China verbiedt airmail van lipo's

Discussie in 'Model elektronica' gestart door bdoets, 1 jun 2010.

1. Bas roR

Bas roR

Lid geworden:
    2 aug 2008
    Ik hoop dat hij gelijk krijgt :)

2. hansdkru

hansdkru In Memoriam

Lid geworden:
    17 jan 2005
    ;)Hoi Julius,

Het bedrag is net geen 50 euro, en dat is ook de prijs die er op staat, dus dat kan geen probleem zijn.
    Ik begreep dat vooral de nederlandse douane nog al eens erg vertragend wil werken, is er een modes om dat te versnellen?

Groet Hans
    ;)

3. Matanza

Matanza

Lid geworden:
    22 apr 2007
    Heb ik idd gezien. Maar zoals ik al aangaf staat er in dit draadje ook iemand die (een kleine week geleden) met Support chat heeft gebabbeld en deze ontkende dat dit mogelijk was. Uit mijn gesprek met de support chat kan je ook afleiden dat ze het zelf (ng) niet weten. Ook staat er op de website van HK er niks over vermeld... Nuja, ik ga gewoon proberen een zien wat ze zeggen (wel na mijn examens ;) ) Ik laat dan wel iets weten of het gelukt is.

Grtz Matanza

4. 3w_flyer

3w_flyer Guest

Dan maar even de proef gedaan, had toch nog een paar lipo's nodig, bestelling is gedaan, betaald en bevestigd.

5. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Anders ik wel:)

6. plane-addict

plane-addict Guest

Ik geloof dat ik ergens op de Hobbyking forums las dat ze nu zo veel mogelijk via Singapore verzenden. Kost geloof ik een dag extra.

Degene die grote packs besteld hebben maar niet weten of hun bestelling wel door komt: Neem kontakt op met Customer Service. Op de volgende pagina is gedurende de openingstijden van HK een link aanwezig waar je met een medewerker kan chatten: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Contact Details

7. Bas roR

Bas roR

Lid geworden:
    2 aug 2008
    Er staat nu deze tekst op de account pagina:

8. ZamBeZi

ZamBeZi

Lid geworden:
    30 aug 2005
    Het probleem wordt groter; dit staat op de site van Aircraft-world (Japan!):

LIPO SHIPPING ADVISORY!
    Early in April we were told by Japan Post that they would no longer allow battery shipments. We appealed, but lost. In order to continue LiPo shipments, we have made a volume contract with FedEx, at very good prices. It will take some weeks to modify our website, such that a FedEx shipping option (only) is shown when/if your order contains batteries. In the meantime, please choose the "EMS Post" option for orders which contain batteries. Depending on location, we may be able to give you a small refund for some of the EMS charge, or we may need to send an email requiring an additional amount for FedEx shipping. You may return email to us authorizing the additional charge, if any, or cancel the battery portion, or ask that batteries and other items be shipped separately, each via lowest cost method available.

9. Zjeraar

Zjeraar

Lid geworden:
    20 jan 2007
    Ik kreeg zojuist bericht. Mijn pakket is verzonden. Als ik in m'n account bij mijn orders kijk, zie ik naast m'n order een track&trace code, met daarnaast een link naar singapore speedpost. 'k ben benieuwd hoe lang 't gaat duren, want in het bericht dat ik kreeg stond dat 't tot 45 dagen kon duren :eek:

10. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Waar een wil is... ;)
    Ze vinden er wel weer wat op.

11. Carno

Carno

Lid geworden:
    10 aug 2009
    Vandaag twee sets saddlepacks 5200mAh binnen gekregen besteld op 27 mei op eBay bij dinball(rcmart)
    Gewoon via hongkong post nog geen twee weken later binnen. :confused:

12. plane-addict

plane-addict Guest

Dit staat nu op mijn account pagina van Hobbyking:

13. 3w_flyer

3w_flyer Guest

en vandaag aangekomen.

14. bdoets

bdoets Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    6 aug 2006
    Wat... in vier dagen????

15. 3w_flyer

3w_flyer Guest

vanuit duitsland
    is trouwens geen record, vorige maand de ene dag besteld, volgende dag aan de deur. Nu zat er een weekend tussen

16. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Iemand verkondigd met veel lawaai het einde van ons modelbouw luilekkerland,
    meteen flinke paniek in de tent en uiteindelijk stelt het geen hol voor.

Humor. :thumbsup:

Laat je niet gek maken mensen, gewoon door kachelen.

Laatst bewerkt: 8 jun 2010
  17. knife-edge

knife-edge

Lid geworden:
    11 jan 2006
    :)Ik heb juist eens gekeken wat bijvoorbeeld een bepaald lipo-pack kost via DE Warehouse bestelling of gewoon uit Hong-Kong...

Het betreffende pack is een Turnigy 5000 6S 30C..
    Er zit een verschil van 9 dollar in ( Pack via DE warehouse is dus " slechts " 9 dollar duurder, maar is ook sneller hier....

18. bdoets

Lid geworden:
    6 aug 2006
    Ik mag het hopen. Dat een bestelling uit Duitsland er snel is heeft niks met de problemen bij HK post te maken. En ik vind HobbyKing een prima zaak, maar als zij zeggen dat de problemen nu voorbij zijn... dan wil ik toch eerst nog even mijn bestelling zien.
    (ik had jammergenoeg wat dingen nodig die in Hamburg niet verkocht werden....)

19. knife-edge

knife-edge

Lid geworden:
    11 jan 2006
    Bestel je via DE Warehouse zo 3 packs, blijft de verzending nog dezelfde.
    Dus achteraf bekeken maak je geen winst met bestelling bij DE Warehouse en géén geklooi met douane....

Laatst bewerkt: 8 jun 2010
  20. bdoets

Lid geworden:
    6 aug 2006
    Wat betaalde je aan verzendkosten? Want dat moet ook leuk schelen, daarmee haal je denk ik een deel van het prijsverschil weer terug.

Deel Deze Pagina