Chevy G20 uit The A-Team

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Robbie TPC, 13 jan 2010.

1. mark

mark Guest

Nee, juist niet.

Bespaart ons weer werk om onze tafel te ontdoen van alle kwijl.

2. RCW

RCW

Lid geworden:
    25 jan 2009
    Bakje eronder houden en er vooral van uitgaan dat het 't waard is;)

Ben benieuwd verder, want een mooi project..

3. Robbie TPC

Robbie TPC Forum veteraan

Lid geworden:
    17 apr 2007
    Morgen heb ik m'n camera weer terug, zaterdag en/of zondag komen de eerstvolgende update's :yes:
    De camera had een probleem met scherpstellen, dat probleem had ik ook toen ik hem net had gekocht alleen toen zat er nog garantie op. Nu laat ik hem via een vriend maken.

4. Robbie TPC

Lid geworden:
    17 apr 2007
    We zijn weer back in business.

Bezig geweest met de achterkant van de wagen, ik heb het nummerbord en achterlichten weg geslepen met m'n Dremel,

Vervolgens het zaakje geplamuurd en daarna weer schuren :bad-words::bad-words:

De scharnieren erop geplakt met epoxy en nog een alu handgreep gemaakt voor de achterdeur,

De achterkant in de spuitplamuur gezet, er komen nog wel twee nieuwe achterlichten die ik nog eruit moet halen,

Nu richt ik m'n pijlen even op de verbreding van de spatborden, daarna de voor en achterbumper maken.
    Morgen de next update :yes:

5. Catweazle(c)

Catweazle(c)

Lid geworden:
    20 okt 2007
    Hé Rob,
    ziet er weer goed uit. Mooi strak werk.

Maar een ideetje, waarom maak de de achterdeuren niet werkend?
    Kan je later van paskomen als je eventuele electronica wil gaan aanbrengen.

6. Robbie TPC

Lid geworden:
    17 apr 2007
    Dank je wel Ruud, ik heb er aan zitten denken om een achterdeur of de zijdeur werkend te maken, leek me wel leuk om Hannibal of Murdock tevoorschijn te laten komen,

Aan de andere kant, het gaat wel ten koste van de integriteit van de body. Ik wil met deze auto een beetje gas kunnen geven zonder dat ik me zorgen hoef te maken dat Hannibal of Murdock eruit vallen :-D Ook vind ik dit model een beetje klein voor zo'n modificatie, als het een 1/10 model was geweest had ik het waarschijnlijk wel gedaan.

Ondertussen het alu voor de verbreding van de spatborden in de juiste positie gebogen, morgen weer lekker kliederen met polyester om het af te werken,

7. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    hoe breed is de kap als ik vragen mag? mogelijk dat deze gelijk is aan de schaal van de rastar autotjes.

verder ziet het er weer geweldig uit ;) heb het topic compleet gemist.

8. Robbie TPC

Lid geworden:
    17 apr 2007
    Dank je wel, de kap is nu ongeveer 150 mm breed.

Vandaag het aluminiumwerk voor de verbreding afgemaakt, om de twee alu strips in elkaar over te laten vloeien heb ik 1 mm dik alu gebruikt, tenminste alleen voor de voorkant van de wagen.
    Het alu lag in m'n tuin en zat vastgevroren in een bak, terplekke maar een stukje afgezaagd :)

Eerst een beetje puzzelen en tekenen voordat het stuk uitgezaagd kan worden,

Ik heb het uitgezaagde stuk omgebogen zodat hij vastgeschroefd kan worden in de body, de twee alu stukjes verbinden het geheel aan elkaar.

Om het achterste deel aan elkaar te verbinden heb ik een L-profieltje op maat gezaagd,

De delen heb ik aan elkaar gelijmd met grijze epoxy, vervolgens knijpers erop gedaan zodat het kan drogen.

Het L-profieltje valt in het verlengde deel van de body, geeft ook extra steun voor dat deel van de body,

Het voorste deel heb ik eerst vastgeschroefd in de body zodat hij op z'n plaats blijft, daarna weer lijmen en klemmen,

Nu een nachtje laten drogen, en morgen aan de slag met polyester :yes:

9. NiTrO

NiTrO

Lid geworden:
    1 dec 2002
    heel knap!!!

10. RCW

RCW

Lid geworden:
    25 jan 2009
    Het ziet er weer geweldig uit. Knap bedacht om op deze manier de spatborden uit te bouwen.

