cilinderkop novarossi s21

Kan iemand hier mij vertellen hoe ik aan zo'n colinderkop kom ?
Op het motortje staat alleen nova en s21
Zit met 6 boutjes vast en heeft een "turboplug" ?
Via internet de verkeerde gekregen, andere modelbouwzaak had geen idee hoe je er aan moest komen......
 
Een Novarossi met 6 bouten? Tel nog eens goed want naar mijn idee moet dat er 4 zijn.

Maar alle koppen zijn zo'n beetje hetzelfde. Op dit moment zijn er verlaagde koppen en koppen voor dikkere verbrandingskamers maar van alle goedkopere Nobarossie modellen zoals de Basic series en de oudere modelen zoals een NovaMega en de RB C5 en eerdere modellen gaan prima passen.En zijn ook los te koop.

Ik heb denk ik nog wel wat RB koppen liggen.
 
Helaas, 6 bouten, de kop die ik had besteld heeft er ook 4.
Nou dacht ik dat wel aan te kunnen passen, maar hij steekt ook veel verder uit bij de verbrandingsruimte.
Zal er anders morgen wel een foto van maken.

Ik ben trouwens niet zeker dat het een novarossi is, er staat dus wel nova op.
Ben zelf een absolute beginner op Rc gebied.
 
Oudere picco's hebben 6 bouten en de Sirio 2003WCR hebben 6 bouten welke overigens ook als S21 kwam

Sirio engines thread - Page 184 - R/C Tech Forums
Hier de Collari versie op een paar foto's, opvallend aan deze motor is dat de cilinderbus ook weer vastgeschroefd zit en 1 geheel vormt met de koelribben. Deze koppen gingen idd nog wel eens kapot.

Maar Nova komt niet voor op dir motor maar mogelijk zit er een nova carburateur op.
 
grappig, moet het een hele apparte productie geweest zijn.

Het enig wat te doen is is een bestaande kop pakken en die tot 6gaten boren
 
Heb de motor een paar jaar terug ook gereden, was een hele snelle 8 poorter speciaal voor offroad ontwikkeld.
 
Plaatje van het monster.
Achteraf gezien staat er ook gewoon 421b op de kop.
Laat er iemand met verstand naar kijken.
Grote kans dat ie beyond repair is.
Hoewel ik best het bedrag van een nieuwe motor in deze zou willen steken.
Meer moet t niet worden iig.
Dank voor de tips !

IMAG0004.jpg
 
Motortje in de ultrasoonbak gegooid, gespoeld met brandstof.
Na het reinigen ging ie niet door de bovenste helft van de cilinder.
Na flink nitro erin uiteindelijk wel, cilinder/zuiger goed dus ?
Daarna zonder plug het plafond nat gemaakt.
Daarna met plug en lopen !
Wat loopt zo'n blokkie zeg, niet te vergelijken met de infinity die op de andere kar huist.
Morgen proberen af te stellen, en hopen dat ie heel blijft.

Dat was wel met nieuwe motoren in de startbox.
Met de originele mugen motoren was dat bijna niet te doen, en uiteindelijk een nieuwe paus ? ?
 
Back
Top