CleanFlight Ervaringen

Als je hem aansluit via usb wel komt dat usb 5v out is van je source
Dat begrijp ik, maar waarom krijgt mn receiver wel stroom, en de naze niet.

De naze geeft de stroom aan de reciever maar lijkt zelf de stroom niet te pakken.. (Connectie tussen pins en "naze" defect?)

Laatst bewerkt door een moderator:
Krijgt ie geen stroom van je regelaars
Ik begrijp je niet.

De dys 20A geven geen stroom. Met alleen de plus en min aangesloten van de 5v out (diatonePDB) naar de naze, en de naze naar de reciever.

De reciever krijgt stroom vanuit de naze. maar op de naze branden geen leds. De 5v out kabels geven daadwerkelijk 5.xx volt out. gemeten met een volt meter. (logisch anders zou mn reciever ook geen stroom krijgen)

Heb al vaker gelezen dat die 5V aansluiten op de Diatone PDB niet goed werken. De 'echte' elektromannetjes vinden dat het niet netjes gedaan is.. Heb er verder zelf geen verstand van.

Maar levert die 5V aansluiting wel genoeg Ampère? Trek de ontvanger er eens af en probeer dan de Naze eens op te starten.

Heb al vaker gelezen dat die 5V aansluiten op de Diatone PDB niet goed werken. De 'echte' elektromannetjes vinden dat het niet netjes gedaan is.. Heb er verder zelf geen verstand van.

Maar levert die 5V aansluiting wel genoeg Ampère? Trek de ontvanger er eens af en probeer dan de Naze eens op te starten.
ga ik vanavond doen, dan zou een goede test zijn. thanks!

Klinkt inderdaad alsof die diatone te weinig vermogen (A) of spanning (V) levert om de Naze te laten werken, maar je receiver neemt er wel genoegen mee.

Ik heb getest. Wanneer ik voeding aansluit op de motor pin 1 krijgt de naze power en branden de leds. De ontvanger krijgt geen spanning.

Pin 2-3-4-5 alleeen de receiver..

Het lijkt er dus sterk op dat er iets fout gaat op de naze tussen pin 1 en pin 2. Maar ik zou niet weten wat dit kan zijn. De pins zijn niet anders gesoldeerd als de andere..

Toch maar een vervangende bestellen.

41f7e9032f31af277c13c12f959d227e.jpg

Zo dus[emoji2]

Signaal op pin 1

technically naze has 2 linear stabilisators. from usb/servo power to 3.3v. if those support more then 5 volts u are lucky. if not - use bec. honestly - just power it from 5 and get on with it. try measure continuiti between rx contact 1 (ground) and servo ground. should be 0 ohm. same with rc contact 2 and servo +. same - should be short. rx contacts not the channel ones but first 2 on top of the board.

ik heb een vraag sinds kort ben ik overgestapt op cleanflight en krijg nu mijn motoren niet meer gekalibreerd

motor vinkje aangevinkt schuif omhoog lipo aansluiten hoor ik ""tu du du tu "" schuif naar beneden hoor ik geen geluid

deze manier heb ik ook geprobeerd

DISCONNECT Lipo Battery, then type command in CLI:

set min_command=2000
Hit enter and type save.

Now disconnect USB cable to power off the flight controller. Power up the Naze again by plugging in the Lipo, and then the USB cable. After bootup go back to CLI and type:

set min_command=1000

Now enter “save” and you should hear a musical tone from the motors, which means all ESC’s are calibrated.

To check if the calibration was successful, go to “Motors” tab, and check if each motor spins to the same input value. (Remember do not mount your probs when doing this test.)

maar mijn naze kan op geen mogelijkheid de combi lipo en usb kabel aan, hij verbind pas in cleanflight als mijn lipo los gekoppeld is

via de motor tab kan ik ook niet de motoren laten draaien

heeft iemand een idee?

Die laatste manier moet echt werken maar ik doe het altijd zo ( bouwverslag Boris ) terwijl jouw instructie zegt dat je de de usb eraf moet halen. Maar dat maakt niet veel uit lijkt mij.

En ja de Naze32 kan gewoon de lipo en usb aan...hoe kan je anders motor test uitvoeren en de esc kalibreren he :)

Connect de USB connector p het bordje en ga naar de CLI en typ hier volgende commandos op volgorde (begin met NIET aangesloten lipo en verwijderde props!)
- set mincommand = 2000 [ENTER]
- save [ENTER]
- set mincommand = 1000 [ENTER]
- connect nu lipo en je zul je horen dat de regelaars in de calibratie mode komen
- save [ENTER]
- Nu zul je de calibratie bevestiging van alle regelaars horen

Hier met Baseflight maar zelfde principe : op 40 min

Laatst bewerkt:
Back