Vraagje..Is het niet handiger om de spatborden pas definitief uit te bouwen als het chassis bekend is? Dan is er nog te smokkelen met de maatvoering. ;)

11. mark

mark Guest

Rob doet natuurlijk niet aan smokkelen, hij is gewoon een legale auto bouwer :p.

Ziet er weer netjes uit !!

12. RCW

RCW

Lid geworden:
    25 jan 2009
    Had het kunnen weten:confused:;)

13. Robbie TPC

Lid geworden:
    17 apr 2007
    Dank jullie weer wel :thumbsup: Het chassis word aangepast aan de body, anders kloppen de verhoudingen niet meer.

De lijm heeft een nachtje goed kunnen drogen, het alu deel weer los gehaald van de body en bijgevijld.

Bij de verbreding heb ik twee gaatjes geboord zodat het polyester brouwsel pluggen gaat vormen in de gaatjes, tevens het alu met ruw schuurpapier bewerkt voor een optimale hechting.

Voordat ik aan de slag ga met de poly heb ik de body een stukje afgeplakt, daarna heb ik de body/randen ingesmeerd met vaseline.

Het alu deel heb ik weer aan de body geschroefd en vervolgens het zwarte polyester brouwsel aangebracht.

Het plakband heb ik verwijderd voordat de poly uitgehard is, zo komt een mooie lijn die hier en daar nog wat bijgeschuurd/geplamuurd moet worden.

De vaseline heeft ervoor gezorgd dat de poly niet aan de body gaat hechten, het geheel kan er netjes vanaf gehaald worden, nu weer schuren en plamuren.

Volgende update, asap :yes:

14. Robbie TPC

Lid geworden:
    17 apr 2007
    Kleine update.

Ik kon niet wachten om te beginnen met het spuiten van de wagen, moet nog wel een paar gaatjes boren voor de lichten op het dak.
    Ben niet zuinig geweest met de verf, lekker dik zonder druipers,

De zijdeglans verf vond ik toch nog iets te glossy overkomen, daarom heb ik met een lichte nevel gelijkmatig over de wagen gespoten (nadat de eerste lagen stofdroog waren) zodat hij iets matter word,

Voor de afwerking van de verbreding ga ik (weer) gebruik maken van het alu profiel met een ribbeltje, eerst nog opmeten/aftekenen en dan afzagen.

Zo snel mogelijk de volgende update :yes:

15. xxsanderxx

xxsanderxx

Lid geworden:
    23 okt 2009
    ziet er echt super mooi uit.
    we wachten weer tot volgende update.

gr Sander.

16. SCRT Pilot

SCRT Pilot Guest

Echt mooi, zo kan ik niet bouwen.

Als ik mag kiezen zou ik Hannibal eruit laten komen, memorial van is het dan.

17. Robbie TPC

Lid geworden:
    17 apr 2007
    Dank jullie weer wel mannen :worship:
    Een memorial van, een ode aan john 'Hannibal' Smit :) Mijn volgende project (een boot) word wel min of meer een ode aan een overleden acteur, daarvoor moeten jullie komende tijd het forumdeel Bouwverslagen Schepen in de gaten houden :yes:

Zojuist het antraciet/gunmetal aangebracht, op de foto komt het antraciet wat licht over (lichtreflectie van buiten) maar is in het echt wat donkerder,

Straks de rode lijn aanbrengen.

18. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    oke, zoals gewoonlijk weer heel mooi!!! en zou je een linkje kunnen plaatsen als je aan die boot begint?

19. Robbie TPC

Lid geworden:
    17 apr 2007
    Dank je wel, ja ik zal op dit draadje een linkje plaatsen als ik een bouwverslag heb geopend bij de schepen :yes:

Het rode lijntje zit erop, wel een hoop afplakwerk,

Het afplakken van de neus was lastig omdat er veel hoeken en gleuven zitten, al met al is hij goed uit de verf gekomen,

De verf moet nog even goed drogen daarna kan ik de lijn hier en daar wat bijwerken, verder vind ik (al zeg ik het zelf) dat de body er goed uit ziet, dit word echt een Bad Ass wagen voor iemand met een Bad Attitude :D

Next update, zo snel mogelijk.

20. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    tiens, heel de van is toch zwart? Is de kleur boven de rode streep anders bij de echte?
    Mooi werk.

Deel Deze Pagina