motor end points en op nieuw kalibreren. denk ik.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
[emoji1] thanks. garage is altijd fun. Het is moeilijk maar leuk als het allemaal goed gaat.
Yup de laatste fixes zijn toch een success
Let wel op de rates moeten wat lager op deze. Flips en rolls gaan wat sneller dan met de andere pid controllers.
yup....setup verschillen kunnen enorm veel invloed hebben.Vandaag voor het eerst met mijn nieuwe motortjes gevlogen (multistar elite 2300Kv ipv banggood ZMR 2400Kv) op de hei. Mijn hemel wat een wind! erg lastig reageren op vlagen. btw, PID 1 (rewrite)
Wat mij heel erg opviel, is dat de quad vreselijk bibberde, 5 a 6x per seconde oscillatie. De vorige motortjes hadden hier totaal geen last van met dezelfde pids, terwijl ik de nieuwe toch beter acht. Nu inmiddels de P naar 4,5 ipv 6,5 de rest stock. en dat vliegt een stuk beter. Eigenlijk geen oscillaties meer. Hoe kan dit? Is het mogelijk om te tunen zonder D en I term. Dus beginnen met P, dan I en dan D? Kan je ook alleen met P en I vliegen zoals het KK bordje. (of heeft deze een niet instelbare D, maar rekent er wel mee.)
Maar wel heeeeeerllijk lopen janken over de hei. Waren mijn eerste "speed" runs met een beetje vertrouwen. De poor man's voltage alert werkt als een dolle! ledje op warning onder de cam, rode flitsen in je beeld betekent lipo leeg!
Op 1 fpv blackout ( no pun intended lol ) na geen crashes. (vriend vloog met andere gekke quad en ik had ineens 2sec geen beeld). Tijdens het poweren van de andere quads krijg je ook een goede glitch iedere keer.. spannend hoor, maar minder fijn. Samen met een maat van me dezelfde ervaring, maar ook beiden beschadigde antenne en goedkoop. Er komt nu degelijk spul aan.
Mooie recovery van die pijler! Flips en rolls doe ik voorlopig uitsluitend tijdens landen :help:
zeg ik het trouwens goed als ik zeg:
De P moet zo hoog mogelijk, maar laag genoeg
en de I moet zo laag mogelijk maar hoog genoeg?
what about de D....
ik heb mijn pid controller op 2 gezet, nu is mijn vraag wat de juiste waarde kan zijn voor de looptime.
ik een mini 250 quad, ztw mantis 12amp esc met standaard simonk. en 5x3 femcam props. mischien dat iemand dit zo weet zonder dat ik het wiel opnieuw moet uitvinden?
groet van ed
wat bedoel je motor end points?motor end points en op nieuw kalibreren. denk ik.
Ja die had ik gezien maar ik zoek een optie als ik update dat ik dan mijn modes en instellingen zoals relemetry en vbat terug kan zetten[emoji6]
Verstuurd van mijn SM-N9005
Inderdaad Dump in de CLI
En dan plak ik het in een tekst bestandje met een nuttige intro: altijd handig als je de naze moet vervangen bv
Hallo allemaal,
Ik ben Joost en heb mijn eerste multirotor gebouwd mede door veel te zoeken en te lezen op dit forum. Ik ben alleen tegen een probleempje aangelopen.
Ik heb een flip 260 frame met Naze32, ZTW mantis 12A ESC, Cobra cm2204/1960 motoren. Als FPV setup gebruikt ik een 600TVL camera met ImmersionRC video Tx en een minimOSD.
Ik heb van de week de OSD aan de praat gekregen en RSSI met softserial aan de praat gekregen zoals een aantal pagina's geleden is besproken.(dat was allemaal goed te volgen, dank daarvoor) Nu heb ik het volgende probleem...
Wanneer ik verbinding maak met de naze dan begint de pieper te piepen en stopt niet meer... 3 korte piepjes...1 seconde stil en dan weer 3 korte piepjes enz enz.
Ik kan op dat moment wel gewoon de naze benaderen via cleanflight.
Op het moment dat ik een lipo aansluit stopt het piepen maar kan ik de naze niet meer via Cleanflight benaderen.
Het ding vliegt wel gewoon goed en alles lijkt gewoon goed te werken...behalve onjuiste RSSI info (maar ik weet niet of dat een ander probleem is)
Heeft iemand een idee wat dat de oorzaak zou kunnen zijn en hoe dit op te lossen....of is het gewoon een low voltage alarm??
Groetjes Joost