

9. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Tsja die telemetrie heeft blijkbaar geen enkel nut meer bij FPV vliegen. Ik lees steeds maar dat die telemetrie helemaal van het padje af gaat zodra er een videozender tegenaan staat te brullen die het return signaal verzuipt. En was jij dat niet robert? Na 100 meter gewoon helemaal niks geen ontvangst meer met frsky?

10. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Snap dan dat in dat geval ELK 2,4GHz systeem het niet meer had gedaan.

Maar gebruik lekker Assan, daarmee haal je vast wel de 2km afstand op 10 meter hoogte met een 1,3GHz video zender. Ga het eens testen zou ik zeggen, o wacht...

11. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Mijn assan haalt de 100m wel, enkele Frsky sets blijkbaar niet, dus misschien ook de mijne niet.

En zeg, als het zo vriendelijk moet... laat het dan.

12. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Sven,

Je hebt deze telemtrie nu ingebouwd zitten, dus er is nog geen nood om naar andere dingen te gaan kijken. Juist de telemetrie functie geeft jou tijdig bericht wanneer het te laat is. Da's nou juist zo mooi!
    Ook ik haalde in het begin maar een magere afstand. Wel heb ik meerdere keer duidelijk gemaakt dat dit om een mini quadje ging welke vol was geduwt met regelaars en FPV apparatuur.
    Nu heb ik de ontvanger in het midden van mijn DIU zitten, en kan pak hem beet zo'n 600meter ver vliegen. Mijn antenne van de module in de tx zit dan deels achter het schermpje, wat goed was te zien op de meeting.
    Zo zie je maar, bijna het dubbele aan bereik door de ontvanger in een ander kistje te zetten, weg van storingsrotzooi. maar ach, da's nooit anders geweest, dat werkte vroegââh ook al zo.

Ofwel, je hebt dit nu, het werkt, je hebt het nog niet opgebalzen:D dus ga hier lekker mee vliegen. De zender bericht je direct wanneer de verbinding zwak is en het dus tijd is om om te keren. Ben je toch niet tevreden dan pas bouw je wat anders.

Dus, laten voor wat het is, je hebt het prima voor mekaar met die telemetrie. Ik heb inmiddels veel dingen geprobeerd, en vlieg heerlijk rond met de Frsky! Het voldoet aan mijn wensen, dus vast ook aan de joue.

Ps, vandaag een mini groundstationnetje gebouwt:). Gewoon een ontvanger en een accu in een tasje. Die hang ik om mijn nek, plug hem aan de zender, en vlieg zo de okto lekker FPV'end rond. Zo ben ik lekker portable!

Op de tx een kleine Robert Musters dipool, en voor het beeld een 23euro schermpje van Ebay.

In deokto een 200mW 1,3gHz tx, met een inverted-vee.

Dat werkt super! Ik heb een flinke cirkel gevlogen ( zo'n 600 meter van me vandaan) en dat ging prima.

Robert, je Dipool werkt fantastisch! Ik heb deze heel mooi kunnen vergelijken met die lompe omni die je er altijd bij krijgt. De Dipool is een AB-so-lUte winnaar! Hij gaat veel beter om met het bochtenwerk, en het beeld blijft veel sterker. Ongelooflijk dat zo'n stukkie draad zoveel kan veranderen.. De inverted-vee i.c.m. met de dipool op de ontvanger lijken goed op mekaar afgestemd..

Laatst bewerkt: 8 apr 2011
  13. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Als je onzin blijft verkondigen tja...

Je beweert dat jouw Assan in dezelfde test verder was gekomen, en dat is grove onzin want dan moet je exact dezelfde omgevingsvariabelen hebben om dat uberhaupt te kunnen testen.

14. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Ga toch vliegen!

Leuke woordspeling, maar ik sta achter welke kant je het ook oppakt ;)
    Maak een keus, en maak babystapjes! In plaats van alles te beredeneren, en weet ik veel wat , wat je nu afhoud van dat wat je toch als (deel)hobby hebt, HET fpv vliegen....

15. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Kan niet, want hij is zuinig op z'n spullen ;)

Gemiddeld aspirant fpv vlieger kan jaloers zijn op de berg spullen die Sven om zich heen heeft verzameld.

16. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Niet zo zeuren baggus, wat kan ik eraan doen als er iemand zijn piper door mijn nieuw gebouwde model heen douwd, wat kan ik eraan doen als de boel weer eens niet op voorraad is, wat kan ik eraan doen als mijn maandagmorgen bril het na 3 keer begeeft? Ik doe mijn best om te beginnen maar alles zit tegen. Over onzin uitkramen gesproken, NUL begrip heb je.

Waarom zou ik frsky behouden naast mijn assan module, als die 5km verhalen ZEER grote uitzonderingen zijn en 100 meter ook voorkomt. Daar schiet ik niets mee op, assan heeft OOK reviews die 6km beweren, maar ook daar kan ik niet op rekenen. Bijde setjes zijn gemiddeld 1km veilig te vliegen. Het heeft het geen zin ze allebij in mijn zender te laten zitten, dus kan er net zo goed een plaatsmaken voor een UHF set. Misschien niet nu, maar ooit.

Ik wilde gewoon weten hoe de 200 dollar kostende chainlink set het houd naast bijvoorbeeld dat 500 dollar setje van scherrer. Waarom maak je daar nu zon hoop bombarie over? Mag ik dat niet vragen ofzo omdat het je niet aanstaat?

17. Bernie

Bernie

Lid geworden:
    30 jan 2006
    Vaak is goedkoop duurkoop.

18. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Zeiden ze dat toen ook niet over assan toen die nog nieuw op de markt was? ;)
    Chainlink is misschien wel de Assan onder de UHF systemen, goedkoop maar best te pruimen.

19. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Dan had je die vraag in je eerste post moeten zetten. Zonder die paar zinnen nonsens over FrSky.
    Even in de herhaling:
    Dat verhaal met die piper en/of die bril kan je niets aan doen.
    De manier waarop je vragen stelt hier wel.

Als je met FrSky 100 meter haalt zal Assan het in dezelfde omstandigheden niet beter doen, het is namelijk biede 2,4GHz 100mW. Waarbij Assan geeneens frequentie hopt om beter met storing om te gaan.

Chainlink is net zoals alle UHF RC systemen die ik tot nu toe heb gezien geen inbouw module maar een module voor op de trainer poort.
    Dit zodat het in een metalen kistje kan worden gestoken zodat het niet stoort op de ingewanden van je zender.

20. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    1. Het was geen nonsens want het is op dit forum te lezen dat frsky soms debiele dingen doet. Volgens mij heb je aandelen bij dat bedrijf.. :roll:
    2. Assan hopt dan niet, maar heeft ook geen dubbel uitgegeven ID's (jaja is al gefixt blabla)..
    3. Inbouwen/opbouwen, lekker belangrijk.

Deel Deze Pagina